رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور از اجرای طرح باسواد کردن اولیای بی سواد دانش آموزان به عنوان یکی از طرح‌های مهم امسال یاد کرد و گفت: بر این اساس امسال بیش از ۳۶۴ هزار نفر از والدین بی سواد تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی باقر زاده در تبیین برنامه‌های جدید سازمان با اشاره به اجرای طرح باسواد کردن اولیا بی سواد دانش‌آموزان در سال جاری، گفت: در زمان تهیه این طرح با ۱۰۰ مدیر و کارشناس متخصص مشورت شده است.

باقرزاده، از پشتیبانی تمام امکانات و منابع برای اجرای این طرح خبر داد و تصریح کرد: مشخصات تمامی اولیای بی سواد هر مدرسه در اختیار مدیر قرار گرفته و مدیران پس از بررسی فهرست برنامه‌ریزی لازم برای سوادآموزی آنان انجام دهند.

وی هدف گذاری سال جاری را با سواد کردن ۳۶۴ هزار نفر از والدین بی سواد دانست و گفت: احتمال افزایش این تعداد تا ۵۰۰ هزار نفر نیز وجود دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه از اجرای طرح باسواد کردن نوجوانان ۱۰ تا ۲۰ سال به عنوان جدیدترین طرح سازمان یاد کرد و اظهار کرد: این طرح که به امضای وزیر رسیده است تا چند روز آینده به مدیران کل استان‌ها ابلاغ می‌شود.

باقرزاده تصریح کرد: به منظور ایجاد جاذبه برای آموزش در این گروه‌ها مشوق‌هایی برای آموزش‌دهنده این گروه در نظر گرفته شده است که به ازای هر نفر ۱۰ درصد اضافه دریافتی علاوه بر سرانه سوادآموزی دریافت خواهند کرد. وی یادآور شد: اگر کودکی نیز به عنوان کودک کار شناخته شود به ازای ساعاتی که بر سر کار حاضر نمی‌شود رقمی معادل یک میلیون ریال برای ترمیم درآمد ماهیانه به صورت میانگین پیش‌بینی شده است. رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با اشاره به پیش بینی میانگین یک میلیون ریال برای کمک هزینه آموزشی نوجوانان دارای والدین بدسرپرست یا بی سرپرست، خاطرنشان کرد: برای آموزش‌دهندگان نوجوانان دارای معلولیت جسمی نیز به علت آموزش فرد در منزل، حق ایاب و ذهابی معادل یک میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
    3 3
    به داد نو آموزان دانش آموزان برسید تا ازاین به بعد بیسواد نداشته باشیم برای مدارس امکانات بدیم متاسفانه هزینه ای که برای بزرگسالان صرف می شود بیهوده است سودی به پیشرفت کشور ذره ای ندارد در عوض هزینهای که برای دانش آموزان بی صاحب صرف شود در آینده نه چندان دور سرمایه عظیم فرهنگی و اقتصادی خواهیم داشت متاسفانه ما فقط به کمیت فکر می کنیم وکیفیت فدایی شده
  • بی نام A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    0 0
    اگر احمدی نژاد به وظیفه خودش عمل میکرد باید جشن باسوادی کل کشور را در این هشت سال میگرفتیم
  • آموزشیار سابق IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
    0 3
    سلام. خیلی از والدین بیسواد کنونی دیر آموز یا دارای اختلالات یاد گیری میباشند. 50٪ از پول های ییت المال رو دارید هدر میدید و با قبولی کاذب،افراد بسیاری هستند که به بهانه ی باسواد کردن سواد آموزانِ ثبت نام شده پول های میلیونی بعنوان حق الزحمه به جیب میزنند. من سابقه ی 9 ساله در سواد آموزی دارم و اکنون مشغول تدریس در پایه ششم میباشم و مطلبی را که ذکر کردم واقعیت دارد.لطفا بیشتر دقت کنید. همه ی بی سوادان زمینه و توانایی با سواد شدن را ندارند.پس مواظب پول های بیت المال باشید و اجازه ندید ناحق خرج بشه و هرز بره و جیب افراد سود جو پُر بشه باتشکر