شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) نوشت:

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تاکید بر ترویج فرهنگ حجاب در خانواده ها گفت: مساله حجاب باید از خانواده های روحانیت به عنوان قشر آگاه و تاثیرگذار جامعه آغاز شود.

آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در دیدار جمعی از مسئولین مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانه النبی (ع) ضمن تقدیر از فعالیت مرکز ریحانه النبی (ع) اظهار داشت: اقدامات انجام شده برای ترویج حجاب بسیار شایسته است و این اقدام آثار و برکات فراوانی در جامعه برجای خواهد گذاشت و سبب تقویت باورهای دینی خواهد شد.  او بر نهادینه شدن حجاب و عفاف در جامعه تاکید کرد و افزود: ترویج حجاب کار بسیار مقدسی است و کسانی که در این مسیر گام بر می دارند در شمار مدافعان احکام الهی جای می گیرند.

این استاد حوزه علمیه قم به بدطینتی و توطئه دشمنان در بر داشتن حجاب از سر دختران و زنان اشاره و ابراز داشت: دشمن از دیر باز در تلاش بوده است که حجاب را از سر زنان و دختران مسلمان بر دارد که این مسئله بحث امروز نیست و ریشه در تاریخ دارد که یک نمونه آن کشف حجاب در زمان رضاشاه بود.

او با بیان این مطلب که بدحجابی و بی حجابی زنان سبب خرسندی دشمنان می شود، گفت: دشمن برای تسلط به جامعه اسلامی بدحجابی و بی حجابی زنان را بیش از پیش دنبال می‌کند به همین دلیل باید زنان و دختران را نسبت به این مسئله آگاه کرد. فاضل لنکرانی ادامه داد:‌ ترویج حجاب در جامعه انقلاب را بیمه می کند که توجه بیش از اندازه رسانه‌های بیگانه نسبت به حجاب در ایران، صحت این مسئله را نشان می‌دهد.

او نهادینه شدن حجاب در جامعه را سبب تحکیم بنیانهای انقلاب دانست و افزود: باید موسوعه‌ای در مورد حجاب تدوین و مباحث گوناگون حجاب از منظر قرآن، دلایل نگرانی غرب از حجاب زنان مسلمان، شبهات مربوط به حجاب و... در آن مطرح گردد. رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به فعالیت مرکز حجاب ریحانه النبی در نهادینه کردن حجاب در جامعه گفت: این برنامه باید در دستور کار دولت قرار می‌گرفت که به دلایل گوناگون تاکنون به صورت جدی به آن پرداخته نشده است.

او بر ترویج حجاب در خارج از مرزهای جمهوری اسلامی نیز تاکید کرد و افزود: اسرائیل اکنون برای آسیب زدن به اسلام در کشوری مانند آذربایجان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده است که مانع ورود دختران با حجاب به مدرسه شود. فاضل لنکرانی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار جدی گرفته شدن مساله حجاب در خانواده روحانیت به عنوان قشر تاثیرگذار و آگاه جامعه شد و یادآور شد: ممکن است طلاب به دلیل آگاهی خود نسبت به مسائل و احکام دینی و تهذیب نفس گمان کنند که خانواده آنها مساله حجاب را رعایت می کنند و مورد غفلت قرار گیرد در حالیکه روحانیت باید خانواده های خود را بیشتر مراقبت کنند و این مسئله از خانواده روحانیت باید اغاز شود.

/6262

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =