رییس سازمان غذا و داروی کشور در نشست تولید کنندگان مواد اولیه دارویی کشور سال 93 را سال ساماندهی امور دارویی کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رسول دیناروند گفت: سال آینده برنامه اصلی وزارت بهداشت ساماندهی امور دارویی کشور است.وقتی بازار دارو متلاطم است و قیمتها در حال افزایش اعمال برخی از سیاستها درست نیست.
وی گفت: یکی از تدبیر های وزیر محترم بهداشت آقای هاشمی اعمال سیاستهای کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت است تا توان ما در حوزه دارویی به حد مطلوب و رضایت بخش برسد این یعنی ما حامی تولید مواد اولیه و صنعت دارو هستیم.

وی در مورد حمایت از تولیدات داخلی گفت : قیمت گذاری به نفع تولید است و در واردات داروسختگیر هستیم ما به هیچ عنوان نمی پذیریم که داروی وارداتی ما از کشور مرجع گرانتر باشد الان واردات موازی دارو داریم چون قیمت آن از ایران ارزانتر است.

وی افزود :سال بعد قیمت گذاری به نحوی است که برای تولید کننده به صرفه باشد مواد اولیه یک امتیاز پنجاه در صدی برای  واردات دارد تا تولید دارو به صرفه باشد.این تنها برای اشتغال زایی نیست بلکه وقتی صنعت دارو مستحکم باشیم امنیت روانی داریم .ما علاقه مند هستیم درون زایی و برون زدایی در صنعت داروداشته باشم و زمانی موفق هستیم که صادرات داشته باشیم و باید برای این کار برنامه ریزی کرد.
وی همچنین گفت: در ابتدای دولت یازدهم توانستیم در سه ماه مشکلات دارو را حل کنیم و به ثبات نسبی رسیدیم الان 6 ماه است که دارو تیتر اخبار نیست و مسیرتامین دارو منطقی پیش می رود.

46232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر FI ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
    0 1
    والله من یادمه زمان احمدی نژاد همین خبر انلاین هر روز یکی از خبراش درباره ی کمبود دارو در کشور بود حالا میگن مشکلات دارویی تقریبا برطرف شده در صورتیکه ما نسبت به نه ماه پیش دارو هامون اگر کمیاب بود الان نایاب شده نمی دونم شاید داروهای ما اینجوریه