۰ نفر
۸ تیر ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۷

لیبرمن در دیدار با همتای روس خود در بیت المقدس تلاش‌های مسکو برای اعطای نقش بیشتر به حماس را مورد انتقاد قرار داد

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در دیدار با همتای روس خود در بیت المقدس تلاش‌های مسکو برای اعطای نقش بیشتر به حماس در گفت‌وگوهای صلح خاورمیانه را مورد انتقاد قرار داد. به گزارش ایسنا، آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی پس از دیدار با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در بیت المقدس گفت:‌ تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی ظرف دو سال آینده ممکن نیست.

وزیر امور خارجه رژیک صهیونیستی افزود:‌ مطمئنا هیچ شانسی برای تشکیل یک کشور فلسطینی تا سال 2012 وجود ندارد.‌ می‌توان این امر را تصور کرد یا رویای آن را در سر داشت اما ما از رسیدن به یک توافق دور هستیم.

به نوشته روزنامه هاآرتص، گزارش‌ها حاکی از این است که در جریان دیدار وزیران خارجه دو طرف در بیت‌المقدس بر سر تلاش‌های افزایش یافته مسکو برای وارد کردن حماس در گفت‌وگو های صلح خاورمیانه اختلافاتی بروز کرده است. وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی ماه گذشته درخواست دیمیتری مدودف، رئیس جمهور روسیه برای وارد کردن حماس در روند صلح خاورمیانه را مورد انتقاد قرار داد و حماس را به شورشیان چچنی تشبیه کرد.

لیبرمن ظاهرا در دیدار امروز به لاوروف که به منظور یک سفر رسمی وارد سرزمین های اشغالی شده گفت: اسرائیل مخالف پیشرفت‌های اخیر روسیه به سمت حماس است و لاوروف نیز گفت که نادیده گرفتن محبوبیت حماس در میان فلسطینیان به ویژه در غزه غیرممکن است.

اختلافات گزارش شده بین وزیران خارجه دو طرف سریعا به یک امر علنی بدل شد، زیرا لاوروف در کنفرانس خبری مشترک با لیبرمن علنا از سیاست کشورش درقبال صلح خاورمیانه دفاع کرد و گفت:‌ روسیه با برقراری تماس با حماس کار درستی انجام داده است و انجام ندادن هیچ کار به کسی کمک نمی‌کند.

لاوروف افزود: در تمام گفت وگوهای ما با حماس، ما سعی کردیم آنها را متقاعد کنیم که به مسیر سیاسی بازگردند و از طرح صلح اعراب حمایت کنند. وزیر امور خارجه روسیه امروز در جریان سفرش به خاورمیانه به فلسطین و مصر نیز می‌رود. لاوروف طی سفر دو روزه‌اش به قاهره با حسنی مبارک، رئیس جمهور مصر، احمد ابوالغیط، وزیر امور خارجه و ‌عمرو موسی، دبیر کل اتحادیه عرب دیدار و گفت‌وگو خواهد داشت.

طبق اظهارات آندری نسترنکو، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف در دیدار با مقامات مصر در خصوص روابط تجاری و اقتصادی دو طرفه مذاکره خواهد داشت.

نسترنکو در این ارتباط گفت:‌ مذاکرات لاوروف و طرف مصری در خصوص تحقق قراردادهای همکاری‌های استراتژیک خواهد بود. این قرارداد در نشست مصر و روسیه در ژوئن 2009 در قاهره به امضای طرفین رسید و افزایش روابط و تاثیر گذاری دو جانبه در زمینه سیاست خارجی و به ویژه مسائل منطقه‌ای را پیش بینی می‌کند.  لاوروف همچنین در دیدار با عمرو موسی در خصوص عملی کردن مکانیزم روابط روسیه و اتحادیه عرب بحث و تبادل نظر می‌کند

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 71950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =