۰ نفر
۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۵

ایرنا نوشت:

 در شرایطی که منطقه خاورمیانه ، شاهد تلاش های وسیع و گسترده در مسیر صلح و حل و فصل بحران های منطقه ای، با محوریت ایران است، دو انفجار نسبتا بزرگ در پایتخت بیروت و در نزدیکی سفارت ایران در این کشور، توجه جهانی را به خود جلب کرد.
به گزارش ایرنا، منطقه محل عملیات تروریستی امروز سه شنبه در بیروت، لحظاتی پس از انفجارها، به سرعت از سوی نیروهای نظامی و امنیتی لبنان محاصره شد و آمبولانس ها و خودروهای امدادی آژیرکشان در این منطقه به حرکت درآمدند.

گزارش ها حاکی است ، یک عامل انتحاری که قصد داشت وارد سفارت ایران در بیروت شود، با محافظان سفارت درگیر شده و پس از آنکه نتوانست وارد سفارت شود، در مقابل در ورودی خود را منفجر کرد.

تروریست ها ، به دنبال این انفجار، خودرو بمب گذاری شده ای در همان حوالی را منفجر کردند که بر اثر این دو عملیات تروریستی تا کنون 23 تن به شهادت رسیده و بیش از 140 نفر هم زخمی شدند.

در این عملیات تروریستی، ابراهیم انصاری رایزن فرهنگی ایران هم به شهادت رسید.

به گزارش خبرنگاران ایرنا، پایتخت لبنان برای ساعاتی طولانی پس از انفجار، در شوک بسر برد و رسانه های این کشور، بویژه شبکه های تلویزیونی، برنامه های عادی خود را قطع کرده و به پوشش حادثه رخ داده پرداختند.

این حادثه ، بازار و محیط های کسب و کار را نیز تحت تاثیر قرار داد و شهروندان لبنانی در پی دریافت جزییات بیشتری از این حادثه و علل آن بودند؛ از فروشگاهها تا وسایل نقلیه عمومی!

خیلی از لبنانی ها روز سه شنبه به محض اطلاع از وقوع انفجارها، تلاش کردند خود را به منطقه محل عملیات تروریستی برسانند؛ عده ای برای کمک رسانی و گروهی نیز از سر کنجکاوی، با این حال فرماندهی ارتش لبنان که در ماههای اخیر با چند انفجار تروریستی دیگر نیز روبه رو بوده ، در بیانیه ای به بیروتی ها هشدار داد که احتمال تکرار انفجارهای دیگر در منطقه سفارت ایران در بیروت وجود دارد. این اطلاعیه از مردم خواست که در محل انفجار تجمع نکنند.

ˈغضنفر رکن آبادیˈ سفیر ایران در لبنان، در نخستین واکنش های رسمی، رژیم صهیونیستی را عامل جنایات روز سه شنبه معرفی کرد و به صراحت گفت که این اقدامات ضد بشری نمی تواند قدرت رو به تزاید ایران را تهدید کند.

به دنبال این اظهارات، منابع خبری همراه تیم ملی فوتبال ایران در گفت و گو با خبرگزاری ˈالنشرهˈ لبنان اعلام کردند که تیم ایران با وجود انفجار مقابل سفارت ایران در بیروت، عصر امروز برای برگزاری مسابقه در چارچوب جام ملت های آسیا به ورزشگاه ˈکمیل شمعونˈ خواهد رفت.

سفیر ایران هم گفت که این دیدار بدون حضور تماشاگر برگزار می شود.

آخرین گزارش ها حاکی است که یک گروه سلفی موسوم به گردان های عبدالله عزام از شاخه های القاعده، مسوولیت این عملیات را برعهده گرفته است؛ گروهی که پشت و عقبه آن مشخص و هدف آن مبنی بر بازتولید اختلافات و کینه های فرقه ای روشن است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 323382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =