مشکلی که تنها به یک بیمارستان اختصاص نداشت/ مردم: بیمارستانی که به بیمار توهین می کند باید تعطیل شود

انتشار گزارشی در مورد همراهان بیمار در بیمارستان امام خمینی(ره) واکنش های جالبی را به دنبال داشت.

به گزارش خبرآنلاین، یکی از پربازدیدترین گزارش های سرویس مشکلات مردم در هفته ای که گذشت، گزارش وضعیت بد همراهان بیمار در بیمارستان امام خمینی (ره) بود که در آن به شرح وضعیت بیماران پرداخته شده و با تعدادی از این همراهان بیمار صحبت شده بود.

مخاطبان با خواندن این گزارش، واکنش های جالبی داشتند که نشان می داد این گزارش تنها گوشه ای از مشکلات را بازگو کرده و باز هم مسائلی وجود دارد که مغفول مانده است.


یکی از کاربران می گوید که این بیمارستان تنها بیمارستانی نیست که این مشکل را دارد و اکثر بیمارستان های کشور همین وضعیت را دارند.


فرد دیگری در کامنتی نوشته: من نمیفهمم واقعا چرا این بیمارستان با این آمار همه جوره تاسف بار تعطیل نمیشه یا اقلا یه فکری به حالش نمیکنن... بیمارستان یه تعریف داره بیمارستان امام خمینی یه تعریف مجزا واسه خودش داره... آقا یه فکری به حالش بفرمایید ...


مخاطب دیگری این بیمارستان بزرگ را آخرین امید بیماران سراسر کشور می داند و البته به نقش سازمان های مردم نهاد در این زمینه اشاره می کند و از کم کاری آن ها گلایه دارد. او می گوید: اين بيمارستان آخرين اميد بيماران سراسر كشور است كه از بقيه مراكز طرد شده اند. چون دولتي است و بيشترين اساتيد دانشگاه را در خود دارد و مردم اميدوارند كه يكي از آنها به داد مريضشان برسد. آيا خيرين نمي توانند محلي براي اسكان و يا تغذيه اين هموطنان بي كس ما فراهم كنند. سازمانهاي مردم نهاد چه؟
یکی دیگر از نظرات که از طرف یکی از همراهان یک بیمار ثبت شده به نکته ای اشاره می کند که در گزارش به آن اشاره ای نشده بود. او نام دو بیمارستان دیگر علاوه بر بیمارستان امام خمینی را می برد و می گوید که در بیمارستان قلب تهران و بیمارستان شریعتی هم وضعیت همین و یا حتی بدتر است.


این فرد می نویسد: بیمارستان قلب تهران و بیمارستان شریعنی وضعیتیشون بدتر از این هست متاسفانه تو بوفه بیمارستان هر چی بخای بخری 2 یا 3 برابر قیمت بیرون میدن یه ساندویج رو بیرون بیمارستان با بوفه 2000 تومان اختللاف قیمت داره واقعا این انصافه؟؟؟؟ من یکماه مریضمون بیمارستان بود هزینه همراه بیمار بیشتر از هزینه درمان خود بیمار شد.
اما برای این گزارش نظری متفاوت هم ثبت شده که همه ی بلاهایی که سر همراهان بیمار می آید را تقصیر خود آن ها می داند. او می گوید: خیلی از این افرادی که داخل بیمارستان میخوابن، بی دلیل به تهران و این مرکزها مراجعه کردند، در صورتی که بیمارشون رو در مرکز استان و حتی شهرستانشون هم میتونستن به سادگی درمان کنند و آواره شهر غریب نشن. ولی باز هم فکر میکنند تهران معجزه میکنه.

یکی دیگر از کاربران به وضعیت بد اورژانس بیمارستان شکایت کرده و نوشته: امان از بی پولی و بی کسی. پدر من 25 روز توو بیمارستان بود. وحشتناک بود. تو رو خدا یه سری به اورژانس بیمارستان امام خمینی بزنید و از اونجا گزارش تهیه کنید... از بوی تعفن و کثیفی هاش... از بیماران اورژانسی که مثلا اورژانسی هستن ولی 10 روزه توو اون اورزانس لعنتی اسیرن. از بی نظمی ها و بی مسئولیتی پرسنلش. باور کنید وقتی بهش فکر میکنم تموم بند بند بدنم میلرزه.... امیدوارم به حق این روزهای عزیزی که پیش رو داریم هیچکس کارش به بیمارستان نیفته علی الخصوص بیمارستان امام خمینی

در کامنت دیگری که گویا از سوی یک پزشک ثبت شده آمده: من چند روز پيش آنجا بودم.خيلي دردناك بود...همراه بيمار...خسته ...نگران ...بي پناه..


یکی دیگر از مخاطبان سایت در کامنتی از خبرآنلاین به خاطر این گزارش انتقاد کرده و گفته اگر این قضایا به گوش مسئولین برسد، نه تنها مشکلشان را حل نمی کند بلکه همین امکان را هم از انها می گیرد. این فرد نوشته: خبر آنلاین فکر کردی کار خوی کردی اینو مطرح کردی؟ فردا مامورای انتظامی یا شهرداری رو می فرستن همه رو جمع می کنند که سوژه دست خبر نگارا نشه ولی حکایت همچنان باقی است .


البته به احتمال زیاد این مخاطب گرامی به طور کامل گزارش را نخوانده و یا از قسمت هایی که مربوط به تذکر نگهبانان بیمارستان و مامورین شهرداری به همراهان بوده گذر کرده است.
فرد دیگری به درآمدهای بالای پزشکان اشاره کرده و کنایه وار نوشته: مهم این است که پزشکان درامد های نجومی داشته باشند اینها که مهم نیست بروید ببینید پزشکان متخصص در این بیمارستان چه درامد هایی دارند و هرینه و بودجه بیمارستان بجای خرج بیمارستان صرف چه حقوق های سنگینی می شود.

 

در پایان فردی از خبرآنلاین تشکر کرده و نوشته: من‌ هر روز از اونجا رد میشم و واقعا دلم میسوزه و از خبرآنلاین ممنون میشم اگه این مشکل را به عنوان یکی از مشکلات به مسئولین اعلام کنید

در هر حال، مشکل همراهان بیمار در بیمارستان امام خمینی و چند بیمارستان اصلی پایتخت، مشکل امروز و دیروز نیست که به چشم مسئولین نیامده باشد و به نظر می رسد اگر همتی در این باره صورت بگیرد، قطعا مشکل تا حد زیادی رفع خواهد شد.
304

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 427266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
    7 1
    همه جا توهین در توهین شده
  • پوریا A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
    5 0
    خدایا تو رو به این ماه عزیزت قسم مردم مارو از شر مریضی رهایی ببخش بعد راهی بیمارستانها نکن
  • منصف A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
    6 12
    عکس قضیه البته تعداد توهینهای بیماران وهمراهان به کادر پزشکی ودرمانی بیشتراست که علت انها ناشی ازتکبر بیماران وهمراهان انها وادعای همه چیز فهمی انهاست.وزارت بهداشت باید منشور حقوقی پزشکان وکادر درمانی را نیز تدوین کند
  • محترمی IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
    8 1
    من هم برخورد بد پرسنل این بیمارستان رو از نزدیک دیدم . انگار دزد گرفتن وقتی یه مراجعه کننده باهاشون کار داره .