دو مرد اهل جنوب لندن با خرج 13هزار پوند صاحب دیوارنوشته خیابانی اثر بنکسی شدند که 500 هزار پوند قیمت دارد.

به گزارش خبرآنلاین، دو نفر از اهالی کلپهم 13 هزار پوند هزینه کردند تا دیوارنوشتی از بنکسی را که روی دیواری در خیابانی در جنوب لندن طراحی شده بود از دیوار جدا کنند و با فروش آن پول خوبی به جیب بزنند.

قیمت این اثر هنری بنکسی 500 هزار پوند برآورد شده است. بردلی ریج و نیک لویزو دوستان قدیمی اهل جنوب لندن هستند. 9 نوامبر سال گذشته بود که بردلی باخبر شد اثر هنری خیابانی از بنکسی در خیابان بدینگتون فارم در کرایدون شناسایی شده است.

بردلی که از طرفداران دوآتشه این هنرمند مرموز است تصمیم می گیرد دم را غنیمت بشمارد. بردلی و نیک پس از نه شب بی خوابی٬ چندین بار تهدید جانی٬ خرج 13 هزار پوند و قراردادی با صاحب دیواری که دیوارنوشته بر آن نقش بسته حالا صاحبان اثر هنری مدرن کمیابی هستند.

این دیوارنوشته تنها اثرهنری خیابانی بنکسی است که در بازار موجود است. در سال‌های اخیر قیمت آثار دیوارنویسی بنکسی به 300 هزار پوند رسیده است و ستارگان سینما مثل برد پیت برای خرید آثار استودیویی او حتی 400 هزار پوند هزینه کرده‌اند.

تا کنون یک نفر برای خرید این اثر هنری به بردلی و نیک پیشنهاد داده٬ اما آنها می‌خواهند تا آنجا که ممکن است از این موقعیت استفاده کرده و قیمت را بالا ببرند.

بنکسی نام مستعار هنرمند دیوارنویس انگلیسی است که هویتش را فاش نمی‌کند و تنها از طریق آثارش با مردم ارتباط برقرار کرده. او از مهم ترین و تاثیرگزارترین دیوارنویس‌های معاصر دنیاست.

 آرت‌دیلی / 20 فوریه

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 44770

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۱
    0 0
    واقعا اين انگليسيها چقدر احمق هستند به خط خطي روي ديوار مي گن اثر هنري . فرزند دو ساله من بهتر از اقاي هنرمند ( باصطلاح ) انگليسي روي ديوار خط مي كشه .