قائم مقام دبیر ستاد استان مازندران گفت: هر ساله ستاد امر به معروف و نهی از منکر، همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان نسبت به تشکیل تیم‌های تذکر لسانی در مازندران اقدام می‌شود.

خلیل صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خبرانلاین منطقه استان مازندران با تاکید بر اهمیت این دو فریضه افزود: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه شخص و یا گروه خاصی نیست بلکه دعوت خداوند متعال برای همه انسان‌هاست و همه ما وظیفه داریم تا دعوت حق تعالی را در اقامه این دو اصل مهّم الهی قدم پیشه کنیم چرا که این دو فریضه الهی ضامن حیات اسلام است، از این رو بازتاب بخش عمده‌ای از ناهنجاری‌های اجتماعی عدم توجه به این دو اصل است.

قائم مقام دبیر ستاد استان مازندران با بیان اینکه اصلی‌ترین عامل در جلوگیری از وقوع جرائم اخلاقی و اجتماعی تقویت فرهنگ دینی خانواده‌ها است، تصریح کرد: مهمترین مرکز فرهنگی، خانواده‌ها هستند که متاسفانه در اثر ناآگاهی و کم‌توجهی خانواده‌ها اغلب مظاهر بی‌عفتی و ناهنجاری وارد جامعه شده است.

وی افزود: آگاه‌سازی خانواده‌ها و تقویت مهارت زندگی و اجرای لسانی فریضه امر به معروف و نهی از منکر مؤثرترین راهکار مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی است.

دبیر اجرایی بنیاد عفاف و حجاب مازندران اظهار کرد: هر ساله ستاد امر به معروف و نهی از منکر، همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان نسبت به تشکیل تیم‌های تذکر لسانی ضمن شناسایی افراد متدین و داوطلب به منظور انجام فریضه اجتماعی در سطح استان اقدام کرده و همه هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های قضایی و انتظامی و اماکن، بسیج، اصناف و دیگر ارگان‌های سطح استان نیز انجام شده است.

صالحی با اشاره به وظیفه مسئولان در قبال نهادینه‌سازی امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: این وظیفه نه به عنوان یک کار اداری بلکه باید به عنوان یک باور دینی باشد زیرا تا زمانی که ضرورت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه نشود نمی‌توان در قبال ترفندهای شیطانی دشمن موفق شد و همه ادارات باید محل بروز و ظهور معروفات بوده و مسئول هر سازمانی باید در این زمینه پیشرو و پیشقدم باشد.

وی در پایان درباره برنامه‌ریزی‌های ویژه رمضان جهت حفظ حرمت این ماه تأکید کرد: با توجه به مصادف شدن ماه مبارک رمضان و ایام تعطیلات تابستان و مسافرخیز بودن استان مازندران، 2 طرح مهّم به عنوان طرح تذکر لسانی و طرح سالمسازی سواحل دریا در حال اجرا است و در این زمینه نه تنها اولویت‌ها تبیین و براساس آن برنامه‌ریزی‌ها صورت شده بلکه از سوی ستاد استان نظارت دقیق بر فعالیت آنها نیز صورت می‌گیرد.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 427976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =