خداحافظی گوگل با پروژه واقعیت مجازی مستقل خود و تلاش روی واقعیت مجازی موبایل

گوگل رسماً با پروژه واقعیت مجازی Standalone خود خداحافظی کرد. از سوی دیگر تمرکز خود را روی پلتفرم موسوم به Daydream بیشتر کرده تا هدست اختصاصی خود را بسازد.

به گزارش خبرآنلاین، گوگل پیش‌تر پروژه ویژه واقعیت مجازی خود را به‌صورت standalone آغاز کرد تا با استفاده از یک سیستم‌عامل خاص، آن را راه‌اندازی کند.

همچنین قرار شد محصول ساخته‌شده بدون اتصال به پی سی یا موبایل به‌طور مستقل کار کند اما درنهایت مدیران گوگل تصمیم گرفتند تا پروژه را برای همیشه تعطیل کنند.

بنابراین پروژه Standalone واقعیت مجازی گوگل برای همیشه خاموش شد اما از سوی دیگر در کنفرانس اخیر توسعه‌دهندگان گوگل- I/O - درباره پلتفرم جدید واقعیت مجازی بنام Daydream صحبت شد که تمرکز اصلی خود را روی واقعیت مجازی بر اساس موبایل تعریف کرده است و ظاهراً گوگل با خاموش‌سازی واقعیت مجازی مستقل، قصد دارد واقعیت مجازی موبایل را دنبال کند.

پروژه Daydream مبتنی بر اندروید است که به‌زودی اخبار تازه‌ای درباره آن خواهیم شنید و قرار است هدستی ویژه واقعیت مجازی توسط گوگل راهی بازار شود.

گوگل که اینک بنام آلفابت نام حقوقی به خود گرفته، بارها پروژه‌هایی ازاین‌دست را راه‌اندازی کرده و سپس به دلایل مختلف برای همیشه با آن خداحافظی کرده است.

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 557168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =