۰ نفر
۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۴

مهر نوشت:

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور از امضای توافقنامه‌ای با یک شرکت چینی برای احداث فرودگاه جدید مشهد در اراضی به مساحت 1500 هکتار به‌صورت فاینانس خبر داد.
محمدعلی ایلخانی با اعلام امضای توافقنامه‌ای با یک شرکت چینی برای احداث فرودگاه جدید مشهد، گفت: هزینه احداث این فرودگاه از محل منابع مالی که در اختیار چینی‌ها داریم ساخته خواهد شد.

او همچنین از علاقمندی یک شرکت فرانسوی برای احداث فرودگاه جدید مشهد به روش BOT نیز خبر داد و گفت: در این زمینه صحبت‌هایی انجام شده است.

رئیس هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها اظهار امیدواری کرد که فرودگاه جدید بتواند با ظرفیت اعزام و پذیرش بالا، فضای متناسب با نشست و برخاست هواپیما و بهره‌مندی از ترمینال‌های مناسب موجب تسهیل در تردد مسافران و زائران بارگاه علی‌بن موسی‌الرضا(ع) و ارائه خدمات شایسته باشد.

ایلخانی اهتمام به احداث ساخت فرودگاه جدید و توسعه فرودگاه فعلی را نشان‌ دهند محبت و علاقمندی شیعیان نسبت به امام هشتم دانست و گفت: ما باید تسهیلات لازم را برای رفت و آمد همه مسافران از هر نقطه از دنیا فراهم و عشق به امام را عشقی بین‌المللی کنیم.

او ضرورت احداث فرودگاه جدید را انجام پروازهای حال حاضر مشهد از آسمان شهر دانست که ممکن است در آینده با توجه به افزایش روز افزون پروازهای این فرودگاه موجب بروز مزاحمت برای ساکنان این شهر مقدس شود.

ایلخانی در عین حال گفت: فعالیت‌های توسعه‌ ای فرودگاه مشهد متوقف نخواهد شد و بر این اساس در سال جاری 35 میلیارد تومان به احداث پروژه تکنیکال بلاک، توسعه ترمینال پروازهای داخلی و... اختصاص خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور سهم فرودگاه مشهد در کنار فرودگاه‌های امام(ره) و مهرآباد در زمینه اعزام و پذیرش مسافر را مورد توجه قرار داد و گفت: در سال گذشته 50 درصد از مسافران توسط این سه فرودگاه جابجا شدند.

به گفته او، طی چهار سال گذشته میزان اعزام و پذیرش از این فرودگاه 100 درصد افزایش یافته است به طوری که در سال 89، سه میلیون و 900 هزار نفر و در سال 92 این رقم به 7 میلیون و 800 هزار نفر رسیده است.

ایلخانی با قدردانی از عملکرد چلندری مدیرکل سابق فرودگاه مشهد گفت: در این فرودگاه تنها درآمد، نشست و برخاست و تعداد مسافر مهم نیست بلکه با توجه به میزبانی این فرودگاه در مقابل زائران امام رضا(ع)، اداره فرودگاه و احترام به مسافران از اهمیتی مضاعف برخوردار است که باید سرلوحه قرار گیرد.


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 361197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    4 0
    كساني كه از به استانبول تركيه رفتن حتمن ميدونن كه استانبول داراي دو فرودگاه است،در فرودگاه اتاترك هر دقيقه دو پرواز انجام ميشه و ادم از اين همه دقت وسرعت شگفت زده ميشه،شما ظرف مدت بيست دقيقه از گيت خارج ميشين واين در حاليه كه در فرودگاه امام خميني بنده هفته گذشته چهل دقيقه در انتظار بار بودم،اداره فرودگاه در اختيار شركت ترك تاوه.همون شركتي كه قرار بود مجري فرودگاه امام باشه.تركها فرقشون با ما اينه كه براي هر كاري سراغ كننده رفتن،ولي ما شعار خودكفايي ميديم آخرشم ميريم سراغ چينيا
  • بی نام IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    28 8
    جای تاسف داره
  • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    5 0
    حداقل مي دادند شركت فرانسويه بسازه حتماً يك چيزي سرشون مي شه از ساختن فرودگاه . ناسلامتي شركت اير باس مال اوناست.