۰ نفر
۲۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۸:۰۴

دختر نوجوان وقتی بامخالفت خانواده‌اش مبنی بر ازدواج روبه‌‌رو شد، همراه جوان خواستگار نقشه سرقت از خانه پدری‌اش را عملی کرد.

به گزارش جام‌جم، چندی قبل یکی از شهروندان تهرانی هنگام بازگشت از سفر، متوجه شد اثاثیه خانه‌اش در یکی از محله‌های غرب تهران به هم ریخته شده و پول و طلاهای موجود در گاوصندوق خانه که ارزش 15 میلیون تومانی داشته، به سرقت رفته است.

زوج صاحبخانه پس از اطلاع از موضوع سرقت با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تهران تماس گرفتند و ماجرا را به پلیس خبر دادند.

به این ترتیب ماموران کلانتری به محل حادثه اعزام و در بررسی خانه متوجه شدند سرقت از سوی یک آشنا صورت گرفته است.

با مشخص شدن این موضوع و تشکیل پرونده قضایی در شعبه 19 بازپرسی دادسرای ناحیه 5 تهران، تحقیقات در این رابطه ادامه یافت تا این که چند روز بعد مرد شاکی دوباره به اداره پلیس تهران رفت و گفت، دختر نوجوانم بعد از حادثه سرقت به یکباره ناپدید شده و جستجوها برای یافتن او بی‌نتیجه مانده و گمان می‌برم وی در سرقت از خانه نقش داشته است.

با اطلاعاتی که این مرد در اختیار ماموران قرارداد، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد و دختر شاکی به عنوان تنها مظنون پرونده تحت تعقیب قرار گرفت، تا این که هفته گذشته دختر فراری همراه مرد جوانی در یکی از پایانه‌های مسافربری تهران شناسایی و هر دو نفر دستگیر شدند و در بررسی از چمدان آنها طلا و پول‌های مسروقه کشف شد.

با انتقال آنها به اداره پلیس تهران، متهمان در بازجویی اظهارات متناقضی را بیان کردند تا عاقبت چند روز قبل به سرقت از خانه شاکی اعتراف کردند.

دختر نوجوان متهم پرونده در اظهاراتش به پلیس گفت: چند وقت پیش در یکی از پارک‌های تهران با مردی به نام سعید آشنا شدم و پس از علاقه‌مندی به هم، تصمیم به ازدواج گرفتیم.

متهم ادامه داد: مردمورد علاقه‌ام چند بار به خواستگاری‌ام آمد، اما خانواده‌ام به خاطر بیکاری او و این که سن هردویمان کم بود، با این وصلت مخالفت و پسر جوان را تهدید کردند اگر دوباره به خواستگاری‌ام بیاید، از او شکایت می‌کنند. پس از تهدیدهای والدینم، بندرت همدیگر را ملاقات می‌کردیم تا این که در آخرین دیدار، تصمیم گرفتیم از خانه فرار و برای انتقام از والدینم، از خانه‌مان سرقت کنم.

متهم افزود: وقتی والدینم به سفر رفتند، تصمیم به فرار گرفتیم. بنابراین یک روز قبل از بازگشت آنها، طلا و پول‌های موجود در گاوصندوق را سرقت کرده پس از برداشتن مدارک هویتی‌ام همراه مرد مورد علاقه‌ام، خانه‌مان را ترک و چند هفته‌ای را در منزل دوستان او سپری کردیم و با فروش مقداری از طلاهای مسروقه، هزینه زندگی‌مان را تامین می‌‌کردیم و قصد داشتیم با رفتن به یکی از شهرستان‌ها، زندگی مشترکمان را شروع کنیم که ناکام مانده و دستگیر شدیم.

با ثبت اظهارات این دختر نوجوان، مرد جوان دیگر متهم پرونده ‌ هم در بازجویی به همکاری با دختر نوجوان اعتراف کرد.

بنابر این گزارش، برای متهمان پرونده از سوی بازپرس انصاری رئیس شعبه 19 دادسرای ناحیه 5 تهران قرارقانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 44207

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =