معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد آذربایجان شرقی با اشاره به کمک 79 میلیارد ریالی حامیان به ایتام و فرزندان خانواده های نیازمند استان، گفت: در زمان حاضر 10 هزار و 400 فرزند زیر 18 سال بدون حامی هستند.

به گزارش خبرآنلاین، علی حداد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هشت هزار حامی در قالب طرح محسنین چتر حمایتی خود را بر چهار هزار و 785 فرزند خانواده های نیازمند آذربایجان شرقی گسترانیده اند، اظهارکرد: طرح اکرام ایتام و محسنین سفره‌ بابرکتی است که با پیروی از سیره‌ علوی گشوده شده و تا حد زیادی از مشکلات مادی و معنوی ایتام و فرزندان خانواده های نیازمند کاسته است.

وی با اشاره به اینکه خانواده طرح محسنین شامل آن دسته از خانواده های نیازمند است که دارای سرپرست بیمار، معلول، ازکار افتاده و یا زندانی هستند، افزود: در قالب این طرح هم در شش ماهه نخست امسال افزون بر 20 میلیارد ریال به فرزندان نیازمند کمک کرده اند.

حداد اظهارکرد: طرح محسنین شامل حمایت مستمر از فرزندان غیر یتیم است و حامیان می توانند با انتخاب خانواده مورد نظر همراه با اهدای حدود 700 هزار ریال ماهانه نیازهای این عزیزان را تامین کنند.

وی اظهارکرد: فرزندان مشمول طرح محسنین، دارای شناسنامه با اولویت نیازهای خانواده هستند که به محض مراجعه حامی نوع نیاز فرزند و خانواده در اختیار حامی قرار داده می شود و پس از آن کمک های حامی با اطلاع و ارائه بیلان ماهیانه و سالیانه به فرد خیر، صرف اموری مانند خرید مسکن، تامین جهیزیه، درمان و تحصیل می شود.

حداد از چتر حمایتی 29 هزار حامی نیکوکار استان به چهار هزار و 678 یتیم تحت حمایت در قالب طرح اکرام ایتام خبر داد و خاطرنشان کرد: این حامیان در شش ماهه نخست امسال 59 میلیارد و 721 میلیون ریال به ایتام تحت حمایت کمک کرده اند.

وی گفت: طرح اکرام خانواده ها شامل کمک به ایتام نیازمند و محروم تحت حمایت است که هر یتیم به طور متوسط 2 میلیون و یکصد هزار ریال مساعدت از حامیان دریافت می کند.

تعداد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در آذربایجان شرقی70 هزار خانوار است و از این تعداد 37 هزار خانوار به علت فوت سرپرست و 25 هزار خانوار به علت از کارافتادگی دایم سرپرست تحت پوشش هستند.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 595590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =