چرا احمدی نژاد به رئیس بانک مرکزی نامه نوشت؟

مبارزه با فساد یکی از محوری ترین شعارهای محمود احمدی نژاد در رقابت های انتخاباتی سالهای 84 و 88 بود.

سيد صادق روحاني: محمود احمدي نژاد که وقتي شعار مبارزه با فساد مي داد از ليستي نام مي برد که اسامي مفسدان اقتصادي در آن درج شده و با آن ليست مدام رقيبان سياسي اش را تهديد مي کرد. ليستي که هيچگاه از جيبش خارج نشد. حالا با گذشت يک سال از دوران رياست جمهوري اش از گوشه و کنار سخن از ليست مفاسد اقتصادي يک بار ديگر به ميان آمده است. ليستي که اين بار انگشت اتهام را به سمت نزديکان احمدي نژاد اشاره رفته است.

اين ليست يک ماه پيش در شبکه های اجتماعی منتشر شد و هيچ منبعي نداشت و هيچکس هم آن را تاييد نکرد. اما پس از يک ماه دفتر محمود احمدي نژاد نامه اي به سيف رئيس کل بانک مرکزي نوشت و در آن خواستار انتشار همه اطلاعات در اين باره شده است. در اين نامه آمده است: «با عنایت به آن چه ذکر شده و هم چنین سیستم مکانیزه و تخصصی نظارت‌های مالی در بانک مرکزی و با خواست و تأکید آقای دکتر احمدی‌نژاد و البته برای تنویر افکار عمومی، تقاضا دارد نسبت به اعلام انتشار رسمی و عمومی تمامی اطلاعات در خصوص هر نوع درخواست، مبلغ، تاریخ و بانک‌های مرتبط در پرداخت هر گونه تسهیلات به آقای دکتر احمدی‌نژاد و اطرافیان ایشان، دستور لازم صادر و اقدام مناسب معمول فرمایید.»

نکته جالب اينجاست که همان يک ماه پيش که اين ليست منتشر شد هيچ رسانه رسمي اي آن را منتشر نکرد و صرفا در شبکه هاي اجتماعي دست به دست مي شد و خيلي زود هم از فضاي مجازي خارج شد، اما اکنون بعد از يک ماه رئيس دولت پيشين خواهان پيگيري آن شده است.

ابراهيم نکو عضو کميسيون اقتصادي مجلس معتقد است که اين اقدام احمدي نژاد در راستاي تبرئه کردن خويش است. وي در گفت و گويي که با ايلنا انجام داده است  گفته است: « احمدی‌نژاد با این نامه یک بار دیگر در حال تشکیل دادگاهی برای تبرئه خویش است. وظیفه دولت یازدهم در واکنش به چنین نامه‌ای این است که شفاف سازی‌کند و با سند و مدرک به شکلی صریح حقایق را افشا کند. به نظر می‌رسد که آقای احمدی‌نژاد با این نامه به نوعی بانک مرکزی را به چالش کشیده است چرا که در حال حاضر در جامعه ذهنیت‌هایی علیه احمدی‌نژاد و اطرافیان وی وجود دارد که وی را متهم به مسائل بانکی کرده است.»

عوض حيدر پور عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز نظري مشابه نکو دارد. وي در اينباره به خانه ملت گفت:« نامه احمدی‌نژاد به بانک مرکزی فرار روبه جلو است. اطرافیان دولت دهم برای تطهیر کارهای گذشته خود دست به اقدامات رسانه‌ای می‌زنند. بر اساس قانون مسئول کنونی انتشار و پیگیری معوقات بانکی دادستانی کل قوه قضائیه است و بانک مرکزی هیچ نقشی در اعلام اسامی ندارد، از این‌رو به نظر می‌رسد که دولت قبل با چنین اقداماتی به‌دنبال تبرئه و تطهیر خود است.»

همچنين جعفر قادري جعفر قادری عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس نيز با اشاره به نامه دفتر احمدی نژاد به ولی الله سیف گفت: «در این که مشکلات مدیریتی در زمان احمدی نژاد وجود داشت شکی نیست و متاسفانه برخی تسهیلات بدون حساب و کتاب داده شده است.» قادري همچنين گفت:« مطالب مطروحه نوعی توهین به مجلس هم است از این رو مجلس هم کاملا علاقه مند است که این نامه دستاویزی برای انتشار اسامی از سوی بانک مرکزی باشد.»

بر اساس قانون دولت در موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادي تنها مي تواند اطلاعات و داده هاي خود را در اختيار قوه قضائيه قرار دهد و انتشار آن نيز جرم محسوب مي شود. بنابر اين به نظر مي رسد اين اقدام رئيس دولت پيشين يک جنجال سياسي باشد.

2729

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 38
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    داستان آی دزد آی دزد را حتما همه یادشون هست؟ دوباره داره تکرار میشه.....خخخخخخخ
    • بی نام IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
      23 5
      احمدی نژاد سال 84 با گفتن اینکه عده ای آقازاده می برند و می خورند و لیست مفسدان و بدهکاران را در جیب دارم مردم را فریب داد و رای جمع کرد. سال 88 هم برای تخریب موسوی از هاشمی و ناطق و فرزندانشان و کمک مالیشان به ستاد موسوی گفت تا بار دیگر مردم را فریب دهد. حالا گریبان خودش را گرفته.
    • ابوالفضل IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
      17 2
      طعنه میزد سیر به پیاز/ که تو چقدر بدبویی ان الله یعلم ما فی الصدور
  • بی نام IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    خوب شد احمدی نژاد یک عنوان برای خودش درست کرد که با آن نامه نگاری کنه. ایشان تا آخر عمرش رییس دولت نهم و دهم است که آدم را یاد آفتابه لگن هفت دست/ شام و نهار هیچی میندازه. باید بهش گفت آقای محترم اون موقع که در قدرت بودی می خواستی نامه به رییس بانک مرکزی بنویسی.
  • بی نام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    دو جور می شود به قضییه نگاه کرد 1 اصل قضیه را خود اطرافیان " احمدی نژادی ها" در شبکه های مجازی راه انداخته بودند تا الان نه تنها خودشان را تبریه کنند بلکه همه را متهم کنند و خلاصه از انها بهتر و پاکتر کسی وجود ندارد روش صدا وسیمایی 2تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیز ها
  • بی نام A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    احمدي نژاد دولت پاک بود. اين بازي ها واسه فرافکني است. اگه راست مي گيد ليست رو منتشر کنيد
    • بی نام A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
      همه مي دونن بيزرگترين اختلاس تاريخ در همه عالم در دولت چه کسي اتفاق افتاد شما بيخودي طرفداري مي گکنيد
    • قاسم A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
      من که فکر نمی کنم دولت احمدی نژاد دولت پاکی بوده باشه اما این حرفش کاملا درسته، اگه بانک مرکزی لیستی از اطرافیان احمدی نژاد داره منتشر کنه. با این کارا دولت روحانی نیز داره رویه احمدی نژادو در پیش میگیره.
    • شايان A1 ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
      11 3
      بي ادب يعني چي احمدي نژاد دولت پاك بود
  • بیطرف IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    دولت احمدی نژاد پاکترین دولت و طرفدار سرسخت افراد کم درامد جامعه بود اولین کسی بود که مفت و مجانی به افراد بیبضاعت مسکن داد و ........
    • بی نام IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
      9 2
      مسکن به چه قیمتی با چه کیفیتی؟ اجازه بده زلزله جون دار سمت مسکن مهر بیاد تا ببینید از مسکن چی میمونه
    • بی نام A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
      7 5
      مفت و مجانی؟یعنی از جیب ِ باباش داد؟
    • بی نام A1 ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
      6 3
      شما ماشین نداشته باشی بهتره یا اینکه ماشین داشته باشی و هر روز تعمیر گاه باشی و ماشینت بیمه نداشته باشه و بنزین نداشته باشی . با مردم خداد تومان یه آپارتمان رو حساب کردند نه لوله کشی درستی داره نه سیم کشی و نه آیق بندی و نه ضد حریق و زلزله . نه پلیسی هست نه شهر داری نه درمانگاهی نه یک لیوان آب شرب . خوب آگه احمدی نژاد وارد بازار مسکن نمی شد خیلی راحت تر از اینها زوج ها می تونستن با 3 یا 4 سال کار کردن خونه دار شن اما آلان دیگه صاحب خونه شدن مثل یک رویاست
  • من US ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    بگم بگم جواب نداده حالا می خواد بگو بگو رو امتحان کنه
  • بابک A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    متاسفانه کسانی که زیاد از خودشان تعریف می کنند وشعار می دهند عملکردشان درست در نقطه مقابل شعارهایشان است. میزان فساد مالی واختلاس هائی که در زمان دولت آقای احمدی نزاد افتاد درتاریخ ایران بی سابقه بود. از آن مهمتر دستاورد های ایشان در زمینه پیشرفت مملکت واقزایش تولید چه بوده است؟ آیا در حال حاضر مایحتاج اولیه خود از جمله گندم. برنج . حبوبات .دارو.خوراک دام وطیور .لبنیات. و.......را بدون تکیه بر درآمد نفت وواردات میتوانیم تامین کنیم؟ تولیدات صنعتی وغیره پیش کش آیا تولید نا خالص افزایش پیدا کرده آیا مشکل بیکاری حل شده ؟ متاسفانه بعضی از افراد فقط تا نوک دماغشان را می بینند .
    • منتظر A1 ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
      21 85
      فرض که همه تا نوک دماغشان را مبینند ولی شما چرا به همه چیز را که به ضرر و بر خلاف عقیده و منافعتان است این نسبت را می دهید.
  • بی نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    40 8
    خداکمک کند
  • بی نام IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    بخدا قسم من از حق تضییع شدم در اون هشت سال دولت این آقا نمیگذرم.
  • بی نام A1 ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    72 23
    دولت احمدی نژاد پاک نبود بلکه خیلی از دزدها دردولت ایشان جولان دادن ولی حامی ضعفا بود . راستی قانون فقط مال 4 تا بدبخته ؟
  • بی نام IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    آقای دکتر این بازی ها واسه ما هم تکراری شده، یک ابتکاری یه حرف جدیدی، بگم بگم 4 ساله ازش گذشته
  • شکوری IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    این نظردهنده محترم همچین میگه مفت و مجانی به اقراد بی بضاعت مسکن داد که اگر کسی مساله رو ندونه باور میکنه منم از قشرضعیف بودم که برای مسکن در پرند پول بحساب ریختم و در قرارداد قرارد بود30 خرداد92 تحویل بگیرم با پکیج و کابینت و کولر و آسانسور حالا علاوه بر اینکه هنوز در همان مرحله سفت کاری که قراردادبستم هست تازه تمام پول راهم ریختم اما گفتند برای آسانسور و محوطه باید پول جدا بدهیم داخل را هم خام تحویل میدهندیعنی کابینت و پکیج هم نمیدهند فکرکنید یک کولر و یک پکیج و کابیت حداقل10تا12 میلیون حالا وقتی تحویل بدن براون آب میخوره بازم میگین مفت و مجانی؟اونم تو بیابون؟امثال شماها مثل احمدی نژادخودتان را گول میزنیدو همه بدبختی ما از همینه
    • بی نام IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
      2 5
      همونش هم اگه دوره ی احمدی نژاد نبود، نصیبت نمیشد.
    • علی A1 ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
      1 4
      داداش مشکل تو مال 30 خرداد 92هست.یه کم به مغزت فشار بیاری میبینی اون تاریخ احمدی نژاد هیچکاره بوده
  • علی A1 ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    1 1
    کاش میشد هر کی دروغ میگه دماغش دراز بشه
  • بینام A1 ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    دوست عزیز ناراحت نباش خانه های مسکن مهر زمانی می دند که شما خانه دار شده باشید و بتونید از اونا کسب درامد کنید
  • بوق A1 ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    1 1
    چرا اسم این بابارو هی میارید.؟؟؟؟ نامه نوشت یا ننوشت .... مهمه ؟؟؟؟؟؟
  • مواظب A1 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    مواظب باشید با هر دیدگاهی هستید بازی نخورید
  • نصیری A1 ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    عو ض پور وبقیه چرا کم اوردی به فکر مجلس اینده باشید
  • مهدی ES ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 1
    این همه بازیها وتخریب وتوهینها به دولت قبل برای چه؟ برای اینکه اقایان اصلاح طلب و اصولگرا میداند که اقای احمدی نزاد بین مردم عام خیلی محبوبیت دارد ودر صورت کاندیدا شدنش در سه سال دیگر رییس جمهور خواهند دشد سایت خبر شما هم خدایی باشید
  • علی AU ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    7 1
    ضرری اقای دکتر به ایران ایرانی زد صد سال دیگه هم درست نمیشه برو اقا مملکت رو به بدبختی کشوند دلار و قیمت خانه و هر چیزی تو دوره ایشان سر به فلک کشید، چطور بدفعه خونه چهل میلیونی سد ششصد میلیون دلار از ششصد تومان شد چهار هزار تومان چهار سال دیگه مملکت رو بدین بهش کویر لوت تحویل بگیرید
  • بی نام A1 ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    به نظرم همه از انتشار لیست دفاع کنیم تا سیه روی شود هر که در او غش باشد
  • لطیف لطفی A1 ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    از خبر انلاین خواهشمندم مطلب بنده را انعکاس دهد
  • بی نام A1 ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 4
    خیلی دوستت داریم ومحمودجان
  • کارمند بانک ملی IR ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    2 0
    باسلام من کارمند بانک ملی هستم اقای احمدی نژاد تمام منابع بانک ملی را به وام 5 میلیون تومانی ریاست جمهوری اختصاص داد .باشرایط زیر 1پرداخت وام با یک ضامن 2عدم استعلام از وام گیرنده وضامن 3استفاده همزمان یک نفر از چند شعبه بانک ملی به خاطر عدم دریافت استعلام 4نادیده گرفتن چک برگشتی و معوقات ضامنین در زمان پرداخت وام 5دریافت اینگونه وام ها به بستگان پرسنل ریاست جمهوری 5نتیجه کمبود منابع جهت پرداخت وام ازدواج .کافی است از بانک ملی در خصوص پرداخت اینگونه وام ها استعلام شود تا اقای همتی بخشنامه های صادره خلاف مقررات بانکی را به روئیت مردم برساند .واقای حیدری و تیم معاملاتی ان جواب دهند چرا در دوران احمدی نژاد اگر ابدارچی ریاست جمهوری زنگ می زد از پشت میز خود بلند می شدید .
  • بی نام A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    3 0
    بهترین جواب رئیس بانک مرکزی اینکه ، لیست ابر بدهکاران بانکی رو اعلام کنه.
    • بی نام IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
      0 1
      دکتر میخواد با لیستی که تو اون هشت سال جمع کرده تناقضی نداشته باشه
  • بی نام A1 ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    1 0
    پاک بود و خدمتگزار مردم تازه میفهمند چه دولتی رو از دست دادند
  • ناشناس A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    0 0
    دکتر دوست داریم