تسنیم نوشت:

معاون عمرانی استاندار تهران با اشاره به اینکه تعطیلی ادارات در حوزه اختیارات استاندار و کمیته اضطرار آلودگی هوا نیست، گفت: مادران شاغل برای نگهداری کودکان مقطع ابتدایی یا مهدکودک خود چاره‌ای بیابند.
حسن کریمی درباره انتقاداتی مبنی بر تعطیل نشدن مادران شاغلی که کودکی در مقطع دبستان یا مهدکودک دارند،‌ اظهار داشت: هر تصمیمی که در کمیته اضطرار آلودگی هوا اخذ شود محاسن و معایبی دارد؛ عده‌ای از آن منتفع و عد‌ه‌ای ناراضی می‌شو‌ند ولی چاره‌ای نیست.
وی ادامه داد: هم‌اکنون عده‌ای منتقد هستند که چرا دانش‌آموزان مقطع راهنمایی تعطیل نشدند این در حالی است که اگر این کار را می‌کردیم دانش‌آموزان دبیرستانی نیز توقع تعطیلی پیدا می‌کردند؛ اما علت تعطیلی دانش‌آموزان دبستانی و مهدهای کودک این بود که آنها آسیب‌پذیرتر هستند.
معاون عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: مادران کودکانی که شاغل هستند نیز بهتر است مرخصی بگیرند یا فرزندشان را به محل کار خود ببرند یا به یکی از نزدیکان خود بسپارند.در واقع برای این موضوع خودشان باید راه حلی بیابند و تدبیر کنند چراکه تعطیلی ادارات یا اتخاذ تصمیمی برای تعطیلی این دسته از مادران در حیطه اختیارات کمیته اضطرار و استاندار نیست.
وی افزود: کمیته اضطرار می‌تواند تعطیلی مدارس تا مقطع دبیرستان و کاهش ساعات اداری را در دستور کار خود قرار دهد اگر بنا به تعطیلی ادارات باشد هیئت دولت درباره آن تصمیم‌گیری می‌کند، البته در دولت قبلی استاندار اختیار تصمیم‌گیری درباره امور مذکور را داشت ولی معلوم نیست در این دولت چنین اختیاری به شخص استاندار داده شود یا خیر.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 322340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    19 0
    "در واقع برای این موضوع خودشان باید راه حلی بیابند و تدبیر کنند".اگر قرار بر بیرون نرفتن دانش آموز از خونه هست پس این پیشنهاد که مادران اونها رو با خودشون به محل کار ببرند با هدف تعطیلی در تناقضه. فکر نمی کنید که این وظیفة مسئولانه که برای حل مشکلات مردم تدابیر و راه حلهای اثرگذار و پایدار (و نه موقت و مقطعی مثل تعطیلی مدارس) پیدا کنند؟ فکر نمی کنید که مسئولیت مسئولان حل مشکلات برای مردمه و نه ایجاد مشکل و دردسر برای مردم و ارجاع حل همان مشکلات به خود مردم؟ وظیفة توسعة حمل و نقل عمومی و تولید خودروی استاندارد و بهبود کیفیت سوخت و کاهش آلایندگی صنایع و ... رو هم به خود مردم محول کنید شاید از این طریق گشایشی حاصل بشه.
  • بی نام IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    6 7
    دلايلتان قابل قبول نيست. مخصوصا در ارتباط با مدارس راهنمايى!
  • مونا IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    15 0
    مسئله رو شماها برای ما درست می کنین اون وقت راه حل رو خودمون باید پیدا کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟ خیلی خوبه والا. خانواده ها چه گناهی کردن که باید بچه ما رو نگه دارن؟؟؟؟ بچه مهد کودکی رو از این طرف شهر توی همین دود و کثافت برداریم ببریم اون طرف شهر سر کار آسیب نمی بینه؟؟؟؟؟ شماها رو یه وقت ناسا ندزده با این همه نبوغی که دارین....... بعد اون وقت کدوم کارفرما هستش که از این قضیه خوشنود باشه که بچمون رو هر روز کول کنیم ببریم سرکار؟؟؟؟؟؟؟؟ این کجاش عدالته که آموزش و پرورشی ها رو تعطیل می کنین ولی بقه باید برن سرکار؟؟؟؟؟ چرا هیچکس به این سوال ها جواب منطقی نمی ده؟؟؟؟؟؟؟؟
  • پریا IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    5 0
    بابا یکی نیست به اینها بگه مهدکودکها خصوصی اداره مشن و هزینه هاشو ما میدیم که از بچه هامون نگهداری کننن به شما چه ربط داره که تعطیل میکنین مگه شما بودجه بهشون میدین اگه قراره شما تصمیم بگیرین شهریه ها رو هم شما بدین که هر وقت عشقتون کشید تعطیلشون کنین والا بفرمایین شهریه مربوط به این سه روز رو که تعطیل کردن لطفا برگردونن
  • بی نام IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    1 1
    یکی به این آقا بگه خودت تنهایی اینهمه فکر کردی؟ خدا پدر احمدی نژاد رو بیامرزه دورکاری و کاهش ساعت کار ادارات برای همین آلودگی هوا بوددیگه. تا اومدن حذف کردن. همگی با هم نمی تونن برای زوج و فرد تصمیم بگیرن. اون میگه اجرا میشه اون یکی میگه اجرا نمیشه. بیچاره مردم موش آزمایشگاهی شدن