شفا آنلاین نوشت:

متخصص زنان و زایمان تبخال های تناسلی را بعد از زگیل های تناسلی،عفونت های لگنی و سوزاک از شایع ترین بیماری های مقاربتی به خصوص درجوانان دانست ونسبت به رعایت اصول اخلاقی وزناشویی تاکید کرد.
دکتر فرح فرزانه ضمن اعلام این مطلب، ضایعات ناشی از تبخال های تناسلی را دردناک دانست و افزود: اگر تبخال کنار مجرای ادراری ایجاد شود، فرد از شدت درد به سختی ادرار را دفع می کند.
به گفته او عامل تبخال های تناسلی، ویروسی بنام هرپس سیمپلکس است که بعد از ایجاد،ترشحاتش که حالت چرکی دارند نیز خارج می شوند.
این فلوشیپ آنکولوژی سرطان زنان گفت: از آنجا که تبخال های تناسلی جزء ویروس های مقاربتی محسوب می شوند از این رو هنگام آلودگی بدن انسان با آنها، ویروس به طور نهفته باقی می ماند.
او با بیان این که تبخال های تناسلی در بافت مجرای آقایان دیده می شود گفت: هر چه بافت مخاطی صدمه دیده باشد بیشتر امکان ایجاد عارضه نیز وجود دارد.
دانشیاردانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شیوع ابتلا به تبخال های تناسلی را در سنین جوانی دانست و گفت: همچنین در سنین باروری هم در خانم ها این نوع تبخال ها دیده می شود.
او در پاسخ به این سوال که آیا تبخال های تناسلی قابل پیشگیری هستند یا نه پاسخ داد: در صورتی که روابط جنسی زوجی صرفأ منحصر به خودشان باشد؛ ابتلا به آن کمتر رخ می دهد.
دکتر فرزانه هشدار داد: با ایجاد تبخال در ناحیه لب فردی در صورتی که دستان آلوده به تبخال را در دستشویی هنگام شست و شو به دستگاه تناسلی اش بزند امکان انتقال ویروس و ابتلا به تبخال های تناسلی نیز بسیار افزایش می یابد. در صورت ایجاد تبخال با رعایت بهداشت و شستن مرتب دست ها قبل و بعد از رفتن به سرویس بهداشتی می توان از انتقال آن به مخاط چشم و دهان نیز جلوگیری کرد.
متخصص زنان و زایمان در خصوص درمان تبخال های تناسلی گفت:اسیکلوویر داروی ضد ویروس هرپس سیمپلکس(عامل تبخال های تناسلی) است که به صورت خوراکی و پماد نیزتجویز می شود.
او تزریق این دارو را در زمان شدت تبخال های تناسلی موثر دانست و گفت: در خانم های باردار نیز این عارضه به دلیل ضعیف شدن سیستم ایمنی شدت پیدا می کند که با علائمی نظیر تب و لرزبروزکرده و گاهی به بستری شدن فرد نیازاست.
به گفته فلوشیپ آنکولوژی سرطان زنان، علائم بالینی تبخال های تناسلی طیف وسیعی دارد که می تواند به صورت خفیف یا شدید با تب و لرز و همچنین علائم سیستمیک نیز همراه باشد.
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به شیوع بیماری های مقاربتی درجوانان گفت: روابط زناشویی بسیار مقدس است وجوانان به خصوص زوجین باید به آن وفادار باشند .زیرا در این صورت از بسیاری بیماری های مقاربتی در امان خواهند ماند.وی همچنین خواستاراطلاع رسانی دقیق ومنطقی رسانه ها درباره این مواردشدوگفت:یکی ازدلایل شیوع چنین بیماری های خطرناکی کم اطلاعی نوجوانان وجوانان است.
17231

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 341388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    15 0
    بهتره درمدارس (راهنمایی به بعد)کتابی تحت عنوان مسائل زناشویی گنجانده شود.