کاشت 7000 درخت در آرامستان خرم آباد  تکمیل کننده طرح کمربند سبز خواهد شد

شهردار خرم آباد : در یکی دوسال اخیر به اندازه کل تاریخ شهرداری خرم آباد فضای سبز ایجاد شده است

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین لرستان ،عیدی بیرانوند در آیین درختکاری آرامستان خرم آباد گفت: خداوند نعمت های ویژه ای چون خاک و آب وهوای مناسب به شهر ما داده است. گذشتگان ما نیز میراث تاریخی گرانقدری را برای ما برجای گذشته اند ما می توانیم با مدیریت مناسب از این امکانات بی نظیر برای رفع فقر و بیکاری و توسعه شهر خرم آباد استفاده کنیم .
وی به ایده خود برای ساخت پارک بزرگ شاپوری اشاره کرد و افزود: گردشگران زیادی از اقصی نقاط کشور و جهان برای بازدید پل تاریخی شاپوری به خرم آباد میآمدند ولی متاسفانه فضای نامناسبی در اطراف این پل وجود داشت و به محل زباله های گوناگون تبدیل شده بود. این موضوع همیشه مرا رنج می داد . تصمیم گرفتیم مجموعه ای در شان این مکان تاریخی در اطراف آن ایجاد کنیم. در این راستا جلسات زیادی را با مالکین زمینهای اطراف پل برگزار کردیم و با تلاش زیاد موفق شدیم رضایت آنان را جلب کنیم
شهردار خرم آباد خاطرنشان کرد: فاز اول پروژه بزرگ پل شاپوری به پایان رسیده و دریاچه بزرگ آن نیز ساخته شده است
لازم به ذکر است که پل شاپوری بزرگترین پارک مینیاتوری ایران است که باعث جذب گردشگران زیادی به خرم آباد خواهد شد
.یحیی عیدی بیرانوند در ادامه گفت : گلزار شهدای خرم آباد در سال های گذشته وضعیت نامناسبی داشت که به هیچ وجه در شأن مردم شهیدپرور خرم آباد و خانواده های محترم شهدا نبود. برای رفع این مشکل شهرداری اقدامات گسترده ای را در سطح آرامستان انجام داد که از آن جمله میتوان به ساخت پارک زیبای شهدای گمنام ، پارک شهید مبشر، آسفالت خیابان ها و سنگفرش معابر ، حصارکشی و خرید سردخانه جدید اشاره کرد..

وی همچنین به آغاز کاشت 7000 درخت در آرامستان خرم آباد به عنوان تکمیل کننده طرح کمربند سبز خرم آباد اشاره کرد و از تصمیم شهرداری برای تبدیل خرم آباد به یک باغشهر خبرداد. ساخت منبع آب و استقرار سیستم آبیاری قطره ای برای درختان آرامستان از دیگر اقدامات شهرداری خرم آباد در این منطقه بود.
در ادامه مراسم سیف الدین آشتیانی و رستم کوشکی دو تن از اعضای شورای شهر خرم آباد درسخنانی ضمن تقدیر از شهردار و مجموعه شهرداری خرم آباد به خاطر انجام کارهای بزرگ و ماندگار در سطح شهر خرم آباد ، به افزایش سرانه فضای سبز با همکاری تشکل های زیست محیطی اشاره کردند و از ایجاد رضایت در بین اقشار مختلف مردم از اقدامات مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری خرم آبادخبر دادند.
مهندس افشار پدر بلوط ایران نیز در سخنانی ضمن ابراز خوشحالی از کاهش فاصله بین مسئولین شهرداری با مردم و تشکل های مردم نهاد گفت : قبلا" سدهای بزرگی بین مردم و مجموعه مدیریت شهری وجود داشت ولی خوشبختانه امروز این سدها شکسته شده است . وی از شهردار خرم آباد به عنوان فردی کاردان ،دلسوز و زحمتکش یاد کرد و از افزایش سرانه فضای سبز و کاشت درختان بومی در مناطق مختلف خرم آبادابراز خوشحالی کرد.
در آیین درختکاری آرامستان خرم آباد که در محل پارک گلزار شهدای برگزار شد ،اعضای شورای اسلامی شهر ، شهردار ،پرسنل شهرداری خرم آباد ،تشکل های زیست محیطی و اقشار مختلف مردم حضورداشتند .

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 555536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =