ایرنا نوشت ، مدیرکل دفتر آموزش و ترویج سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: هم اینک 18 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی و متوسطه اول در کشور همیار طبیعت هستند.

غلامرضا هادربادی در نشست آموزشی کودک و طبیعیت در شهرکرد اظهار داشت: تقاضای دانش آموزان برای حضور در طرح همیاران طبیعت با استقبال بی نظیر روبه روست و تعداد دانش آموزان همیار طبیعت روبه افزایش است.
به گفته وی، این طرح بر مبنای تفاهم نامه سازمان جنگل ها، مراتع و آخیزداری کشور و سازمان دانش آموزی در 19 اسفند ماه سال گذشته به صورت سراسری و ملی انجام شد.
وی گفت: هم اینک طرح همیار طبیعت در سه سطح مروج، محافظ و دانش آموز در کشور در حال اجراست.
هادربادی ادامه داد: طرح همیاران طبیعت طرحی مهم و اساسی است که پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری برای استفاده از توان عمومی برای حفاظت و حراست از عرصه های منابع طبیعی و محیط زیست اجرای می شود.
وی افزود: همه در حفاظت و حراست از 135 میلیون هکتار از عرصه های منابع طبیعی در کشور وظیفه دارند و باید برای حفظ آن نقش آفرینی کنند.
به گفته هادربادی، هم اینک در جهان سه مولفه سلامت، تولید ناخالص داخلی و آموزش شاخص های مهم توسعه انسانی محسوب می شود که اگر به این سه مولفه پرداخته شود منابع طبیعی و محیط زیست حراست، حفاظت، صیانت و توسعه داده می شود.
مدیرکل دفتر آموزش و ترویج سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: اقتصاد مقاومتی بر پایه منابع طبیعی و محیط زیست شکل می گیرد.
هادربادی تصریح کرد: چهار شاخص کاهش گازهای گلخانه ای، جنگل زایی و بیابان زدایی، حفاظت از منابع آب و افزایش تنوع گیاهی و جانوری از شاخص های توسعه پایدار محسوب می شوند.
گفتنی است ، نشست آموزشی توانمند سازی مروجان کودک با هدف حفاظت از عرصه های منابع طبیعی با حضور حدود 200 معلم، مربی مهد کودک، مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دانشجویان امروز در شهرکرد برگزار شد.
به گزارش ایرنا، ایران دارای 84 میلیون هکتار مرتع، 14.2 میلیون هکتار جنگل و حدود 32 میلیون هکتار بیابان است وهم اینک حدود یک میلیون و 600 هزار بهره بردار در عرصه های منابع طبیعی کشور وجود دارد.
86.6 درصد مساحت چهارمحال وبختیاری اراضی ملی است که 307 هزار هکتار آن جنگل و یک میلیون و 93 هزار هکتار مرتع است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 511300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =