بازدید سر زده و شبانه استاندار از بیمارستان ابن سینا نورآباد

استاندار لرستان و دکتر ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان شب گذشته به طور سرزده از بیمارستان ابن سینا نورآباد بازدید بعمل آوردند…

شب گذشته استاندار لرستان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان باهدف بررسی مشکلات و مسائل موجود در خدمات رسانی بیمارستان ابن سینا شهر نورآباد از این مرکز درمانی بازدید بعمل آوردند.

در جریان این بازدید استاندار لرستان با چند نفر از مراجعین بصورت خصوصی به گفت وگو پرداخت که عمده درخواست های مراجعین مربوط به بحث کمبود پزشک متخصص و دایر نبودن مرکز سونوگرافی در بیمارستان بود که این درخواست ها با وعده های مساعد استاندار همراه و مقرر شد تا پایان مهلت ۶ ماهه استاندار، که ۴ ماه از زمان آن باقی مانده است مشکلات بیمارستان ابن سینا نورآباد رفع شود .

لازم به ذکر است که استاندار طی ماه های اخیر و بدنبال ابراز نارضایتی مردم از اوضاع بیمارستان ابن سینا ضرب العجلی ۶ ماهه را برای رسیدگی به مشکلات بیمارستان تعیین کرده بود.

 

مهندس بازوند بعد از این بازدید سرزده اظهار داشت: برنامه زمان بندی شده دانشگاه علوم پزشکی استان برای تکمیل فضاهای درمانی این بیمارستان در بخش های مختلف و بهبود خدمات پزشکی نسبت به زمان بازدید قبلی رضایت بخش است و امیدواریم تا پایان زمان ۶ ماهه تعیین شده ،سایر کاستی ها نیز برطرف گردد.

همچنین دکتر مرادپور رئیس شبکه بهداشت شهرستان دلفان در گفت و گو با خبرنگار دلفان امروز اظهار داشت : در بازدید صورت گرفته، جناب استاندار رضایت نسبی از عملکرد دو ماهه داشتند اما ما سعی خواهیم کرد تا پایان مهلت داده شده تمام کاستی ها و مشکلات بیمارستان را برطرف کنیم و قرار شد اورژانس بیمارستان کاملاً تخریب شود و به سبک روز بازسازی شود و پزشک رادیولوژیستی و سونوگرافی که مدتی است به صورت نیمه وقت حضور دارد از این به بعد به صورت تمام وقت در بیمارستان حضور داشته باشد.

مرادپور در مورد وضعیت انتقال درمانگاه تخصصی بیمارستان ابن سینا به یک مکان مناسب گفت: ساختمان در نظر گرفته شده برای درمانگاه تخصصی که ساختمان سابق کمیته امداد واقع در چهارراه مطهری است از لحاظ تعمیرات و بازسازی کاملاً اماده شده است و فقط بحث قرار داد با داروساز مانده که دکتر ساکی نیز قول مساعد دادند در این زمینه ما را همراهی کنند و امیدواریم در هفته های اخیر شاهد انتقال درمانگاه تخصصی از محل بیمارستان ابن سینا باشیم.

خبرگزاری مهر نیز درباره این بازدید سرزده استاندار لرستان نوشت:

بیمارستان «ابن سینا» در مسیر درمان/ مطالباتی که از کما خارج شد

به دنبال پیگیری ها و بازدیدهای سرزده استاندار لرستان از بیمارستان ابن سینای شهرستان دلفان، بخشی از مشکلات این بیمارستان رفع و پیگیری سایر مطالبات مردم نیز در دستور کار قرار گرفت.

تنها بیمارستان شهرستان دلفان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند تا رفع این مشکلات به دغدغه و مطالبه جدی مردم و بیماران تبدیل شود.

از سوی دیگر عدم ارائه خدمات تخصصی در این بیمارستان و نبود پزشک متخصص در رشته های مختلف به خصوص سونوگرافی تاکنون بارها از سوی رسانه ها به مسئولان امر گوشزد شده است تا بالاخره طی ماههای اخیر استاندار لرستان برای بازدید از نزدیک و بررسی مشکلات این بیمارستان چندین بار راهی نورآباد شود.

در جریان این بازدیدها بیماران بستری در بیمارستان از مشکلاتی گفتند که بخش سلامت این شهرستان ۱۴۰ هزار نفری را بیمار کرده است تا هوشنگ بازوند پیگیری این مشکلات را به طور جدی در دستور کار قرار دهد.

در این راستا شب گذشته نیز بیمارستان ابن سینا شاهد بازدید سرزده استاندار بود تا پیگیر روند اجرای مصوبات برای ارتقای وضعیت این بیمارستان باشد.

در این بازدید که علاوه بر استاندار، معاون هماهنگ کننده امور عمرانی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیز حضور داشتند از بخش های مختلف این بیمارستان بازدید به عمل آمد و مسائل و مشکلاتی که در بازدید دو ماه گذشته مطرح شده بود مورد بررسی قرار گرفت.

بازدید های سرزده استاندار لرستان از بیمارستان ابن سینا دلفان

این سفر سر زده در شرایطی صورت گرفت که طی خرداد ماه امسال نیز به دنبال بازدید از این بیمارستان هوشنگ بازوند دستور برگزاری جلسه اضطراری با حضور همه دستگاه های مرتبط در محل سالن جلسات استانداری را صادر کرده بود.

در این جلسه همه دستگاه ها به ویژه دانشگاه علوم پزشکی استان را ملزم شدند تا در مدت زمان شش ماه تمامی مشکلات موجود حل شود که با استقرار دو نماینده دولت به صورت روزانه و هفتگی برای پیگیری و گزارش به استانداری این عزم جدی تر شد.

عدم آسفالت پارکینگ بیمارستان، فضای فیزیکی نامناسب محوطه و بخش های مختلف بیمارستان، نبود مکان مناسب برای درمانگاه تخصصی، کمبود نیروی انسانی و متخصص به ویژه در رشته رادیولوژی و سونوگرافی و کمبود امکانات و تجهیزات از مهمترین مسائل و مشکلاتی بود که استاندار لرستان دستور رسیدگی و حل آن را صادر داد.

رفع برخی مشکلات بیمارستان پس از بازدید استاندار

بلافاصله پس دو هفته از تشکیل جلسه اضطراری آسفالت محوطه پارکینگ انجام گرفت و اقدامات برای حل مشکلات این مرکز درمانی کلید خورد و پس از آن نیز به ترتیب فضاسازی محوطه و رنگ آمیزی و ساخت و سازهای مختلف آغاز شد.

همچنین اقدامی جدی برای تهیه مکان مناسبی برای درمانگاه تخصصی و خارج کردن آن از محل بیمارستان با رایزنی با تعدادی از مالکین انجام پذیرفت که در روزهای آینده قرارداد آن منعقد می شود.

همچنین مسئولین دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در روزهای اخیر از تامین نیروی متخصص رادیولوژی و سونوگرافی که یکی از مهمترین مشکلات مردم دلفان بود نیز خبر داده اند که این امر علاوه بر ارتقای سطح سلامت شهرستان موجب رضایتمندی مردم این منطقه نیز خواهد شد.

توجه به حوزه سلامت از برنامه های مهم مدیریت ارشد لرستان

استاندار لرستان در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مسائلی که بسیار حساس بوده بحث سلامت جامعه است افزود: تمامی دستگاه های اجرایی باید تمام تلاش خود را در راستای خدمات رسانی به مردم استان به کار ببرند و در رفع مسائل و مشکلات مردم کوشا باشند.

هوشنگ بازوند با اشاره به اینکه با توجه به درخواست های مردمی و ضرورت توجه به امر سلامت مردم بازدید از مراکز بهداشتی درمانی استان در دستور کار قرار گرفته است گفت: با توجه به بازدید صورت گرفته از سایر بخش های مختلف بیمارستان ابن سینا مشاهده شد برخی از نواقص و مشکلاتی که در ماه های گذشته وجود داشت رفع شده که امیدواریم مسئولان دانشگاه علوم پزشکی به تمامی تعهدات خود در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بیمارستان ابن سینا عمل کند.

رفع مشکلات بیمارستان ابن سینا در دستور کار جدی قرار گرفت

استاندار لرستان در پاسخ به این سوال که آیا این بازدید سرزده تنها شامل بیمارستان ابن سینا دلفان است افزود: این روند بازدید شامل تمامی دستگاه های اجرایی استان خواهد بود که امیدواریم این بازدیدهای میدانی بتواند گوشه ای از مشکلات این استان را حل کند.

کورش ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در گفتگو با مهر بیان داشت:در بیمارستان ابن سینای دلفان پنج رشته اصلی پزشکی وجود دارد.

وی آسفالت پارکینگ، انتقال درمانگاه به مرکز شهر در چند روز آینده، تامین نیروی متخصص در تعدادی از رشته های مورد نیاز و رفع اکثر مشکلات این مرکز درمانی را از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی پس از بازدید استاندار لرستان برشمرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیما٧٧٧ RO ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    کاش همه مسوولان ما اینچنین وظیفه شناس بودند...البته بعضی از عزیزان مانند وزیر بهداشت یا دکتر ظریف و... هستند ولی تعدادشون باید هزاران در کشور باشد نه به تعداد انگشتان دست