بهمن فرمان‌آرا کارگردان می‌گوید که در صورت پذیرش فیلمش در جشنواره سی و سوم آن را در بخش خارج از مسابقه نمایش خواهد داد.

امیر خسروی: «می‌خواهم فیلم در بخش خارج از مسابقه جشنواره فجر اکران شود چون دیگر جانی برای مسابقه دادن ندارم.» بهمن فرمان‌آرا کارگردان، این جمله را به ایسنا گفته تا اعلام کند که فیلم تازه‌اش «دلم می‌خواد» در بخش مسابقه جشنواره سی و سوم حضور نخواهد داشت.

فیلمی که این کارگردان بعد از پایان خانه‌نشینی خودخواسته‌اش به جلوی دوربین برد. خود او در مصاحبه‌ای با خبرآنلاین درباره آن دوره گفته بود: «من اگر می‌گویم چهار سال کار نمی‌کنم، ریسک بزرگی می‌کنم. در سن من این حرف سرمایه‌گذاری بزرگی است. ۷۳ ساله‌ام و شاید فرصت چندانی برای چنین تصمیماتی نداشته باشم ولی به خودم می‌گویم در این شرایط و با اتفاقاتی که دور و برم دارد می‌افتد حالا گیرم یکی دو فیلم دیگر هم ساختم، که چی؟ اما این که بگویی آقا من با این افراد و با این اصول کار نمی‌کنم برایم خیلی مهم‌تر بود. » 

حالا اما بهمن فرمان‌آرا، بعد از چهار سال، به سراغ ساخت فیلمی رفت که از اساس با آثار قبلی‌اش تفاوت دارد. فیلمی به قول خودش «یک کمدی بزن، برقص و خالتوری»: «این فیلم از روی یک ایده منسوب به نیچه ساخته شده. ایده‌ای که می‌گوید آن‌هایی که موسیقی را نمی‌شنوند فکر می‌کنند کسی که دارد می‌رقصد دیوانه است. شخصیت اصلی این فیلم هم که رضا (کیانیان) آن را بازی می‌کند معتقد است که طی دهه‌های گذشته حق این مردم از خوشی خورده شده و همه افسرده‌اند و چون به خاطر یک تصادف، در ذهنش موسیقی می‌شنود، مدام در حال رقصیدن است و همچین عملی در اجتماع ما اصلا پذیرفته نیست. اسم اولیه فیلم هم «دلم می‌خواد برقصم» بود که وقتی می خواستند مجوز صادر کنند گفتند، رقصش را بردارید. هر چقدر هم گفتیم این جوری بدتر می‌شود چون در آن شکل اولیه معلوم است طرف چه کار می‌خواهد بکند ولی این طوری اصلا معلوم نیست که دلش می‌خواهد چه کار کند گوش ندادند. یک وقتی هست که دوست دارم در زندگی تجربه و تفریح کنم و اصلا برایم مهم نیست که منتقدان چه می‌نویسند. یک فیلم هم که از من باقی بماند، خدا را شکر می‌کنم ولی به نظرم کار کردنم مهم‌تر از کار نکردنم است...» (اینجا)

در فیلم تازه فرمان‌آرا علاوه بر رضا کیانیان که بازیگر ثابت کارهای اوست، بازیگران دیگری چون مهناز افشار، رضا بهبودی، آرمینه زیتون‌چیان» ندا مقصودی، پیام دهکردی، صابر ابر، رویا نونهالی، علی سرابی، بهناز جعفری، فرزین صابونی، سحر دولتشاهی، احمد ساعتچیان، مریم بوبانی و ... بازی می‌کنند. 

علاوه بر این فیلم، فرمان‌آرا ماه گذشته برای نخستین بار یک تئاتر به روی صحنه برد. متنی که برای اجرایش هشت سال انتظار کشید و در نهایت در تالار وحدت و با حضور بازیگران شناخته شده تئاتر توانست آن را اجرا کند. «مردی برای تمام فصول» اگرچه نخستین تجربه او در زمینه تئاتر به شمار می‌رفت اما توانست توجه منتقدان و مخاطبان نمایش را به خود جلب کند. 

57۲۴۴
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    24 1
    استاد با ساختن فیلم خانه ای روی آب خودش رو به عنوان یه هنرمند واقعی که از زمانه ی خودش جلوتره جاودانه کرد. مخصوصا اونجایی که کیانیان میگه آووردن بچه بدون در نظر گرفتن آینده اش جنایت نیست؟
  • هاشم IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    18 21
    ای جووونم استاد. تو فیلم بساز ما حال کنیم به مولا. نوکرتم مشتی.