به گزارش مهر رئیس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان گفت:ما از نظر جاذبه‌های توریستی پنجمین کشور دنیا هستیم و به ازای هر توریست که وارد کشور شود به اندازه ۱۱ بشکه نفت درآمد خواهیم داشت.

 عباس شیردل به مناسبت ثبت جهانی اصفهان به عنوان شهر صنایع دستی جهان و بازگشایی نمایشگاه دائمی صنایع دستی در طبقه چهارم ساختمان جهان نمای اصفهان اظهار داشت: نخستین آثار کشف شده صنایع دستی در ایران به ۸۰۰ تا یک میلیون سال پیش در حفاری‌های باستان‌شناسی در جوار رودخانه کشف‌رود در جنوب خراسان برمی‌گردد و آثار دیگری از صدها هزارسال پیش نیز در دیگر نقاط کشور وجود دارد که نشانه قدمت ساخت صنایع دستی توسط ایرانیان است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۶۶ رسته از صنایع‌دستی در جهان به ثبت رسیده است که ۱۹۶ رسته آن در اصفهان وجود دارد، بیان داشت: این به معنای آن است که یک سوم صنایع دستی جهان در اصفهان تولید می‌شود و بر این اساس به حق شایسته نام شهر صنایع دستی جهان است.

رئیس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان با اشاره به اینکه در پاییز ۹۲ در نشریه ویژه این اتحادیه نام پایتخت صنایع دستی جهان را به کار بردیم که با مقاومت‌هایی نیز روبرو شد، ابراز داشت: در ادامه توانستیم اثبات کنیم که اصفهان تنها گزینه برای این عنوان است و بر این اساس معاونت صنایع دستی پروپوزال مربوط به این موضوع را به شورای جهانی صنایع دستی ارائه داد و با اکثریت آراء اصفهان از میان ۶ شهر کاندیدا به نام شهر جهانی صنایع دستی برگزیده شد.

وی با بیان اینکه این افتحار متعلق به همه هنرمندان ایران زمین است، ادامه داد: هنرمندان سراسر کشور باید دست به دست هم دهند تا در سایه رفافت و همدلی، کشور و هنر ایران زمین را به اوج برسانیم و اگر این اتفاق رخ دهد ما می توانیم متولی صنایع دستی باشیم و جشنواره‌های بین المللی را در اصفهان و یا هرکجای کشور برگزار کنیم.

به ازای ورود هر توریست به کشور به اندازه ۱۱ بشکه نفت درآمد داریم

شیردل با اشاره به اینکه همدلی هنرمندان صنایع دستی می تواند صنعت توریسم کشور را متحول کند، تصریح کرد: ما از نظر جاذبه‌های توریستی پنجمین کشور دنیا هستیم و به ازای هر توریست که وارد کشور شود به اندازه ۱۱ بشکه نفت درآمد خواهیم داشت.

وی با اشاره به ضرورت جذب توریست‌های فرهنگی برای کشور ایران تاکید کرد: بر این اساس با برنامه‌ریز‌ی‌های اساسی می توانیم چندین جشنواره بین‌المللی برگزار کنیم که تعداد زیادی هنرمند و کلکسیونر از خارج کشور را جذب کنند.

رئیس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان با اشاره به اینکه تاکنون کمتر حراج مزایده‌ای در زمینه صنایع دستی در کشور برگزار شده است، اظهار داشت: در حراج‌های دنیا بیشترین آثار مربوط به شرق و ایران است و این امر نشانه ضرورت توجه بیشتر به این امر است.

افتتاح نمایشگاه بین المللی دایمی صنایع دستی در اصفهان

وی اضافه کرد: بر این اساس قرار است پس از افتتاح نمایشگاه دایمی صنایع دستی در طبقه چهارم ساختمان جهان‌نما حراج صنایع دستی به شکل تخصصی در اصفهان برگزار شود و برنامه‌هایی در این ارتباط تدارک خواهد شد.

شیردل با اشاره به اینکه در اصفهان باید فراملی فکر کنیم، گفت: نیازمند ساختارهای جدیدی هستیم که پیکره صنایع دستی را حمایت و مشکلات سر راه را از میان بردارد و بر این اساس نیازمند قانون‌های جدیدی هستیم که دست ما را در عرصه بین‌المللی برای حمایت از حراج‌های بین‌المللی صنایع دستی و نمایشگاه‌های دایمی بین‌المللی اصفهان را باز بگذارد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =