ایسنا نوشت:

دادستان سابق استان اصفهان گفت: اگر مجموعه دادگستری استان اصفهان در تلاش است تا در صف مقدم مبارزه با جرایم و تأمین امنیت قرار گیرد، باید بتواند این سه شعار سرعت، دقت و قاطعیت را مطابق با منویات مقام معظم رهبری، سیاست‌های کلی قوه قضائیه به مرحله اجرا درآورد.

محمدرضا حبیبی در مراسم تودیع و معارفه رییس کل دادگستری استان یزد و دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان ضمن تبریک میلاد حضرت ثامن‌الحجج (ع) در بیان گزارش عملکرد گفت: تلاش ما در دادسرا بر مبنای سرعت، دقت و قاطعیت بوده است.

دادستان سابق استان اصفهان درخصوص سرعت رسیدگی به پرونده‌های قضایی استان، گفت: دادسرای استان اصفهان به صورت ماهانه بین 9 تا 10 هزار فقره پرونده وارده دارد و به طور سالانه چیزی حدود 100 هزار فقره پرونده به دادسرا وارد می‌شود. در حال حاضر موجودی پرونده های شعب تحقیق در استان اصفهان بالغ بر 4 هزار و 500 هزار پرونده است.

حبیبی با اشاره به دقت بالا و قاطعیت عمل قضات در دادسرای استان اصفهان گفت: طی یک سال گذشته پنج فقره قطع ید به عنوان حد شرعی از سارقان باسابقه در زندان اجرا شده که به دلیل دشمنی‌های بیرونی رسانه‌ای نشده است اما به اعتراف مأموران نیروی انتظامی این اقدام تأثیر خوبی را بر جامعه گذاشته و میزان جرم و جنایت را کاهش داده است.

وی افزود: قوه قضائیه در پیگیری اقدامات سارقان مسلح در سطح کشور نیز بسیار خوب عمل کرده است به طوری که در یک مورد اخیر، یک باند ضد امنیت کشور که اقدام به سرقت از طلافروشی‌های سراسر ایران می‌کرد، توسط مأموران نیروی انتظامی استان شناسایی شد و دو تن از سرکرده‌های این گروه محارب، اعدام شدند که پدر یکی از آن‌ها در خارج از کشور جزء منافقان بود.

دادستان سابق استان اصفهان ادامه داد: طبق آخرین آمار نیروی انتظامی استان اصفهان همین اقدام دادستانی استان باعث کاهش 33 درصدی سرقت مسلحانه در کل کشور شده است.

حبیبی با مد نظر قرار دادن پرونده تجاوز به عنف در خمینی‌شهر، گفت: هرچند همکاران قضایی خمینی‌شهر به طور جدی کارهای مقدماتی این پرونده را دنبال کردند، اما دادسرای قضایی استان اصفهان نیز با ارسال پرونده به صورت پیک به استان تهران، با کمترین وقت ممکن تأییدیه حکم این متجاوزان به عنف را دریافت کرد و حکم شرعی در ملاءعام به اجرا درآمد که مورد تقدیر مردم کشور و استان قرار گرفت.

حبیبی ادامه داد: هرچند نتیجه این دستگیری باعث قرارگیری اسم من در لیست سیاه تحریم‌های اتحادیه اروپا شد، اما من از این اقدام اتحادیه اروپا بسیار خوشحال شدم چرا که اجرای احکام شرع منور و عمل به مقررات انقلاب اسلامی مرا در لیست معاندین و کفار اسلام قرار داده است و من به حکم اسلام عمل کرده‌ام.
او گفت: من علاوه بر رییس دادسرای استان اصفهان، وظیفه نظارت شعبه عملکرد قضات را نیز برعهده داشتم و هرچند قریب به اتفاق همکاران ما در مجموعه دادگستری استان اصفهان از مناعت طبع ویژه‌ای برخوردار هستند و به خوبی به وظایف خود عمل می‌کنند اما در هر مجموعه افرادی نیز حضور دارند که تذکرات لازم به آن‌ها کارساز نیست و آن‌ها را به مسیر مستقیم بازنمی‌گرداند بنابراین ما مجبور شدیم تعداد انگشت شماری از قاضیان را منفک اعلام کنیم.

دادستان سابق استان اصفهان با اشاره به نقش تعیین کننده دادستانی برای مبارزه با مراکز صنعتی آلوده کننده هوا گفت: در سال گذشته دو مورد پلمب تجهیزات مازوت دو نیروگاه برق استان اصفهان برای جلوگیری از آلودگی شهر اصفهان انجام شد، چرا که به گفته کارشناسان محیط زیست 20 درصد آلودگی اصفهان ناشی از مصرف مازوت این دو نیروگاه بود و دادسرای استان این دو نیروگاه را ملزم به استفاده از گاز به جای مازوت کرد.

حبیبی گفت: مقابله با عمل موهن و خلاف شرع قمه زنی در مرکز استان اصفهان و مقابله با جریان افراطی مشهور به شیرازی و پایگاه مخرب امام حسین(ع) که روی دیگر فرقه داعش در ایران بود، از دیگر اقدامات دادستانی استان اصفهان محسوب می‌شود، چرا که اگر داعش به اسم مقابله با تشیع به فعالیت می‌پردازد، این جریان‌های افراطی به بهانه حمایت از شیعه در استان‌هایی مانند اصفهان و خراسان رسوخ کرده و فعالیت می‌کردند.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    58 9
    یاد یه قاضی صدر اسلام افتادم.
  • زائری A1 ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    0 1
    خدا دکتر تولایی را که واقعا مظلومانه ترور شد را بیامرزد