دبیرکل جدید فدراسیون فوتبال به زودی معرفی خواهد شد.

آریا صالحی/ روزی که شایعه شد نبی از سمت دبیرکلی فدراسیون فوتبال کنار گذاشته خواهد شد، خیلی ها این موضوع را باور نکردند. نبی در تصور بسیاری از اهالی فوتبال، چهره ای قدرتمند است که حتی می تواند رئیس فدراسیون را هم عوض کند. اما تغییرات اخیر فدراسیون فوتبال نشان داد که قدرت نبی، آن قدر هم که تصور می شد زیاد نیست.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دبیرکل فدراسیون فوتبال با سابقه بیش از یک دهه حضور در این فدراسیون، سال ها عهده دار سمت های کلیدی فوتبال ایران چون دبیرکلی فدراسیون و ریاست کمیته مسابقات را برعهده داشته است. او سابقه سرپرستی تیم ملی فوتبال را هم با حفظ سمت دبیرکلی، در کارنامه خود دارد. قرار بود نبی در جام ملت های آسیا 2015 هم سرپرست تیم ملی ایران باشد اما به نظر می رسد تغییرات اخیر، این شانس را از نبی گرفته است.
نبی حالا در انتظار معرفی شدن جانشینش است. او ابایی هم از گفتن اینکه سمت کلیدی فدراسیون را ترک خواهد کرد ندارد. چند روز قبل او در جمع کارمندان فدراسیون که اعتصاب کرده بودند حاضر شد و گفت که برای خداحافظی از آن ها در جمع شان حاضر شده است. حالا همه نگاه ها به علی کفاشیان است. به او که قرار است جانشین نبی را معرفی کند. رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرده فردا در مورد دبیرکل فدراسیون تصمیم گیری خواهد شد.
تا به حال افراد کمی به عنوان گزینه های دبیرکلی فدراسیون فوتبال مطرح شده اند. اولین نفر علیرضا اسدی بود که همچنان گزینه اصلی است. او شانس بیشتری نسبت به سایر نفرات دارد. علیرضا اسدی پزشکی است که سابقه بازی در تیم بنیاد شهید را دارد. او گرچه هیچ وقت در فوتبال ایران تبدیل به یک ستاره نشد، اما به واسطه ارتباطات خوبی که دارد، می تواند با قرار گرفتن در سمت دبیرکلی فدراسیون، یکی از چهره های تاثیرگذار فوتبال ایران شود. اسدی با روی کار آمدن محمود گودرزی در وزارت ورزش سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی شد و بعد از استعفایش از سرپرستی این فدراسیون همه او را گزینه نهایی وزارت ورزش برای اداره این فدراسیون می دانستند. اما حالا او گزینه جانشینی نبی است. کفاشیان در مورد اسدی می گوید: «جدی ترین گزینه آقای اسدی است. ولی هنوز تصمیم قطعی نگرفته ایم. احتمالا تصمیم نهایی را طی دو روز آینده می گیریم و دبیرکل را معرفی می کنیم.»
شهاب الدین عزیزی خادم، عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال دیگر گزینه ای است که نام او توسط عده ای از منتقدان کفاشیان مطرح شد اما نه خود کفاشیان روی او نظر دارد، نه وزارت ورزش موافق دبیرکل شدن این چهره است. رضا قراخانلو رئیس کمیته ملی المپیک هم دیگر چهره ای بود که نامش به عنوان گزینه جانشینی نبی مطرح شد اما او مرد شماره یک انجمن اسلامی دانش اموختگان ورزش است؛ آنهایی که گودرزی وزیر فعلی ورزش را هیچ گاه در دل خود جای ندادند و گفته می شود رابطه صمیمانه ای بین شان نیست. محمدرضا پهلوان دبیرکل فدراسیون دادکان هم دیگر فردی است که نامش مطرح شده. اما مشکل پهلوان این است که به عنوان یار محمد دادکان، منتقد بزرگ علی کفاشیان شناخته می شود.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =