۰ نفر
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶
«روضه نوح» هم به بازار می‌آید

رمان «روضه نوح» نوشته حسن محمودی در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این رمان چهارمین اثر داستانی حسن محمودی است که از سوی نشر ثالث روانه بازار خواهد شد.

محمودی در این رمان ۲۲۰ صفحه‌ای به داستان زندگی شخصیتی به نام نوح می‌پردازد که دانشجوی رتبه اول کنکور است اما مانند سایر همکلاسی‌ها و بچه محل‌هایش عشق اعزام به جبهه جنگ را دارد. از آنجا که او تنها پسر خانواده است، مترصد فرصتی است تا خودش را به رفقایش در میدان نبرد برساند.

«روضه نوح» بازنمایی فضایی از خانواده ایرانی درگیر با جنگ تحمیلی است. در این بین به خانواده‌های مهاجر نیز پرداخته می‌شود که جنگ آن‌ها را آواره کرده و با مشکلات عدیده‌ای روبه رو ساخته است.

روضه نوح

محمودی که پیش از این مجموعه داستان‌های «وقتی آهسته حرف می‌زنیم المیرا خواب است»، «یکی از زن‌ها دارد می‌میرد» و «از چهارده سالگی می‌ترسم» را منتشر کرده، در این کتاب به سراغ روایتی هزار و یک شبی رفته است. در این روایت‌های تو در تو با خرده قصه‌های دیگری دربارهٔ شخصیت‌های مختلف داستان آشنا می‌شویم.

او که در حال حاضرمشغول نگارش رمان «دوچرخه سواری گیلگمش» است، رمان «مارآباد» را نیز آماده چاپ دارد که به زودی از سوی نشرآموت روانه باز خواهد شد.

رمان «روضه نوح» یکی از رمان‌های سه‌گانه این نویسنده درباره جنگ ایران و عراق است که جلد اول آن «صبر ایوب» نام دارد. دراین رمان در بستر داستان اصلی، قصه‌هایی عاشقانه از نوجوانانی روایت می‌شود که مرز بین عشق زمینی و آسمانی‌شان باریک است.

«قصه‌های آبی؛ رویکرد قصه‌های ایرانی به قصه‌های قرآنی»، «خون آبی بر زمین نمناک» و «در نقد و بررسی قصه‌های صادق چوبک» از جمله آثار پژوهشی این نویسنده و روزنامه نگار در زمینه داستان و داستان نویسی است.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =