ساختمان کنونی استانداری  قدیمی و مخروبه است/ تاکنون 11 میلیارد تومان برای ساختمان جدید هزینه شده

معاون عمرانی استاندار لرستان گفت: پروژه ساختمان استانداری لرستان ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون ۱۱ میلیارد تومان برای ساخت این پروژه هزینه شده است

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین لرستان ،محمد اصلانی  در حاشیه بازدید از پروژه ساختمان استانداری لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ساختمان مرکز حکومتی در هر استان نمادی از اقتدار، تکامل، رشد و توسعه هر استان محسوب می‌شود که متأسفانه ساختمان کنونی استانداری لرستان بسیار قدیمی و مخروبه است.

وی افزود: ساختمان استانداری کنونی از چندین قسمت تشکیل‌شده که نه نیاز استانداری را تأمین می‌کرد و نه رضایت خاطر ارباب‌رجوع‌هایی که مراجعه می‌کردند را در پی دارد.

معاون عمرانی استاندار لرستان عنوان کرد: پس از مطالعات و بررسی‌های لازم در چندین نقطه از شهر خرم‌آباد به این نتیجه رسیدیم که بام لرستان مناسب‌ترین مکان برای احداث ساختمان استانداری است.

وی بیان کرد: پس از تبادل موافقت‌نامه مجوز 17 هزار و 500 مترمربع بنا در زمینی به وسعت حدود 35 هزار مترمربع برای احداث ساختمان استانداری گرفته شد.

اصلانی تصریح کرد: با توجه به اینکه سرعت عمل و دقت در کار بسیار اهمیت داشت برای تسریع در کار، پیمانکاران مختلف در رشته ابینه و تأسیسات را بررسی کرده و پس از برگزاری مناقصه شرکت گوبله به‌ عنوان برنده مناقصه شناخته شد.

وی خاطرنشان کرد: مهرماه امسال کار این پروژه آغازشده و با وجود اینکه حدود 50 روز بارندگی در استان داشتیم مجموع کاری که در این مدت انجام‌شده 105 روز است.

معاون عمرانی استاندار لرستان گفت: خوشبختانه ساختمان از دقت بسیار بالا و سرعت بی‌نظیری در سطح استان برخوردار است به‌ طوری‌که 17 هزار و 500 زیربنا، بیش از دو هزار و 500 تن اسکلت ظرف 105 روز کار انجام‌شده است.

وی اظهار داشت: ساختمان دارای 12 طبقه است که دوطبقه مربوط به پارکینگ و 10 طبقه دیگر مربوط به بخش اداری است.

اصلانی بابیان اینکه ساختمان از کیفیت و دقت بسیار بالایی برخوردار است افزود: در سطح استان سالن اجتماعات مناسب برای برگزاری همایش، نشست‌ها و جلسات برای مهمانان داخلی و خارجی نداریم که در این زمینه با مشکل مواجه بودیم.

وی عنوان کرد: در این ساختمان سه سالن500 نفره، 200 نفره و 100 نفره وجود دارد؛ هرکدام از حوزه‌های معاونت‌ها به‌ تنهایی علاوه بر اینکه ابعاد مناسبی جهت استفاده از کارشناسان، مدیران و معاونان را دارند یک سالن جلسات 20 تا 25 نفره نیز اختصاص داده‌شده است.

معاون عمرانی استاندار لرستان بیان کرد: سازه پروژه به‌ صورت قاب خمشی و اتصالات پیچ در کارخانه است که اتصالات توسط دستگاه جوش شده و سقف ساختمان از نوین‌ترین سقف‌هایی است که در کشور اجرا می‌شود و در این ساختمان لحاظ شده است.

وی تصریح کرد: قرارداد اولیه ساختمان بیش از 13 میلیارد تومان است که درمجموع حدود 45 میلیارد تومان کل اعتبار موردنیاز برای ساخت آن لازم است که 35 میلیارد تومان با فروش ساختمان سابق استانداری تهیه و مابقی آن از طریق منابع دولتی در حال پیگیری است.

اصلانی با اشاره به اینکه ساختمان استانداری لرستان دارای 25 درصد پیشرفت فیزیکی است و تاکنون 11 میلیارد تومان برای ساخت این پروژه هزینه شده است خاطرنشان کرد: برنامه زمان‌بندی ما این است که رکوردی را در سطح منطقه ظرف مدت 18 ماه‌ زده و ساختمان را مورد بهره‌برداری قرار دهیم؛ توسعه آینده شهر در این منطقه خواهد بود و دستگاه‌های اداری نیز در آینده در این محل ایجاد می‌شوند. / تسنیم

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 516640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =