وزیر بازرگانی دولت اصلاحات از دیدار و رایزنی خود با مجمع روحانیون مبارز خبر داد.

محمد شریعتمداری وزیر بازرگانی دوره اصلاحات و از کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری در گفتگو با فارس به بیان نکاتی درباره کاندیداتوری خود، دولت آینده خود و ... پاسخ داده است که در ادامه می خوانید:
*{در پاسخ به این سوال که اخیرا دیداری با آقای اسحاق جهانگیری داشته‌‌اید؟ هدف از این دیدار چی بود؟}: این دیدارها دید و بازدید عیدانه است که جمعی از دوستان قدیمی را می‌بینیم، خوب البته در این دیدارها با توجه به نزدیک شدن به یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بهانه‌ای می‌شود تا درباره موضوعات کنونی کشور و انتخابات نیز گفت‌وگویی داشته باشیم.

*در زمان ریاست جمهوری اقای سید محمد خاتمی که یک دولت اصلاح‌طلب محسوب می‌شد به عنوان وزیر به مدت هشت سال فعالیت کردم. طبعاً کسانی که من را در خیابان می‌بینند می‌گویند در آن دوره‌ای که شما وزیر بودید، سطح عمومی قیمت‌ها از جمله گوشت، مرغ حتی اجاره بهای مسکن زیاد بالا نمی‌رفت و از دولت اصلاحات و فعالیت‌های اینجانب در آن دولت اظهار رضایت می‌کنند و بنده را به این عنوان می‌شناسند.

*اگر خاتمی به هر دلیلی در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا نشود باید انتخابات را به سمتی سوق دهیم که هر فردی به عنوان کاندیدا در انتخابات ورود پیدا نکند که انتخاب فرد اصلح برای مردم سخت ‌شود و رای مردم تقسیم و تفاوت آرا کم ‌شود که باید مقابل چنین اتفاقی را بگیرم. بنابراین بنده همه تلاش خود را بکار خواهم گرفت که چنین اتفاقی نیفتد.

*دولت ما حتماً دولت اعتدال است، شعاری که انتخاب می‌کنیم باید با جامعه یک‌رنگ باشد. اصرار دارم شعاری را انتخاب کنم که بتوانم پاسخگوی نیازهای جامعه و مردم باشم.

*{در پاسخ به این سوال که رابطه شما با مجمع روحانیون مبارزه چطور است و ایا رایزنی داشته اید}: رایزنی و دیدار داشته‌ام به ویژه با آقای موسوی لاری جلسه طولانی داشته‌ایم، تاکید میکنم تا دیگر تکذیب نکنند.
*نگاه من در انتخاب همکارانم در کابینه جنسیت نیست. نگاه شایسته سالاری است اگر خانم فرهیخته‌ایی که مثل سرکار خانم دکتر دستجردی یا خانم ابتکار آماده همکاری باشند حتماً استفاده می‌کنم و اینگونه اشخاص همواره می‌توانند در هر دولت شایسته سالاری، مسئولیت‌های مهم را بر عهده بگیرند.

*تعدد نامزدها من را هم نگران می‌کند، البته این موضوع بیشتر در طیف اصولگرایان مشاهده می‌شود و همین امر باعث خرد شدن آراء می‌شود و این زیان آور است.

*{در پاسخ به این سوال که آیا در کابینه‌تان از وزراء احمدی‌نژاد استفاده می‌کنید؟}: هیچ محدودیتی در انتخاب افراد شایسته نیست، قطعاً در بدنه دولت و قوه مجریه مدیران کاردان و کارآمد فراوانی هستند که شایستگی حضور در دولت‌های آتی را دارند، بنده نیز خود را محروم نخواهم کرد.

*{در پاسخ به این سوال که آیا از احمدی‌نژاد نیز استفاده می‌کنید؟}: چرا می‌خواهید بحث را به انحراف بکشید، نه استفاده نمی‌کنم، روسای جمهور معمولاً پس پایان دوره، مسئولیت‌های دیگری عهده دار می‌شوند و در قوه مجریه نمی‌مانند. آقای دکتر احمدی نژاد هم بعد از انتخابات فکر نکنم حال و حوصله کارهای اجرایی داشته باشد.

*{در پاسخ به این سوال که محسن بهرامی سخنگوی شما بر اساس اعلام سایت‌های خبری جزء 20 چهره ثروتمند کشور معرفی می‌شوند}: فعالیت در هر حوزه را باید به اهلش سپرد. آقای بهرامی به عنوان سخنگو کارش را بلد است و در انتخابات دوره‌های قبلی ریاست جمهوری نقش بسزایی داشته‌اند علاوه بر آن ایشان یکی از افراد امین بنده هستند که سابقه آشنایی من با ایشان مربوط به سال‌های قبل است. در این دوره آقای بهرامی سخنگویی اینجانب را که از کاندیداهای مستضعف هستم پذیرفته‌اند که البته کار بسیار دشوار و طاقت فرسایی به شمار می‌آید.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 289814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
    15 1
    پس پول نداری اومدی رییس جمهور بشی
  • صاعقه IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
    17 1
    " از احمدی‌نژاد در کابینه‌ام استفاده نمی‌کنم " شما اول چاله را بکن .....
  • بدون نام IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
    17 0
    اتفاقا با توجه به انرزی دکتر بهترین پست برای ایشان ریاست ستاد حوادث غیر مترقبه کل کشور است
  • بدون نام IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
    18 2
    مملکت به چه روزی افتاده که هرکسی جسارت کاندیداتوری واظهار نظر دران مورد را میدهند .والله................