نجات 20زن و کودک در آتش سوزی مجتمع مسکونی 30واحدی

دود ناشی از آتش سوزی پژو 206 در پارکینگ یک مجتمع مسکونی 5 طبقه منجر به گرفتار شدن تعدادی از ساکنان در طبقات این ساختمان شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، با تلاش نفسگیر نیروهای عملیات سازمان آتش نشانی، دراین حادثه 20 نفر از ساکنان این ساختمان 30 واحدی به سلامت نجات یافته و به خارج از این مکان هدایت شدند.

ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران با اطلاع از وقوع این حادثه بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 1، 2، نجات یک و تیم مقابله با حوادث شیمیایی را با خودروی بالابر آتش نشانی، خودروی حامل دستگاه تنفسی و یک تشک نجات، ساعت 8:47 دقیقه صبح امروز سه شنبه به محل آتش سوزی در خیابان ظهیر الاسلام، خیابان جوادی اعزام کرد.

به گفته محمدرضا وکیلی، معاون منطقه 6 عملیات سازمان آتش نشانی تهران، این آتش سوزی از طبقه منفی یک این مجتمع 5 طبقه مسکونی که از دو ساختمان کنار هم تشکیل شده است، بر اثر آتش گرفتن پژو 206 در داخل پارکینگ آن شروع شد و لحظاتی بعد هم دود ناشی از آن از طریق راه پله به هر دو بلوک ساختمان و طبقات بالای آن نفوذ کرد که باعث شد تعدادی از ساکنان این ساختمان در واحد های مسکونی خود گرفتار شوند.

او گفت: آتش نشانان بلافاصله با تجهیز خود به دستگاه تنفسی و قطع برق و گاز ساختمان و کشیدن چند رشته لوله آبرسانی به داخل پارکینگ رفته و آتش سوزی پژو را پیش از گسترش بیشتر آن، مهار و خاموش کردند.

معاون منطقه 6 عملیاتی آتش نشانی گفت: 20 نفر از ساکنان این دو بلوک مجتمع که غالبا زن و کودک بودند، در طبقات بالا و در میان دود گرفتار شده بودند که توسط آتش نشانان پایین آورده و همگی سالم نجات یافتند.

این مدیر آتش نشانی علت بروز این حادثه را از سوی کارشناسان آتش نشانی درحال بررسی اعلام کرد و گفت: آتش نشانان پس از مهار کامل آتش و تخلیه کلیه ساکنین ساختمان و اطمینان از عدم وجود خطر و همچنین دادن تذکرات ایمنی، به ایستگاههای آتش نشانی بازگشتند.
46282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    10 2
    قهرمانان بی ادعا