" فرانتس رائوخن اشتاین " رئیس هئیت صلیب سرخ جهانی در کابل در گفتگو با شبکه خبری دویچه وله به تشریح اوضاع امنیتی افغانستان پرداخت . <BR> <BR> وی با اشاره به کشته شدن یک سرباز آلمانی و زخمی شدن سه تن دیگر در منطقه قندوز درباره اینکه نیروهای نظامی این کشور در شمال افغانستان در معرض آماج حملات تروریستی قرار دارند ، گفت : مناطق شمالی افغانستان از جمله مناطق نا آرام این کشور است که شمار زیادی از افراد مسلح تروریست در آن مستقر شده اند .

"رائوخن اشتاین " در ادامه افزود : همواره این پیش بینی وجود دارد که بیشترین حملات تروریستی در شمال افغانستان روی دهد و شاهد برخی تحرکات آشوبگرانه در این منطقه باشیم .

 در چنین شرایطی این وظیفه نیروهای پلیس ، نظامیان حافظ صلح ناتو موسوم به ایساف و سازمانهای امداد رسان است تا در این جهت اقدامات لازم را انجام دهند .

 رئیس هئیت صلیب سرخ جهانی درباره ارزیابی خود از چگونگی اوضاع امنیتی افغانستان با گذشت 7 سال از زمان جنگ اظهار داشت : در دوسال اخیر شاهد بروز برخی نا آرامی ها در افغانستان بودیم .

 وی همچنین خاطر نشان کرد : در کل باید اوضاع کنونی افغانستان را در مقایسه با سالهای اول جنگ آرامتر از همیشه ارزیابی کرد ، اما باید به این نکته اذعان داشت که تلاش برای بهبود وضعیت در این کشور باید همچنان ادامه پیدا کند .

" رائو اشتاین باخ " درباره اوضاع شهر کابل اظهار داشت : کابل از جمله نا امن ترین شهرها برای مردم افغان است که در ماههای اخیر نیز چندین بار مورد حملات شدید تروریست ها قرار گرفته و همچنان مورد تهدید حملات آتی نیز واقع می شود .

 این مسئول آلمانی درباره احتمال افزایش حملات گروه طالبان در قبال افراد خارجی به دویچه وله گفت : بسیاری از سازمانهای بین المللی به شدت برای تامین امنیت نیروهای خود در تلاش هستند . به نظر می رسد باید راهی را برای پایان دادن به نگرانی های موجود در این زمینه در پیش گرفت تا سازمانها و نهادهای خارجی بتوانند با گسترش تعداد نیروهای خود در این کشور در تسریع بهبود وضعیت آن نقش داشته باشند .

 رئیس هئیت صلیب سرخ جهانی در خصوص چگونگی روند تداوم اعزام هئیت های بشر دوستانه به افغانستان گفت : با وجود گذشت 7 سال از سقوط طالبان این کشور نتوانسته به موقعیت با ثبات امنیتی دست پیدا کند به همین منظور نیز تداوم حضور نیروهای فعال در زمینه کمکهای انسان دوستانه کاملا به چشم می خورد .

منبع : دویچه وله

ترجمه : شقایق لامع زاده

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 27

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =