۰ نفر
۲۲ دی ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۳

پایگاه خبری آمریکایی آنتی وار روز سه شنبه نوشت: دولمتردادن آمریکایی همواره مدعی شده‌اند که کشورشان در جنگ با القاعده است اما علت این جنگ را به ملت خود نمی‌گویند.

آنتی وار در گزارشی به قلم پاتریک بوچنان به این پرسش مسکوت مانده دولتمردان آمریکایی در جنگ با القاعده پرداخت.

این منبع نوشت: دولتمردان آمریکایی پس از جریان حملات یازده سپتامبر، به ملت خود و جهانیان اعلام کردند که ما در جنگ با القاعده هستیم اما تاکنون هرگز به علت و انگیزه این جنگ پاسخی روشن نداده اند.

اوباما نیز به ملت خود روشن نکرد، انگیزه جنگ با القاعده چیست و آمریکا در این جنگ با چه کسی و با چه چیزی در حال جنگیدن است.

آنتی وار نوشت: اما دلیل و پاسخ جنگ القاعده با آمریکا را خود شخص اسامه بن لادن در سه بند مشخص ساخت.

اولین موردی که بن لادن در این جنگ اشاره کرد، حضور نیروهای بیگانه آمریکا در خاک مقدس عربستان خاستگاه دین مبین اسلام است.

دومین مورد اعمال تحریم‌های بی‌رحمانه آمریکا علیه مردم عراق بود که آنها را به رنج و عذاب انداخت و سومین مسئله، پشتیبانی آمریکا از رژیم اشغالگر اسراییل می‌باشد که مسبب آواره شدن فلسطینیان است.

نویسنده مقاله در ادامه می‌نویسد: بن لادن در آغاز فتوای خود به آیه پنجم از سوره توبه اشاره می‌کند که در آن آمده است : هنگامیکه ماه‌های حرام پایان گرفت، مشرکان را هر کجا بیابید به قتل رسانید و آنها را اسیر سازید و محاصره کنید.

اسامه بن لادن به دلیل آنکه آمریکایی‌ها شبه جزیره عربستان را همچون صلیبیون تحت اشغال خود در آورده‌اند و از یک دولت حقیر صهیونیستی که بیت المقدس را به اشغال در آورده و مرتکب جنایت علیه مسلمانان می‌شود، حمایت می‌کند، جنگ خود با آمریکا را به راه انداخت.

بنابر این القاعده از اقدامات تروریستی بعنوان یک تاکتیک غیر متعارف جنگی (علیه آمریکا ) استفاده کرد.

نویسنده در ادامه افزود: در حملات یازده سپتامبر القاعده بالای سر آمریکاییها بود چرا که آمریکاییها نیز بالای سر مسلمانان منطقه حضور داشتند.

میلیونها مسلمان منزجر از اقدامات تروریستی که با اقدامات بن لادن بعنوان تروریست شناخته می‌شوند، در حقیقت خواستار رهایی امت اسلام از بند حاکمان مستبدی که از سوی آمریکا حمایت می‌شوند و همچنین اشغالگران اسراییلی هستند.

آنتی وار نوشت: بنا به گفته بن لادن، آمریکایی‌ها نه به خاطر انکه آمریکایی هستند بلکه به دلیل آنچه انجام داده‌اند و سرزمین‌های آنها را اشغال کرده اند، مورد هدف قرار گرفته و کشته می‌شوند.

نویسنده مقاله به کشته شدن ‪۴‬هزار و مجروح شدن ‪۳۰‬هزار سرباز آمریکایی در طی شش سال جنگ عراق اشاره کرده و می‌نویسد:
در حالیکه هم اکنون آمریکا نزدیک به ‪۱۲۵‬هزار نیرو در عراق در اختیار دارد ، شاهد آن هستیم که این تعداد از این نیروها در ماه دسامبر گذشته هیچ تلفاتی نداشتند.

علت آن بود که نیروهای آمریکایی دیگر در شهرهای عراق حضور ندارند و دیگر درهای منازل شهروندان عراق با چکمه‌های این نیروها درهم شکسته نمی‌شود.

زمانی که این نیروها به پایگاه‌های خود در بیابانهای (عراق) عقب نشینی کردند، کشتار آنها نیز متوقف شد.

نویسنده مقاله افزود: هنگامیکه ما کشتن (مسلمانان) را متوقف کنیم ، آنان نیز کشتن آمریکایی‌ها را متوقف می‌سازند.

در مورد جنگ افغانستان نیز وضع به همین صورت خواهد بود.

به گفته ژنرال بری مک کفری آمریکایی‌ها در افغانستان خود را باید برای آمارهای سیصد تا پانصد کشته در ماه، برای تابستان سال آینده با توجه به اعزام نیروهای بیشتر به این سرزمین، آماده کنند.

نویسنده مقاله در ادامه افزود: علت آنکه طالبان در افغانستان به مبارزه با نیروهای آمریکایی و کشتن آنها دست زده، این است که آمریکا به خاک افغانستان تجاوز نظامی کرد و این گروه را از قدرت به زیر کشید.

مادامی که آمریکا بخواهد خواسته هایش را در افغانستان تحمیل کند و در این کشور بر حضور (نظامی) خود ادامه دهد، این خونریزی‌ها ادامه خواهد داشت.

آنتی وار نوشت: اوباما در حالی می‌گوید در (افغانستان) با القاعده در جنگیم که در حقیقت با طالبان می‌جنگد چرا که القاعده در پاکستان، یمن، سومالی و شمال آفریقا حضور دارد.

ریخته شدن این خون‌ها نتیجه تجاوزگری، جنگ طولانی و بهای امپراطوری آمریکاست.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 36538

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =