فردا یک بار دیگر نمایندگان ایران و 1+5 پشت میز مذاکره می​نشینند تا بر سر مسئله هسته​ای گفت وگو کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین دور دوم مذاکرات ایران و شش قدرت جهانی در دولت جدید و به ریاست محمدجواد ظریف فرداساعت 9:30 به وقت محلی، در مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو آغاز می‌شود.  او برای شرکت در این جلسه امشب پاریس را به مقصد ژنو ترک خواهد کرد.

ظریف در پاریس و در گفت و گو با شبکه خبری فرانس 24 گفت که توافق با جامعه بین‌المللی درباره برنامه هسته​ای تهران می‌تواند در مذاکرات ژنو به دست آید. وی همچنین درباره یک توافق هسته‌ای احتمالی با 1+5 گفت: من فکر می‌کنم رسیدن به توافق در طول این مذاکرات امکان‌پذیر باشد، ولی این را تنها از جانب طرف خودمان می‌گویم و نمی‌توانم از جانب طرف دیگر مذاکرات حرف بزنم. وزیر امور خارجه ایران در عین حال گفت که شکست در رسیدن به توافق در ژنو یک «فاجعه» نخواهد بود.

ظریف همچنین در دیدار با لورن فابیوس همتای فرانسوی خود در پاریس ،در ارتباط با مسأله هسته‌ای، به گفت‌وگوهای سازنده ایران و 1+5 در نیویورک، ژنو و وین اشاره و روند این مذاکرات را رو به جلو توصیف کرد و گفت:امیدوارم با جدیت دو طرف در گفت‌وگوهای آتی ایران و 1+5 در ژنو این روند ادامه یابد.(ایـــنـــجـــا)

پیش از این نیز حسن روحانی رئیس جمهور  گفته بود که پیشرفت‌های خوبی در مذاکرات بین جمهوری اسلامی ایران و گروه مذاکره‌کننده ۱+۵ در زمینه هسته‌ای حاصل شده است.(ایـــنـــجــــا)

سید عباس عراقچی معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر خارجه، مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزیر خارجه، حمید بعیدی نژاد مدیرکل سیاسی و بین‌الملل وزیر خارجه، داوود محمدنیا مشاور حقوقی وزیر خارجه و محمد امیری مدیرکل امور پادمان‌های سازمان انرژی اتمی صبح امروز(چهارشنبه) وارد شهر ژنو شدند.

این دور از مذاکرات نیز مثل مذاکرات "ژنو 1" با حضور ظریف و اشتون آغاز می‌شود و پس از آن نشست به ریاست معاونان دو طرف ادامه پیدا خواهد کرد و در نهایت در نشست پایانی مذاکرات، مسائل طرح شده با حضور وزیر خارجه ایران و نماینده 1+5 اعلام می‌شود.

27219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 321255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرمین IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
    9 0
    به امید خدا این مذاکرات به نتیجه برسه و تحریم ها کم کم برداشته بشه تا مردم از زیر بار این فشار ها خارج بشن! انشالله
  • بی نام IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
    1 0
    اگه از اتم و فیزیک و دانش و امثال ان بی خیال شوید و ادامه موارد را کره شمالی و اکراین و ... ادامه دهید و نتایج ان بهره برداری کنید بد است؟ و اینکه تحریم رفع و پراید 7 تومان شود و تورم بخوابد و خزانه پر شود و دلار 1000 تومان شود بد است؟
  • رضا A1 ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
    3 3
    اين مذاكرات به هيچ جا نميرسه ، نه ايران كوتاه مياد ، نه اسراييل ميذاره آمريكا كوتاه بياد. اميدوارم اينجوري نشه ولي شكست مذاكرات قابل پيش بيني هستش.
  • دلال مرکزی EU ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
    2 7
    مرگ بر آمریکا مرگ بر اروپا
  • محمدعلی A1 ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
    40 0
    ظریف برو جلو ما پشتتیم.
  • چوپان IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
    31 0
    بینم چیکار میکنیا...
  • محمد A1 ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
    5 0
    چشم امید مردم به شماست خدا پشت وپناهتون
  • بی نام EU ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
    0 11
    خنده فريبكارانه، ديپلمات هاي ذوق زده
  • پژمان A1 ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    5 0
    آقای ظریف شما باعث سربلندی ما ایرانیان خواهی شد، دمت گرم دوست دارم...
  • حسین 2007 IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    3 0
    دعای یه ملت پشت سر شماست