واحدمرکزی خبر:

وزیر امور خارجه ونزوئلا گفت مقامات دولتی ونزوئلا و آمریکا به زودی گفتگوهایی را برگزار خواهند کرد که می تواند به تبادل سفرا میان دو کشور برای اولین بار از سال 2010 میلادی منتهی شود. 
الیاس خوا که در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان کشورهای آمریکایی در گواتمالا صحبت می کرد گفت این نشست ظرف چند روز آینده و احتمالا در واشنگتن برگزار خواهد شد.
با اینکه آمریکا هر روز 900 هزار بشکه نفت خام از ونزوئلا وارد می کند، روابط دو کشور در چند سال گذشته بسیار پرتنش بوده است. دو کشور با اینکه در خاک یکدیگر سفارتخانه دارند ولی بعد از مشاجره دیپلماتیک سال 2010 میلادی، سفیری مبادله نکرده اند.
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا هنوز پیروزی نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا را در انتخابات 14 آوریل این کشور به رسمیت نشناخته است.
خوا به تاریخ این نشست اشاره ای نکرد ولی گفت که کاردار سفارت ونزوئلا در واشنگتن نماینده کاراکاس در این مذاکرات خواهد بود. وی موضوع امتناع اوباما از پذیرش پیروزی مادورو را در انتخابات ریاست جمهوری این کشور امری کم اهمیت دانست.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از گواتمالا، وزیر امور خارجه ونزوئلا روز چهارشنبه با جان کری همتای آمریکایی خود در گواتمالا دیدار کرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 297168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین A1 ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    18 0
    اینم از متحد درجه یک آمریکای جنوبی ما! ای کاش مسولان ما سر عقل بیایند و بفهمند که رابطه با کشورهایی که به فرهنگ ما نزدیکترن نظیر کشورهای همسایه، مهم تر از رابطه با کشورهایی است که سنخیت فرهنگی با ما ندارن
  • بی نام IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    1 0
    يكي اينو به احمدي نژاد بگه!