مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه با انتشار پست توئیتری از دیدار خود با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، چاووش اوغلو که برای دیدار با مقام های کشورمان به تهران سفر کرده است در صفحه توئیتری خود نوشت:

جلسه پرباری با ظریف داشتم. با رئیس جمهور روحانی نیز دیدار می کنم.

لازم به ذکر است که در این دیدار ظریف و همتای ترکیه ای درباره راههای مختلف تقویت روابط دو جانبه بویژه در بخشهای اقتصادی و فرهنگی صحبت شد. گفت و گو در خصوص اوضاع منطقه، از جمله پیگیری نتایج حاصل از نشست اخیر در سوچی درباره سوریه از دیگر محورهای گفتگوی دو مقام بود.

چاووش اوغلو همچنین در دیدار با حسن روحانی روابط دو کشور را مثبت ارزیابی و با اشاره به ضرورت تلاش در راستای توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی و تسهیل در روابط بانکی دو کشور، گفت: امروز باید با توسعه رایزنی‌ها و همکاری‌ها گام‌های بلندی را برای توسعه، تقویت و تحکیم بیش از پیش مناسبات تهران - آنکارا برداریم.

وزیر امور خارجه ترکیه تقویت روابط و همکاری‌های منطقه ای و بین‌المللی ایران و ترکیه را حائز اهمیت دانست و افزود: اجلاس سازمان همکاری‌های اسلامی در استانبول با حمایت ایران نتایج خوبی را به همراه داشت و باعث شد که توطئه ها علیه منطقه ناکام بماند.

چاووش اوغلو اظهار داشت: یکی از هدف‌های اصلی آمریکا از توطئه‌افکنی جدید در منطقه تأثیرگذاری بر روابط دوستانه و رو به گسترش ایران و ترکیه است که باید در برابر آن مستحکم در مسیر حل مشکلات منطقه‌ای بویژه در سوریه به همکاری‌های خود ادامه دهیم.

وزیر امور خارجه ترکیه تأکید کرد: معتقدیم که باید در برابر توطئه‌هایی که با هدف برهم زدن تمامیت ارضی کشورهای منطقه انجام می‌شود، ایستادگی کنیم.

چاووش اوغلو خاطر نشان کرد: عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه موقتی و تنها علیه تروریست‌ها در آن منطقه است و ما هرگز هیچ چشمداشتی نسبت به خاک سوریه نداریم.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 753139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =