تسنیم نوشت:

ایران در میان کشورهای جهان از نظر سطح مصرف خانوارها در رده متوسط به بالا قرار گرفته و با مصرف سرانه ۳۹۳۵ دلاری در سال ۲۰۱۲ رتبه ۴۵ جهان را بین ۱۰۷ کشور به خود اختصاص داده است.

آمارهای منتشر شده از سوی نهادهای بین‌المللی نشان می‌دهد ایران در میان کشورهای جهان از نظر سطح مصرف خانوارها در رده متوسط به بالا قرار گرفته است.

مصرف سرانه خانوار در ایران در سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۳۹۳۵  دلار برآورد شده است.

مصرف سرانه خانوار میزان کالاهای مصرف شده هر خانوار در طی یک سال را نشان می‌دهد که شامل مواد غذایی، پوشاک، لوازم خانگی، خودرو و همچنین خدمات است.

ایران در میان ۱۰۷ کشور جهان از نظر مصرف سرانه خانوار در سال ۲۰۱۲ در رتبه ۴۵ قرار گرفته است. بر این اساس مصرف اتباع ۴۴ کشور بیشتر از ایرانی‌ها و ۶۲ کشور کمتر از ایران است.

در میان این کشورها، سوئیسی‌ها بیشترین مصرف را به خود اختصاص داده‌اند. مصرف سرانه خانوارهای سوئیسی در سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۳۲ هزار و ۴۱۴ دلار اعلام شده است. پس از این کشور، نروژ با ۳۱ هزار و ۸۶۸ دلار و آمریکا با ۳۰ هزار و ۹۰۳ دلار به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته‌اند.

کمترین مصرف سرانه خانوار در جهان نیز به بروندی اختصاص دارد. مصرف سرانه خانوار در این کشور تنها ۱۲۵ دلار برآورد شده است.

از جمله کشورهایی که مصرف سرانه کمتری نسبت به ایران دارند عبارتند از: تاجیکستان ۳۲۳ دلار، پاکستان ۵۷۲ دلار، هند ۶۷۰ دلار، اندونزی ۱۰۳۰ دلار، مصر ۱۱۷۶ دلار، چین ۱۲۲۱ دلار،‌ اوکراین ۱۸۹۱ دلار، برزیل ۳۷۸۸  دلار و آفریقای جنوبی ۳۸۰۸ دلار.

کشورهایی که مصرف سرانه بیشتری نسبت به ایران دارند نیز عبارتند از: روسیه ۴۳۴۹ دلار، ترکیه ۵۷۵۵ دلار، پرتغال ۱۱۴۴۶ دلار، اسپانیا ۱۳۸۴۹ دلار،‌ امارات ۱۴۵۳۲ دلار، ایتالیا ۱۷۲۱۸ دلار، آلمان ۲۱۵۲۷ دلار،‌ و انگلیس ۲۴۰۰۲ دلار.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 364494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
    2 0
    البته میزان مصرف سرانه دارو رو فکر کنم گفته باشن
  • بی نام IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
    15 1
    این نشون دهنده اینه که قیمت های ما خیلی بالاتر از 62 تا کشور دیگه هست
  • بی نام A1 ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
    4 0
    لطفا درامد سرانه تمام کشورهای ذکر شده رو بنویسید
  • بی نام A1 ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
    7 1
    قابل توجه کشته مرده های چین و روسیه که میگن اقتصاد چین بزرگتر از آمریکاست اگه توجه کنین مردمش داره از گرسنگی تلف میشه، چین ۱۲۲۱ دلار،‌ آمریکا با ۳۰ هزار و ۹۰۳ دلار , یعنی مصرف یه آمریکایی27برابر یه چینیهو این هم وضع ترکیه بدون نفت :ترکیه ۵۷۵۵ دلار ,ایران ۳۹۳۵ دلار
  • بی نام A1 ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    3 0
    سلام خبرانلاین در مورد این فیلمهای پخش شده از کودک ازاری در مهدکودک ها خواهش میکنم پیگیری کن من امروز یکی از فیلمها رو در اپارات دیدم شاید با پیگیری شما این مدل مهدکودکها شناسایی و تعطیل بشه
  • بی نام A1 ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    9 0
    مصرف بیشتر است یا جنس ها گرون تر است یا وسایل تولید داخل در رده انرژی cوd است
  • شاهين A1 ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    12 0
    چرا نمينوسي ايران از ٤٤ كشور جهان كم مصرف تر است با اين وضع امكانات ساخت وساز با اين گاريها كه اسمشون رو خودرو ميزارن با اين مواد سمي كه به اسم بنزين ميدن به مردم ،جالب تر اين كه مصرف كننده مشكل داره
  • بی نام A1 ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    4 0
    جوک بی نمکی بود
  • بی نام A1 ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    15 0
    خرید خودرو که برای ایرانی ها تعطیل شد از نظر غذا هم که اون چیز هایی که لازم هست استفاده بشه اونقدر گرون شده که هر کسی نمی تونه استفاده کنه مثل لبنیات ومیوهفقط مونده پوشاک اونم می خواهید کاری کنید که مثل انسانهای اولیه از برگ درختان وپوست حیوانات استفاده کنیم