علی بخشی:از 600 معلم تجلیل می کنیم/زیرگذر مهرویلا در موعد مقرر به اتمام می رسد

در راستای گرامیداشت مقام معلم و همچنین تجلیل از فرهنگیان، امسال شورای شهر جشن بزرگی را برگزار می کند .این مراسم فردا در تالار شهیدان نژهد فلاح کرج برگزار و درآن از معلمان نمونه کرجی قدردانی می شود. در این راستا محمد علی بخشی، نایب رئیس شورای شهر کرج با خبرآنلاین گفت وگو کرد.

نیوشا فتحی زاده خبرآنلاین - البرز:
جایگاه معلم رفیع است

علی بخشی اظهار داشت:در تمام جوامع بشری معلم یک عشق و موهبت الهی می باشد،اما درجامعه به این مهم توجه نشده واکنون عرف است که تنها اداره آموزش و پرورش از معلمان خود تقدیر میکند، درحالی که باید نهاد ها، ارگان ها و تشکل های مردم نهادی که خارج از اداره آموزش و پرورش هستند از معلمین قدردانی کنند.
کم توجهی به وضعیت مالی معلمان در جامعه، دلیل این تصمیم شوراست
وی ادامه داد:متاسفانه امروز جامعه از نظر مالی و حقوقی معلمان را جدی نگرفته است. از طرفی گرامیداشت مقام معلم، تجلیل از جامعه ی بشریت و انسانیت است،.به همین علت شورا و شهرداری تصمیم گرفت که کار جدیدی را در راستای ارج نهاندن به مقام شاخص این قشر زحمتکش جامعه انجام دهد.
از معلمین و پرسنل فرهنگی با هم تقدیر می کنیم
نایب رییس شورای شهر افزود:طبق رایزنی هایی که با آموزش و پرورش صورت گرفت ،مشخص شد که چندی پیش و به مناسبت روز معلم ،جمعی ازپرسنل آموزش و پرورش به عنوان معلمان نمونه ی کشوری و استانی انتخاب و از آنان تقدیر شده است، اما از معلمان نمونه ی سطح مدارس شهر تجلیلی صورت نگرفته بود ،چون شرایط اقتصادی این ارگان اجازه ی این کار را به آنها نمی داد. به همین جهت در شورای شهر بودجه ای مصوب و مقرر شد تا از معلمین چهار ناحیه ای که ساکن شهر کرج هستند قدردانی کنیم. اگرچه زحمات این عزیزان آنقدر ارزشمند است که به آسانی قابل تقدیر نیست
وی افزود:این معلمین نمونه از میان 4 ناحیه بی کرج و همچنین شهر فردیس انتخاب شده و شامل تمامی مقاطع تحصیلی می باشد و تلاش شده تا در این تجلیل یک توزیع عادلانه صورت گیرد. طبق این آمار 489 نفر به شورا معرفی شد که تا مرز 500 نفر قابل افزایش بود. همچنین تصمیم گرفته شد در این مراسم از تعدادی پرسنل اموزش و پرورش کل و 4 ناحیه نیز تقدیر شود و در نهایت آمار کلی کسانی که تجلیل خواهند شد چیزی حدود 550 تا 600 نفر می باشد.
تالار نژادفلاح میزبان معلمان
در جشن فوق،علاوه بر تعداد نفراتی که تجلیل می شوند عده ی زیادی از مدیران مدارس نیز حضور خواهند داشت و به احتمال زیاد در کل، حدود هزارو 200 نفر مهمان این مراسم خواهند بود واین مراسم در تالار شهیدان نژادفلاح که ظرفیت کافی برای برگزاری مراسم را داشته و مکانی در شان مقام معلمان می باشد برگزار خواهد شد.
علی بخشی اضافه کرد:در جشن تجلیل از فرهنگیان نمونه کرج، از مقامات شهری همانند نماینده ولی فقیه در کرج، استاندار البرز و دیگر مسئولین نیز دعوت به عمل می آید و 21 عضو شورای شهر نیز به صورت گروهی در مراسم حضور خواهند یافت.
بودجه معاونت فرهنگی در بخش فرهنگ هزینه می شود
عضو شورای شهر همچنین بیان داشت :سازمان فرهنگی - ورزشی زیر مجموعه معاونت فرهنگی است و بنا نیست که بزرگ و متورم شود. این سازمان یکی از شاخه های این معاونت می باشد وهمسو با آن عمل می کند. اگرچه برای کارهای فرهنگی و ورزشی صرف، بودجه ای جداگانه در نظر گرفته می شود و وقتی مصوب شد معاونت فرهنگی نمی تواند آن را در بخشی دیگر هزینه کند. در همین راستا جلسه ای با معاونت فرهنگی داشتیم که درآن جلسه تاکید شد تمامی هزینه ها در این معاونت آنالیزو درمسیر تعیین شده استفاده گردد.
با سرمایه گذاری در ورزش،بیشتر معضلات فرهنگی حل می شود
وی ادامه داد:در مقایسه بودجه فرهنگ و ورزش ،نمی توان گفت که فرهنگ بودجه کمتری نسبت به ورزش دارد ،زیرابه این دو مقوله درکنارهم پرداخته می شود.همچنین فرهنگ یک واژه ی عام است و بسیاری از امور جامعه مانند ترافیک، ورزش، آموزش و پرورش، مساجد و دانشگاه ها را در بر می گیرد. لذا اگر بتوان در ورزش کار فرهنگی انجام داده و ورزشکارها را با فرهنگ جوانمردی و پهلوانی ایران اسلامی آشنا کرد، بسیاری از معضلات جامعه نیز مرتفع خواهد شد؛زیرا بسیاری از موضوعات در جامعه با مقوله فرهنگ مرتبط است به عنوان مثال آپارتمان نشینی، حقوق شهروندی وساماندهی ترافیک که همگی در دل فرهنگ جای دارند. پس اگر بتوان در اموری مانند ورزش کارهای بزرگ انجام داد، به یقین خدمت بزرگی در راستای بهبود فرهنگ جامعه صورت گرفته است.
زیرگذر مهرویلا در موعد مقرر افتتاح می شود
علی بخشی در مورد زمان افتتاح زیرگذر مهرویلا گفت:در این خصوص بهتر است اعضای کمیسیون عمران نظر دهند ،اما بطور کلی باید بگویم این کار، کار بزرگی است و در موعد مقرر به اتمام می رسد. همچنین باید گفت طی 2 سال حضور شورا پروژه های عمرانی بزرگی همچون زیرگذر دانش آموز و بلوار سربازان گمنام زودتر از موعد مقرر در سطح شهر انجام شده است ودر جلسه ی قبل شورا نیز در رابطه با کمربند شمالی ادامه ی اتوبان همت تصمیمات خوبی گرفته شد که پیمانکار پروژه مشخص شود و این پروژه اقدامی بزرگ می باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا زاده A1 ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    1 0
    آقای علی بخشی خوب حرف می زنند اما همه فرهنگیان می دانند افرادی ناکارآمد را به ادارات آموزش و پرورش استان البرز جهت تصدی مسئولیت معرفی می کنند. ای کاش از نیروهای تند رو استفاده نکنند