زین العابدینی : حفر 10 هزار چاله کاشت درخت در کرج/ 2 هفته درختکاری در شهر اقدامی نو و جدید

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج از حفر 10 هزار چاله کاشت نهال در سطح معابر این کلانشهر تاکنون خبر داد و گفت: این اقدام به مناسبت گرامیداشت هفته درختکاری که امسال در کرج 2 هفته است، در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، محمدرضا زین العابدینی با اعلام این مطلب اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن اسفندماه، امسال در طرحی نو و جدید، سازمان تصمیم گرفت که تعداد روزهای هفته درختکاری را از 7 روز به 2 هفته افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه از 5 تا 22 اسفند امسال، 2 هفته درختکاری است، افزود: در 2 هفته درختکاری امسال اقدامات مختلفی در راستای افزایش سرانه فضای سبز، ترویج فرهنگ درختکاری و حفاظت از درختان بین شهروندان به خصوص نونهالان و نوجوانان، کاشت جهادی نهال در سطح شهر و ... در حال انجام است.

این مسئول عنوان کرد: در این راستا با اجرای طرحی، 10 هزار چاله در سطح معابر شهر حفر شده که درختانی مانند افرا، زبان گنجشک و توت در آنها کاشته می شود و بر تمامی آنها برچسب مشخصات اعم از نوع گونه، تاریخ کاشت و ... نصب خواهد شد.

زین العابدینی ادامه داد: با کاشت گسترده 10 هزار نهال در کرج، طی سه سال آینده فضای سبز مطلوبی در سطح شهر شکل می گیرد که باعث کاهش آلودگی هوا و زیبایی شهر خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج گفت: به طور میانگین هزینه کاشت هر درخت در کرج اعم از خرید نهال، چاله کنی، بررسی خاک و ... تا مرحله کاشت بالغ بر 70 هزار تومان است که با توجه به هزینه های مربوطه، شهروندان باید در نگهداری از این درختان همکاری لازم را داشته باشند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 515248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =