ایسنا نوشت:

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به بررسی طرح مجلس شورای اسلامی برای انتخاب شهرداران گفت: با هر یک از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که صحبت کردیم موضوع مورد اعتراض ما در خصوص انتخابات شهرداران توسط هیئت‌های حل اختلاف را پذیرفتند و این بند در کمیسیون شوراها از متن قانونی حذف شد و بقیه کلیات آن طرح به تصویب رسید.

مهدی چمران در دهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین گفت: به دلیل عدم اتحاد در دنیای اسلام، گروهک‌های دست ساخته اسرائیل و آمریکا به مسلمانان ضربه وارد می‌کنند و امیدواریم خداوند به همه مسلمین اتحاد و همدلی عطا کند.

وی افزود:‌ از خداوند می‌خواهیم کشور بحرین و یمن نیز به آزادی کامل دست یابند و از شر ظلم کسانی که بر آنها حاکم هستند رهایی یابند.

چمران با اشاره به بررسی طرح مجلس شورای اسلامی برای انتخاب شهرداران گفت: با هر یک از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که صحبت کردیم موضوع مورد اعتراض ما در خصوص انتخابات شهرداران توسط هیئت‌های حل اختلاف را پذیرفتند و این بند در کمیسیون شوراها از متن قانونی حذف شد و بقیه کلیات آن طرح به تصویب رسید. قطعا در نشست‌های بعد جزئیات طرح را مورد بحث قرار خواهیم داد و انشاء الله بسیاری از مسائل را آنگونه که می‌بایست به نفع شوراها تعدیل خواهیم کرد.

وی در خصوص همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی این طرح گفت: نشست‌های بسیاری با نمایندگان مجلس و شورای عالی استان‌ها برگزار شد که امیدواریم این تبادل نظر به نتایج مناسب منتهی شود. شوراها همانگونه که تا کنون نشان داده‌اند مردم سالاری دینی را در محله‌ها و حوزه‌های خود پیاده کردند و شهرها و روستاها از چهره گذشته خود به کمک شوراها و شهرداری‌ها کاملا فاصله گرفته ‌اند.

چمران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: امیدواریم در این مذاکرات با گروه 1+5 به نتایج مثبتی برسیم؛ اما آنچه که می‌خواهیم و بسیار هم روشن است این موضوع است که تیم مذاکره کننده از خواسته‌های ملت و کشور یک قدم عقب ننشیند و از خط قرمز عبور نکند.

وی تاکید کرد: کشورمان به طور روشن می‌خواهد از فناوری صلح آمیز هسته‌ای استفاده کند و دشمن می‌خواهد جلوی این مسئله را بگیرد. نباید بگذاریم چنین اتفاقی روی دهد. در جنگ تحمیلی دشمن از صلاح شیمیایی بر علیه ما استفاده کرد؛ اما کشورمان با داشتن این توانایی از این سلاح‌ها استفاده نکرد.

رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: کشورمان برای پیشرفت علمی و موارد صلح آمیز از این فناوری استفاده خواهد کرد و حق خود را پیگیری می‌کند و امیدواریم به نتایج مثبت در مذاکرات هسته‌ای برسیم.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • من AU ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    21 9
    مسائل یمن یا توافق هسته ای به آقای چمران مربوطه؟
  • محمدعلی RO ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    13 3
    بدبختیمون اینه که هر احدی در مورد هر کاری جز کار خودش استاده و صاحب نظر.