برگزاری جشن جهانی شدن سازه‌های آبی شوشتر که بنابر اعلام مسئولان سازمان میراث فرهنگی کشور قرار بود 15 آذرماه همزمان با عید غدیرخم برگزار شود لغو شد.

 مهر نوشت:

مسئولان سازمان میراث فرهنگی کشور و استان خوزستان از مدتها پیش با اعلام این تاریخ گفته بودند این جشن با حضور دکتر محمود احمدی نژاد برگزار خواهد شد. برخی از فعالان عرصه میراث فرهنگی خوزستان دلایل لغو جشن جهانی شدن سازه های آبی شوشتر را آماده نبودن استان خوزستان وشهرستان شوشتر برای برپایی این جشن با حضور میهمانان بلند پایه کشوری و همچنین از کشورهای مختلف دنیا و نهادهای بین المللی اعلام کرده اند.

 سازه های آبی شوشتر تیرماه امسال در سی وسومین اجلاس کمیته میراث جهانی در شهر سویل اسپانیا بدون هیچ مخالفتی از سوی اعضا به عنوان دهمین اثر جهانی ایران در اجلاس میراث جهانی به ثبت رسید. مجموعه آسیابهای شوشتر در استان خوزستان شامل دهها آسیاب است که بزرگترین مجموعه صنعتی تا پیش از انقلاب صنعتی به شمار می رود. استفاده از آب در ساخت محیطی برای زندگی براساس شرایط اقلیمی، با ایجاد شبکه های زیرزمینی در زیر شهر کهن شوشتر موجب بروز یکی از هوشمندانه ترین اشکال معماری شهری آبی شده است.

پیش از این قرار بود این جشن در تهران برگزار شود اما بنا به گزارش پایگاه خبری وابسته به سازمان میراث فرهنگی، رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و ‏گردشگری کشور از برگزاری جشن ثبت جهانی سازه های آبی شوشتر در این ‏شهرستان همزمان با سفر استانی دکتر احمدی نژاد در 15 آذر ماه خبر داده بود، علاوه بر این نماینده مردم شوشتر در مجلس نیز حضور محمود احمدی نژاد در این مراسم در شهرستان شوشتر را قطعی اعلام کرده بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 28389

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =