نیمار جونیور بالاخره بارسلونا را ترک کرد.

عرفان حاج بابایی: شایعه اش همانند شنیدن یک لطیفه بود. نیمار قرار است از بارسلونا جدا شود.بدون تردید هواداران بارسا با شنیدن این شایعه در روز اول، صرفا به یک لبخند ساده بسنده کردند. اما آن لحظه تصور نمی کردند این شایعه خنده دار، بالاخره به واقعیتی کابوس وار بدل شود. بارسلونا که قصد داشت در نقل و انتقالات تابستانی وراتی را از پاریس سن ژرمن بخرد، نه تنها موفق به این کار نشد، بلکه به شکلی ناباورانه تسلیم پاتک ویرانگر ناصر الخلیفی مالک قطری پی اس جی شد.

رقم فسخ قرارداد نیمار به نظر اطمینان بخش می آمد. 222 میلیون یورو. باورش سخت بود که قرار است چنین پولی پرداخت شود اما این اتفاق افتاد تا نیمار در میان حیرت هواداران بارسا راهی رقیبی بشود که هنوز کینه 6 گل فصل قبل را از آبی اناری ها بر دل دارد.

نیمار تلاشی برای ماندن در بارسا نکرد. او خود را به پدر، وکلا و مدیران دو باشگاه سپرد و با بی تفاوتی نسبت به تفاوت جایگاه دو تیم، راهی پاریس شد تا طبق ادعای رسانه ها نفر اول تیم باشد و بتواند شماره 10 بپوشد.

بردن توپ طلا، رهبری تیم و... همه و همه بهانه هایی هستند که پول کلانی که نیمار به جیب می زند را پوشش دهند. جدایی نیمار از بارسلونا شاید یکی از آخرین شلیک ها به پیکر نیمه جان فوتبال بود. فوتبالی که این روزها دیگر فوتبال نیست بلکه به میدان صنعت و تجارت بدل شده و هرکس پول بیشتری داشته باشد می تواند قواعد بازی را بر هم بزند. حتی اگر آن فرد از کشوری مثل قطر بیاید که هیچ جایگاهی در فوتبال ندارد. پول ثابت کرد می توان حتی مثلث ویرانگر MSN را هم از بین برد.

با این حال به بهانه جدایی این ستاره برزیلی از بارسا، مروری داشته ایم بر 5 گل به یادماندنی نیمار در بارسلونا. گل هایی که هر چقدر هم هواداران بارسا دیگر زننده آن ها را دوست ندارند اما هرگز نخواهند توانست خاطرات شیرینش را فراموش کنند.

 

1-تاریخ سازی در الکلاسیکو:

نیمار در سال 2013 به بارسا پیوست و چند هفته پس از آغاز لالیگا، برای اولین بار در الکلاسیکو به میدان رفت. اولین الکلاسیکوی فصل در نیوکمپ برگزار می شد و نیمار در این سو و گرت بیل در سویی دیگر، اولین بار این بازی بزرگ را تجربه می کردند.

نیمار در این مسابقه توانست در نیمه اول گل نخست تیمش را به ثمر برساند و در نیمه دوم با پاس گلی که به الکسیس سانچز داد، پیروزی تیمش را رقم زد تا در اولین حضورش در الکلاسیکو و مقابل رئال مادرید به چهره محبوب هواداران بارسا تبدیل شود و نامش را در بین بازیکنانی ثبت کند که در اولین حضورشان در الکلاسیکو موفق به گل زدن شده اند.

2- آخرین میخ بر تابوت گواردیولا:

نیمه نهایی فصل 2014-2015 لیگ قهرمانان اروپا و جدال غول ها. بارسا و بایرن در حالی به هم رسیدند که پپ گواردیولا پا به نیوکمپ می گذاشت و لوییز انریکه تیمش را به سمت فتح جام هدایت می کرد. بازی تا دقیقه 78 بدون گل بود تا اینکه شاهکار مسی با دو گل بی نظیرش به نویر آغاز شد. اما این نیمار بود که نسخه باوارایایی ها را پیچید. با گل دقیقه 94 شماره 11، دیگر کار بایرن تمام شد و امکان جبران نتیجه برای تیم پپ در بازی برگشت غیر ممکن شد.

3- مهر تایید بر سه گانه:

اولین سال لوییز انریکه و فتح لالیگا و جام حذفی. همه چیز برای سه گانه کردن آماده بود. بارسا پس از کنار زدن بایرن در نیمه نهایی، در فینال به یوونتوس رسید. تا دقیقه 93 بازی با نتیجه

2-1 به نفع بارسا در جریان بود اما بازی مستقیم یووه هر لحظه ممکن بود همه چیز را تغییر دهد تا اینکه ضد حمله آتشین بارسا رقم خورد. پدرو، پیکه و نیمار به سمت دروازه بوفون هجوم بردند و در نهایت شلیک نیمار به میان پاهای بوفون مهر تاییدی بر فتح لیگ قهرمانان و رقم خوردن سه گانه ای دیگر برای بارسا بود.

4- جانشینی مسی:

دومین فصل حضور نیمار مصادف شد با مصدومیتی طولانی مدت برای لیونل مسی. با این اتفاق خیلی ها منتظر افت بارسا بودند اما نیمار یک تنه بار رهبری تیم را بر دوش کشید. بازی مقابل ویارئال و درست یک هفته قبل از الکلاسیکوی رفت فصل 2015-2016، نیمار با به ثمر رساندن گلی استثنایی خیال همه را راحت کرد که غیبت مسی لطمه ای به تیم نمی زند. دریبل سر پا و سپس ضربه ای سر ضرب، یکی از به یادماندنی ترین گل های نیمار در بارسا را به ثبت رساند. هفته بعد هم بارسا در سانتیاگو برنابئو 4 گل به رئال زد و نیمار آن جا هم همه کاره آبی اناری ها بود.

5- رهبر ریمونتادا:

نیمار، مهره ترین چهره ریمونتادا بود. همان بازگشت تاریخی بارسا در فصل گذشته مقابل پاریس سن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا. بازی در نیوکمپ در حالی شروع شد که پاریسی ها 4-0 پیش بودند اما نیمار آنقدر درخشید که در پایان، بارسا با برتری 6-5 در مجموع راهی مرحله بعد شد.

بازیکن فعلی پی اس جی، آن شب همه کار کرد تا این تیم نابود شود. پنالتی گرفت تا مسی گل بزند، کاشته ای دیدنی را به گل تبدیل کرد تا بازی 4-1 شود، خودش پنالتی دیگری را گل کرد تا بازی 5-1 شود و سپس پاس گلی تاریخی به سرجی روبرتو داد تا حماسه تکمیل شود.

ریمونتادایی که هرچقدر بارسایی ها را آن شب به عرش رساند، شاید آغازی بود بر پایان نیمار. وقتی که او همه کاره این بازی بود اما در هنگام جشن صعود، کسی سراغ او را نمی گرفت بلکه همه نگاه ها روی مسی بود. اینجا بود که او فهمید هرگز در بارسا مرد اول نخواهد شد. حتی اگر یک تنه، کام بکی افسانه ای را رهبری کند. و البته نمی توان منکر زخم عمیقی شد که ناصر الخلیفی بعد از این بازی متحمل شد. شاید همانجا اون با خودش عهد کرد که از بارسا انتقام بگیرد. او انتقام گرفت. چه انتقامی!

 

 

 

 

254 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 693841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =