پس از جلسه حساس و مهم کارلوس کروش سرمربی تیم ملی ایران با علی کفاشیان، در اتاق رئیس در طبقه چهارم فدراسیون مقابلش نشستیم.

 سعید اکبری - فرهاد عشوندی / از او درباره 16 تیمی شدن لیگ شروع کردیم. اتفاقی که دیروز صبح در فدراسیون قطعی شد. همینطور درباره دغدغه های کروش بحث کردیم و انتقادهایی که به فدراسیون فوتبال داشت. کفاشیان گفت که وظیفه دارد کروش را آماده کند. او درباره خداحافظی علی کریمی نیز حرفهای جالبی به زبان آورد.
*سرانجام لیگ را 16 تیمی کردید.
بله، امروز جلسه ای با مسئولان سازمان لیگ داشتیم و کار نهایی شد. قطعا لیگ 18 تیمی خواهد شد. نامه اش را به سازمان لیگ ابلاغ کرده ایم. من همین امروز(دیروز) صبح نامه نهایی را امضا کردم و تمام شد.
*آیا مجلس شما را تحت فشار قرار داد که چرا لیگ را 16 تیمی کردید؟
جلسه روز دوشنبه را می گوئید؟ نه اینطورنبود. ما درباره این موضوع حرف نزدیم و بیشتر درباره تبانی از من سوال کردند. من هم توضیحاتی دادم و گفتم که همکاران ما در فدراسیون مشغول کامل کردن مدارک هستند و به طور قطع، برخوردی جدی در این زمینه خواهیم داشت.
آیا تیمی حذف می شود؟
فعلا رای قطعی داده نشده و این رای را کمیته انضباطی خواهد داد که مستقل عمل می کند. آنها طبق آئین نامه رای خود را صادر کنند.
این روزها حرف از بازگشت دوباره رحمتی به تیم ملی است. آیا شما در جریان قرار دارید؟ اتفاقی افتاده است؟
من در این باره حرف نمی زنم. نظر ما مهم نیست بلکه سرمربی تیم ملی است که باید تصمیم نهایی را درباره بازیکنان بگیرد. مسایل فنی تحت اختیار اوست ولی ما نظر مثبتی درباره رحمتی داشتیم و این نظر را به هم به آقای کروش منتقل کردیم. منتهی دیگر تصمیم نهایی با خود اوست.
علی کریمی از به ناگهان از فوتبال خداحافظی کرد. برمی گردد؟
نمی دانم. علی بازیکن بزرگی است و من نمی دانم چرا ناگهان خداحافظی کرد. ولی فکر کنم به خاطر شکست پرسپولیس ناراحت بود. ولی شک نکنید این بازیکن یک بازیکن ملی است و هر وقت که تیم ملی به او نیاز داشته باشد، به طور قطع بازخواهد گشت. اگر بخواهند، کریمی به تیم ملی ملحق می شود به ما کمک خواهد کرد.
*آقای کروش هم که همچنان ناراحت هستند و شاکی.
دیگر شما می روید حرف هایی می زنید که ناراحت می شود.
*در جلسه ای که دیروز داشتید، از دستتان ناراحت بود. درست است؟
خب به هر حال بعضی وقت ها این چیزها طبیعی است. اگر ایشان عصبانی باشد، به دفتر ما می آید و وظیفه داریم در این شرایط ایشان را آرام کنیم. اتفاقا امروز(دیروز) هم با ایشان حرف زدیم و آرام شدند. قرار شد همه کارها پیش برود و بتوانیم یک برنامه ریزی خوب داشته باشیم.
*از آماده نشدن لباس های تیم ملی شدیدا ناراحت است. به ما لباسی نشان داد و گفت این قلابی است و از منیریه خریداری شده است.
نه اینطور نیست. اتفاقا آن لباشی که به عنوان نمونه در اختیارشان قرار گرفت، از دبی رسیده است. خب ما هم گفته ایم اگر انتقادی هست ایشان باید بگویند و در جلسات مطرح شود. آقای کروش هم همین حرف ها را زدند و گفتیم که پیگیری لازم را خواهیم کرد. اگر کیفیت لباس خوب نیست، باید حتما ما را در جریان بگذارند. حتی اگر اسپانسر هم به ما لباس نداد، تلاش می کنیم تا خودمان مشکل لباس ها را حل کنیم.
*داور بازی با قطر هم که عوض نمی شود، درست است؟ البته آقای کروش اعتقاد داشتند که اگر فدراسیون خوب عمل می کرد، ایشان برای بازی قطر محروم نمی شد و روی نیمکت نمی نشست.
ما واقعا تلاش خود را کردیم ولی زور ما همین است. دیگر چکار کنیم. واقعیتی که وجود دارد این است که کمیته انضباط فیفا علیه ما رای می دهد. یعنی به محض اینکه اسم ایران را می بینند، سریعا تکلیف رای را مشخص می کنند. نمی دانم واقعا به خاطر چیست.
*خب چرا وکیل تان را عوض نمی کنید؟
ما اصلا وکیل نداریم. ما نامه می دهیم مستقیما به فیفا. ولی نمی دانم چرا باید اینطور باشد. شاید این ناشی از مسایل غیر فوتبالی باشد و اخبار نادرستی که از ما منتشر می شود. آقای بلاتر هم واقعا نمی تواند کار خاصی کند به خاطر اینکه کمیته انضباطی فیفا مستقل عمل می کند.
*داور بازی هم پس عوض نمی شود.
نه، عوض نمی شود. داور مسابقه همان داور سنگاپوری است.
*کروش گفته که جلوی تیم قطر، مقابل 14 نفر قرار می گیریم.
بله درست گفته است! واقعا تیم ملی جلوی 14 نفر بازی می کند. نه تنها در این بازی، بلکه در مسابقه های دیگر. بچه ها همیشه باید داور را جزو تیم حریف حساب کنند و قدرت شان را در زمین نشان دهند.
راستی بازی عمان لغو شد.
نه هنوز معلوم نیست. آقای کروش نظرش را گفته و مشغول بررسی هستیم. ولی بازی به احتمال زیاد انجام می شود.
آقای کروش در گفت و گویی که با ما داشتند گفتند اگر کاسه کوزه های شکست هم سرشان خراب شود، ایرادی ندارد.
نه اینطور نیست. بالاخره ایشان دو سال با ما کار کرده است. ما همه یک گروه هستیم که با هم جلو می رویم و در بردها و باخت ها سهیم هستیم.
او همچنین ناراحت بود که چرا اخبار جلسه خصوصی تان را در رسانه ها می گوئید؟
نه اینطور نیست. من کی حرف های خصوصی را زدم. من درباره کلیات جلسه ها حرف می زنم که درباره فوتبال است و خصوصی به حساب نمی آید. اتفاقا ما خیلی حرف های خصوصی در جلسات به هم گفته ایم که شما خبر ندارید. من آنها را که نمی گویم.
بازی استقلال به اردوی تیم ملی ملحق می شوند یا نه؟
این دیگر در حیطه وظایف خود آقای کروش و کادر فنی استقلال است. آنها باید تفاهم لازم را در این زمینه انجام دهند.
راستی انتخاب شیخ سلمان به عنوان رئیس AFC هم هنوز مورد بحث رسانه هاست. خیلی ها می گویند به ضرر ما بود.
انتخاب خوبی بود اتفاقا. ایشان دو سال رئیس خواهند بود و سعی می کند در این دو سال خودش را قدرتمند نشان دهد که بتواند در انتخابات بعد نیز برنده شود. در این دو سال او می خواهد کار کند و البته خودش را در بین کشورها محبوب نشان دهد.
رای شما به چه کسی بود؟
رای ما که پنهان بود.

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =