ایسنا نوشت:

مدیرکل دفتر دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی گفت: تاکنون در 30 شهر کشور 175 پروژه توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی اجرا شده است.

نریمان مصطفایی مدیرکل دفتر دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی، در نشست ستاد توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی در گچساران افزود: اعتبار طرح های اجرا شده درسکونتگاه های غیر رسمی با اعتباری بالغ 1040 میلیارد ریال اجرا شده است.

وی تصریح کرد: در سکونتگاه های غیررسمی کشور 30 باب مرکز آموزشی اعم از مدرسه و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با زیربنای 37 هزار و 147 مترمربع ساخته شده که برای ساخت این تعداد مرکز آموزشی 176 میلیارد ریال هزینه شده است. چهار باب مدرسه نیز با اعتباری افزون بر 65 میلیارد ریال در سکونتگاه های غیررسمی کشور در دست اجراست.

مدیرکل دفتر دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: در شهرهای مختلف درسطح کشور 40 پروژه توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی در 12 شهر و 20 محله کشو در حال ساخت است که طرح های توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی شهرهای کشور شامل ساخت سالن های ورزشی، مراکز بهداشتی و درمانی و زیرساخت های خدمات است.

به گفته وی تاکنون 9230 نفر ساعت دوره آموزشی مهارت های فنی و حرفه ای در سکونتگاه های غیررسمی کشور برگزار شده است. همچنین یک باب کتابخانه در محله لبنان گچساران با اعتباری افزون بر چهار میلیارد و 600 میلیون ریال ساخته خواهد شد.

مصطفایی در زمینه ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی در شهرستان گچساران توضیح داد: شش باب واحد مسکونی با اعتباری افزون بر پنج میلیارد ریال در بافت های فرسوده از سوی شرکت عمران بهسازی شهری وزارت راه و شهرسازی خریداری شده که در این مکان به زودی پارک پل بردستانی ساخته می شود.

شهردار گچساران نیز در این نشست گفت: بیش از ۱۶۴ هکتار از مساحت این شهرستان بافت فرسوده شهری بوده و ۱۳۰۰خانوار با جمعیتی افزون بر ۷۵۰۰نفر نیز در این بافت ساکن هستند.

زینل زاده بیان کرد: وقوع یک زمین لرزه در ۱۳۰۰ واحد مسکونی غیرمقاوم و معابر کم عرض گچساران که حتی قابلیت خدمات رسانی پس از وقوع بحران را ندارد می تواند منجر به وقوع فاجعه انسانی جبران ناپذیری شود.

وی اضافه کرد: بافت فرسوده شهری گچساران یکی از مهمترین مشکلات کنونی این شهرستان است.

 

3939

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 416806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =