۰ نفر
۲۵ آذر ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۴

یک سوم زنان ارتش آمریکا مورد تجاوز قرار می‌گیرند.

جهان نوشت:

به گزارش راشاتودی، تجاوز به زنان در ارتش امریکا در حالیست که مسئولان از افزایش این آمار ابراز نگرانی کرده‌اند. اخیرا برخی از قربانیان به منظور اصلاح در این وضع اعتراض کرده‌اند. در واقع این زنان در حالی در کنار مردان با دشمن می‌جنگند که خبر ندارند دشمن اصلی در کنارشان و در واقع همرزم خودشان است.

آمارهای رسمی دولت امریکا نشانگ آن است که از هر سه زن در ارتش امریکا یکی هدف تجاوز به عنف نظامیان قرار می‌گیرد. حتی در این مورد کتابی هم با عنوان "تجاوز به عنف دشمن خودی" داستان تکان دهنده زنان نظامی را شرح می دهد که قربانی سوء استفاده جنسی همقطاران امریکایی خود شده‌اند.

 یکی از فیلمسازان که سرگرم تهیه فیلمی در این خصوص است، می گوید: جرائم جنسی در ارتش امریکا به امری عادی تبدیل شده است. زیرا عاملان آن به ندرت تحت بازجویی و تعقیب قضایی قرار می‌گیرند. مرسدس گالگو گفت: "به علت اینکه زنانی که هدف تجاوز قرار می گیرند معمولا از طرف فرماندهان و رده های بالاتر ارتش تهدید می شوند جرات پیدا نمی کنند چنین مواردی را گزارش کنند."

 هم اکنون زنان پانزده درصد نیروهای ارتش امریکا را تشکیل می دهند. بسیاری از مطالعات نشان می دهد احتمال تجاوز به عنف به انها در مناطق جنگی حتی چهار برابر می شود. تجاوز جنسی در ارتش امریکا مشکلی است که روز به روز بدتر می‌شود. 

وزارت دفاع امریکا ، پنتاگون گزارش داده است موارد تجاوز به عنف در عراق و افغانستان در یک سال گذشته26 درصد افزایش داشته است. اما آمارهای واقعی بسیار بیشتر از این است، زیرا این آمار فقط با استناد به اظهارات کسانی که قربانی بوده‌اند تهیه شده است. کسانی که هدف تجاوز جنسی در ارتش امریکا قرار گرفته‌اند معتقدند که ارتش برای آنها ارزشی قائل نیست و از آنها فقط به عنوان یک ابزار استفاده می‌کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 30854

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۵
    0 0
    من فکر میکنم به دلیل اینکه در آمریکا ، امکانات زندگی مشترک خیلی کم هست و زنان آمریکایی خیلی پاکدامن و معتقد هستند و به سختی با مردی ارتباط برقرار میکنن،و ازدواج موقت هم وجود نداره باعث شده است این اتفاقات رخ بدهد،آنها بهتر است از کشورهایی که به هیچ عنوان چنین اتفاقی برایشان رخ نمیدهد الگو برداری بکنن و برنامه بخواهند،حتما موثر واقع میشود