ضرورت احداث کشتارگاه های صنعتی و مجهز در مازندران

به گزارش خبرگزاری خبر انلاین منطقه استان مازندران ،، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی در جلسه شورای اداری استان با اشاره به این که مازندران 20 درصد مرغ مورد نیاز کشور را تامین می کند، بیان کرد: ضرورت دارد در این استان نسبت به احداث و توسعه کشتارگاه های صنعتی و مجهز نهایت اهتمام صورت گیرد.

 

حجتي، با بیان اینکه مازندران وگیلان پرباران ترین استان های کشور از کم آبی رنج می برند ، تصريح كرد: این درحالی است که سالانه 10 میلیارد مترمکعب آب سطحی این دواستان به صورت هرز وارد دریای خزر می شود.

وي با اشاره به اين كه تنها 9 تا 10 درصد از آب هاي سطحي در مازندران مهار و مديريت مي شود، عنوان نمود: بايد سيكل منابع آب استان در برنامه ششم گنجانده شود.

وزير جهاد كشاورزي با اعلام اين كه وزارت نيرو برنامه هاي ويژه اي را براي تامين آب در كشور دارد، گفت: در مازندران نيز با اجراي سدها، كنترل روان آب ها و استحصال آب چاه ها و استفاده از رودخانه ها اين روند دنبال خواهد شد.

حجتي، با اشاره به اين كه طرح تجهيز و نوسازي اراضي شاليزاري استان در سال هاي اخير در برنامه قرار داشت، افزود: در 30 هزار هكتار از شاليزارهاي مازندران كشت دوم صورت مي گيرد كه با اجراي كامل طرح تسطيح مي تواند به 2 برابر افزايش يابد.

وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت گسترش آبزی پروری به عنوان یک فرصت مهم توسعه ای استان مازندران تاکید کرد و بيان داشت: دولت از طرح هاي پرورش ماهی در قفس در دریا و پرورش ماهیان خاویاری حمایت جدی دارد.

وي با اشاره به رتبه نخست مازندران در توليد برنج، كيوي، مركبات و .... خاطر نشان ساخت: در اين استان ظرفيت هاي ديگرِ توسعه اي نيز در بخش كشاورزي وجود دارد كه از جمله مي توان به طرح كاشت گياهان مثمر در زمين هاي شيب دار در راستاي اشتغالزايي اشاره نمود كه تهيه شده است.

وزير جهاد كشاورزي، ادامه داد: امسال پيش بيني مي شود در مازندران، شاهد توليد مركبات به ميزان 2 برابر سال گذشته باشيم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 447967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =