ایرنا نوشت: دومین اجلاس استانی نماز روز یکشنبه با حضور فعالان قرانی ،مدیران دستگاه های اجرایی ،استاندار اردبیل و نماینده ستاد اقامه نماز کشور در سالن ولایت اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین از اردبیل؛ استاندار اردبیل در این اجلاس با تاکید بر اینکه اقامه نماز در ادارات باید جدی ،منسجم و با مشارکت گسترده کارکنان برگزار شود گفت: یکی از برکات نماز کاهش آسیب های اجتماعی است و بر این اساس ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی در جامعه ضرورت دارد.

مجید خدابخش افزود: خواندن نماز برای هر مسلمانی واجب است و انسان با ذکر خدا آرامش قلبی پیدا کرده و ضمن راز و نیاز با خداوند هدایت و رستگاری و رهایی از پلیدیها و زشتی ها را مطالبه می کند.

وی با بیان اینکه نماز فرصتی برای ارتباط قلبی با خداوند است افزود: غفلت ازنماز غفلت از خداوند است که هیچ چیزی نمی تواند این غفلت را جبران کند.

استاندار اردبیل اضافه کرد: خداوند در آیات خود فرموده است هر کس از یاد خدا و نمازخواندن غفلت کند شیطان بر او غلبه کرده و او را از راه راست منحرف می کند.

وی خوشرویی ، آرامش قلبی ، راستگویی و درستکاری را از ویژگی های یک نماز خوان دانست و افزود: ترویج فرهنگ نماز و نماز خوانی باید در مدارس و دانشگاهها نهادینه شود.

الله شکر عبدی مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل هم در این اجلاس گفت: نماز از زیباترین اعمال انسانی است که بدون توسل به آن نمی توان از آلودگی ها وآسیب های اجتماعی مصون ماند.

وی با بیان اینکه تنها راه نجات مردم از آسیب های اجتماعی توجه به نماز است افزود: ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز نه تنها موجب جلوگیری از آسیب های اجتماعی می شود بلکه صداقت و درستکاری را نیز در جامعه رواج می دهد.

عبدی از برگزاری اجلاس کشوری نماز در آذرماه خبر داد و گفت: این اجلاس در استان البرز برگزار می شود که حضور فعالان فرهنگی استان در آن باعث رونق بیشتر آن و تبادل فرهنگی فعالان قرانی با یکدیگر خواهد شد.

وی بااشاره به برگزاری نماز جماعت در مدارس استان اردبیل افزود: در این استان 2 هزار و 300 واحد آموزشی وجود دارد که در یک هزار و 150 مدرسه نماز جماعت برگزار می‌شود.

عبدی در خصوص برگزاری نماز جماعت در مساجد هم گفت:بیش از یک هزار و 800 مسجد در استان اردبیل وجود دارد که در 200 مسجد مرکز استان نماز جماعت با حضور ائمه جماعات برگزار ودر 65 مسجد استان هم نماز جماعت صبح اقامه می‌شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل از اقامه نماز جماعت در 309 اداره خبر داد و گفت: از 596 اداره دولتی در بیش از 309 اداره نماز جماعت اقامه می‌شود و مشارکت دستگاه های اجرایی را در ترویج فرهنگ نماز قابل تحسین است.

وی افزود: وضعیت نمازخانه‌ها و اقامه نماز در 73 دستگاه‌های اجرایی با بیش از 80 جلسه و 800 نفر ساعت وقت مورد ارزیابی قرار گرفت که از نظر توسعه و ترویج فرهنگ نماز 14 دستگاه بالای 90 درصد تعهدات خود را انجام دادند که به عنوان دستگاه تقدیر ویژه شناخته شدند .

او اضافه کرد: در این ارزیابی 39 دستگاه اجرایی در استان شایسته تقدیر و 12 دستگاه دیگر هم قابل قبول شناخته شدند .
مدیر ستاد اقامه نماز اردبیل استان اردبیل بیان کرد: هشت دستگاه اجرایی در استان اردبیل نمره کمتر از 50 درصد کسب کردند که لازم است مشارکت و فعالیت بیشتری در عرصه توسعه و ترویج فرهنگ نماز داشته باشند.

عبدی با اشاره به وضعیت نمازخانه‌های بین راهی در استان اردبیل گفت: 38 باب نمازخانه بین راهی در قالب مجتمع‌های رفاهی در استان فعالیت دارند که پنج مورد آن در بهترین شرایط ساماندهی شده و 2 مورد دیگر هم در حال احداث است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 608784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =