شفاآنلاین نوشت:

قاضی دادگاه خانواده تهران گفت: ضعف ایمان، بی صداقتی و نبود شناخت کافی بین زوج ها از مهمترین علل طلاق در کشور است.

قاضی عموزادی، رییس شعبه 268 دادگاه خانواده تهران گفت: متاسفانه امروزه دختر و پسرهای جوان بدون شناخت کافی و فقط با توجه به ظاهر و مادیات تن به ازدواج می دهند که این بزرگترین اشتباه است و همین عوامل باعث افزایش آمار طلاق شده است. قدیم گفته اند:

عشق هایی کز پی رنگی بود/ عشق نبود عاقبت ننگی بود

وی افزود: نتیجه این ازدواج ها جدایی در همان ماه های اول یا در نهایت یکی دو سال اول زندگی مشترک خواهد بود. اگر معیار جوانها برای ازدواج صداقت، ایمان، فرهنگ و اصالت خانواده ها باشد با بروز مشکلات مختلف در زندگی مشترک، دلسرد و نا امید نشده و تلاش می کنند با همفکری و همدلی دست به دست هم داده و سد مشکلات را بشکنند. اما اگر ازدواجی برمبنای ظاهر، زیبایی و پول و ثروت صورت گرفته باشد با بروز کوچکترین مشکلی به دنبال راه فرار و جدایی خواهند بود.

قاضی دادگاه خانواده تاکید کرد: ازدواج مهمترین تصمیم یک دختر و پسر در زندگی است پس انتخاب صحیح، آرامش و امنیت به ارمغان می آورد اما تبعات ازدواج اشتباه سالهادامنگیر فرد و خانواده اش خواهد بود.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 287001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    119 6
    مهمترین ؟؟؟؟ دیگه تصمیمی نمونده که توش چیزی مهم باشه . زندگی شده گذران وقت تا ببینیم کی میمیریم و راحت بشیم .
  • بدون نام IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    78 1
    مشکل توجه به زیبایی نیست . مشکل عدم صداقت - صبور بودن در زندگی در اشخاص و از طرفی مشکلات روحی و روانی و اقتصادی است که همه بهش دچار شدن . وگرنه زیبایی رو خدا آفریده - عشق هم خدا آفریده و برای زندگی انسانه .
  • حمید IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    84 5
    بیشتر مربوط به شناخت مسایل جنسی همسران از هم مربوط میشود
    • بدون نام IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
      29 2
      مسائل جنسی هم مهمه ولی مسائل اقتصادی و مالی تاثیرش بیشتره
  • م IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    129 4
    دانشمندان به تازگی کشف کردند که مهمترین عامل طلاق ازدواج هستش
  • صادق IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    50 9
    تمام مشکلات از آنجائی شروع شد که حرمتها و ارزش های اصیل خانواده کمرنگ و کمرنگ تر شد. خدایا به داد جوانان این مرز و بوم برس و به انان اندیشه پویا عنایت کن.
  • نیما IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    57 10
    مهمترین دلیل طلاق , ازدواج است اگه ازدواج بیاد پایین طلاقم میاد پایین هه هه هه هه هه هه هه هه هه هه هه هه هه هه هه هه هه هه هه هه هه هه هه هه هه هه
  • بدون نام IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    59 7
    همیشه شنیدیم و خوانده ایم که بیش از نیمی از طلاق ها به دلیل مسایل جنسی و عدم پاسخ گویی مناسب به این نیاز بوده.
    • بدون نام US ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
      17 2
      ذغال خوب، ارزان و در دسترس هم بی تاثیر نیست
    • sima IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
      26 13
      كسي كه نون نداره بخوره مسايل جنسي ديگه چيه. اون مال خارجيهاست
    • بدون نام IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
      5 1
      رفیق بد آقا! رفیق بد!!!
  • میترا IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    64 8
    طلاق اتفاق بدی نیست.وقتی امکان شناخت قبل از ازدواج میسر نمیشود طلاق بهتر از زندگی در بدبختی است. طلاق را با نگاه مثبت تری بنگریم تا از حالت مشکل خارج شود و افراد طلاق گرفته را بیش از آنچه واقعا مشکل دارند و هر فرد مجردیا متاهلی میتواند داشته باشد تصور نکنیم.
    • بدون نام IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
      6 2
      ازدواج باید احساسی باشه . ولی تو ایران به خاطر فرهنگ و تفکرات اشتباه و غلط مردم هر روز به وضعیت بدتری دچار میشن که تاثیرات روحی و روانی بدی داره . و در این شرایط نباید انتظار داشته باشیم کسی درست فکر کنه و درست تصمیم بگیره و درست زندگی کنه . - چشم و هم چشمی . - انتظارات نابجا و پرورش تخیل به جای زندگی براساس واقعیت . - فکر نکردن در مورد اصل زندگی و باهم و در کنار هم بودن و فکر پول و ماشین و خانه و آینده و ... بیشترش تقصیر دولته و مسئولین که این فرهنگ رو باب کردن با سیاستهای اشتباه که اجرا کردن . ی نگاه به زندگی مردم اروپا و آمریکا بندازید می فهمید واقعآ ما چقدر از لحاظ فرهنگی عقب افتاده و از لحاظ زندگی و روحی دچار مشکل هستیم .
  • ر IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    20 0
    بیشترین مشکل مسائل اقتصادی است آقای قاضی ببین چه قشری از جامعه بیشتر طلاق میگیرند و چرا مدت اخیر طلاق بیشتر شده و چرا آمار ازدواج کم شده مشکلات اقتصادی تاثیر مستقیم در زندگی خانواده ها دارد
  • آرش - كردستان IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    23 4
    چرا همش ميگين مسائل جنسي...اشتباه ما اينه كه فكر ميكنيم مسايل جنسي در ذات انسانها و وراثتيه در حاليكه مسايل جنسي ناشي از فرهنگ و حتي شرايط اقتصادي و روحي و رواني جامعه هستش ...شما با اين شرايط امروزي مملكت واقعأ مسايل جنسي در اولويتهاي آخر هستش ... بنده هنوز كه تازه نامزد كرديم اصلا وقت نمي كنم به اين چيزا فكر كنم ... خوب حالا پيش بيني آينده كن اين زندگي رو؟
  • ممدوح IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    8 8
    مهمترین علت طلاق ازدواجه به نظر من
  • بدون نام IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    18 1
    بهترین کار برای کاهش طلاق که نتیجه مشخص قابل اطمینان دارد این است که ازدواج نکنید. مسلما اگر ازدواج نباشد طلاق نیز نیست. در ضمن با وضع موجود امکان براورده کردن نیازهای همسر نیست. دل و دزدی زیاد شده و بعضا از مسیرهای نادرست پولهای کلان از روش آب گل الود به دست می اورند که با 600 تومان توسط لیسانس 15 سال سابقه با تمام کمالات شامل پژوهشگر برتر کشور و کارمند نمونه محقق نمیشود.
  • بدون نام IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    3 1
    به واقع همه این مسایل زیر مجموعه یک مشکل بزرگتر است و آن این که بچه های ما برای زندگی تربیت نشده اند اگر پدر و مادرها اولیای تربیتی سعی در تربیت صحیح در راستای تشکیل زندگی موفق کنند دیگر بچه ها در حل مشکلات ساده در نمی مانند مشکل جنسی اخلاقی ایمان صداقت و حتی اقتصادی همه اش با یک تربیت صحیح قابل درمان است مثالش را در بعضی فرهنگ های قومی و محلی مردم سرزمین خودمان سراغ دارم کسانی که بچه را از همان اول مسوولیت پذیر قانع نصیحت پذیر بار می آورند
  • کورش IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    4 3
    اگه کمی بیطرفانه به موضوع نگاه کنیم خواهیم دید که رسوخ فرهنگ عدم پایبندی به خانواده و عادی جلوه دادن روابط غیر اخلاقی زنان و مردان متاهل که از طریق فیلمها و سریالهای ماهواره ای مثل یک سرم سمی قطره قطره در بدنه خانواده ها و جامعه در حال تزریق است ،بدون آنکه خودمان متوجه باشیم در خیلی از ماها تاثیر گذاشته و باعث سست شدن رابطه عاطفی زوج ها شده است
  • مونا IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    8 1
    وقتی در جامعه امروز ما زیبایی و ظواهر و پول مهمترین معیار ازدواج شده مسلمه که آتش این ازدواج ها خیلی زود تبدیل به خاکستر میشه. خودتون قضاوت کنید الان دخترهای محجبه و مومن و ساده بیشتر خواستگار دارن یا دخترایی که هر روز قبل از خارج شدن از منزل ساعت ها پشت آینه مشغول آرایش هستن و تو خیابونا دلبری می کنن؟ در جامعه امروز ما وقتی می خوان برن خواستگاری یه دختر اول میپرسن خوشگله؟باباش چکارست؟پولدارن؟خونشون کجاست؟ اخلاق و ایمان و عفت و سازگاری دختر جزء آخرین ملاک های ازدواج شده! نتیجه چنین انتخاب هایی کاملا روشنه و نیازی به تحقیق و پژوهش نداره!!
  • حسین IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    7 1
    کجای کاری مهمترین عامل طلاق بیکاری هست اگر راست میگید بیکاری را حل کنید.
  • بدون نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    13 1
    من خودم 3 سال ازدواج کردم 2 سال اول زندگی به خاطر خرید خانه وضع اقتصادیمون خوب نیود و ما هردو همش به خاطر بهانه های جرت و پرت باهم جر و بحث می کردیم اما حالا که قصتامون کم شده روابطمون هم خیلی خیلی بهتر شده است, حالا خودتون نتیجه گیری کنید
    • بدون نام IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
      5 2
      شما خوشبخت بودی که بعد از دو سال ازدواج صاحبخونه شدی....من تازه بعد از 7 سال ازدواج تونستم خونه پیش خرید کنم و تازه افتادم توی قسط! واقعا مشکلات مالی روی روابط اثر میزاره.