رئیس مجلس تاکید کرد که بحران​های منطقه تنها با همکاری و هماهنگی بین کشورهای منطقه و سازمان​های منطقه​ای قابل حل شدن است.

به گزارش مهر، علی لاریجانی که برای شرکت در اجلاس مجالس کشورهای عضو اکو به پاکستان سفر کرده است در بدو ورود به اسلام آباد در جمع خبرنگاران تاکید کرد: بین المجالس اکو نهاد جدیدی است که به همبستگی منطقه کمک می کند و این مهم است که در شرایط بین المللی که به منطقه تحمیل می شود، کشورهای منطقه خودشان مسائلشان را از طریق پیمان های منطقه ای حل کنند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه کشورهای فرامنطقه ای که به منطقه می آیند دلسوز مردم منطقه نیستند و خواهند رفت، گفت: این کشورهای منطقه هستند که قادر خواهند بود که مسائل و بحران ها را حل کنند.

وی در پاسخ به سئوالی پیرامون همکاری های تهران و اسلام آباد بیان داشت: گسترش همکاری پارلمانی بین دو کشور اهمیت دارد و از طرف دیگر ایران و پاکستان دو کشور بزرگ با ظرفیت های فراوان هستند که هر چه به یکدیگر نزدیک تر شوند اهداف دو کشور در زمینه توسعه و پیشرفت های اقتصادی محقق خواهد شد.

لاریجانی همچنین از رایزنی با مقامات پاکستانی در زمینه‌های قضایی و اقتصادی خبر داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان ثبات منطقه را در گرو رایزنی بین کشورهای منطقه دانست و گفت در همین راستا علاوه بر دیدار با مقامات پاکستانی با سایر دوستان که در اجلاس شرکت دارند، گفتگو خواهیم داشت.

/29295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 276381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
    0 0
    درود بر دکتر لاریجانی که همیشه با نکته سنج بودنش باعث افتخار ملت بود..