تسنیم نوشت: دست دادن رئیس اسبق دستگاه اطلاعاتی عربستان با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی جنجال برانگیز شد.

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المنار، شبکه های اجتماعی روز گذشته تصویری را منتشر کردند که در آن ترکی فیصل رئیس اسبق دستگاه اطلاعاتی رژیم سعودی در حال دست دادن با موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در کنفرانس امنیتی مونیخ است.

این تصویر که به طور گسترده در فضای مجازی منتشر شده است، رژیم سعودی را با انتقادهای گسترده ای مواجه کرده است.

عبدالباری عطوان نویسنده مشهور جهان عرب در صفحه خود بر روی توئیتر در توضیح این تصویر چنین نوشت: با صهیونیستها مهربان و در برابر مسلمانان و اعراب سرسخت.

«حمزه حسن» فعال سیاسی عربستانی نیز در توضیح این تصویر نوشت که یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با ما علنا دست نمی‌دهد، اما ما با او در اتاقهای در بسته دیدار می‌کنیم. این اولین بار است که دست دادن بین یعلون و ترکی فیصل به طور علنی صورت گرفته است.

«عبدالله الشمری» پژوهشگر سیاسی و تاریخی عربستان نیز نوشت که ترکی فیصل با تمام شادی و خوشحالی با یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دست داد.

رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی سعودی چندی پیش در مصاحبه با یک روزنامه صهیونیستی خواستار صلح و عادی سازی روابط با این رژیم شد و ایران را دشمن مشترک عربستان و رژیم صهیونیتسی قلمداد کرد.

ترکی فیصل پسر هشتم فیصل بن عبدالعزیز مأموریت فشار بر مقامات صهیونیست برای درپیش گرفتن روند صلح را بر عهده دارد و برای رسیدن به این هدف طی سالهای گذشته علنا با شخصیتهای صهیونیستی مختلف از جمله «مئیر شطریت»، «دان مریدور» دو تن از وزرای اسرائیلی، «عاموس ایدلین» رئیس سابق اداره اطلاعات نظامی اسرائیل و «یائیر لابید» وزیر دارایی سابق این رژیم دیدار کرده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 510366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    116 3
    گور باباي هر سه تا شون. فقط بايد چسبيد به منافع ملي. اميدوارم دولتمردا جسارتشو پيدا كنن.
    • بی نام IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
      5 53
      گور بابای منافع ملی
  • باباعلی EU ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    78 14
    اگر حساب و کتاب کرده که این ارتباط و دست دادن، به نفع مردم و کشورش است بسیار بسیار کار درستی کرده و به شجاعت و صداقت او باید آفرین گفت .
  • مجید A1 ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    41 4
    در عالم سیاست دشمن مادام العمر و دوست مادام العمر وجود ندارد بهتر است ما هم از دشمنی مادام العمر با کشورها دست برداشته و به فکر منافع ملی خودمان باشیم . ما با بعضی از کشورها بزرگ منافع مشترکمان بیشتر از اختلافات است
  • بی نام IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    49 1
    اگه عربستان و ترکیه حمله زمینی کنن به سوریه. بدون شک حتی حماس طرف عربستان و بخصوص ترکیه رو خواهد گرفت..کما اینکه در قضیه یمن گرفتن سالها بیشترین هزینه مادی و بخصوص سیاسی و بین المللی رو ایران و سوریه بابت حمایت از حماس دادن.. اون موقع عربستان با چراغ سبز امریکا و حمایت اسراییل علیه ما ایران و سوریه اقدام میکنه و همین حماس هم حمایت میکنه حماس از لحاظ عقایدی در تکفیر و تحجر هیج فرقی با القاعده نداره این مواضعش هم در راستای همین زاتش هست. کمک ایران رو هم می پذیرفتن چون فقط و فقط هیچ حامی دیگه ای نداشتن...کما اینکه طالبان هم به ایران درخواست کمک میداد ولی انجا ایران قبول نکردویکیلیکس با گروهی متحد بودیم و هستیم که اسطورهاش صدام و بن لادن هستن به یه راه اشتباه تا کی باید ادامه داد
    • مجید A1 ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
      5 0
      هموطن عزیز تحلیل درستی کردی در اخر تحلیل اضافه کن که معلوم نیست چند نفر از مدافعین حرم را همین حماسی ها کشتند چون خیلی از نیروهای حماس در سوریه بر علیه بشار میجنگند نمونه اش اردوگاه یرموک
  • بی نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    0 0
    بنیانگذاران وهابیت یهودیها را برادر و دوست خود میدونند و این خیلی واضح و آشکار تو منابعشون هست چیزی نیست که مخفیانه باشه