نوآم چامسکی نظریه پرداز و زبانشناس برجسته جهان معتقد است سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل حاوی یک نکته جدید بوده است <BR>

جواد حیران نیا:
نوآم چامسکی نظریه پرداز و زبانشناس برجسته جهان معتقد است سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل حاوی یک نکته جدید بوده است
چامسکی در گفتگو با خبرآنلاین از طریق ای میل در پاسخ به این سوال که آیا سخنرانی نتانیاهو نشان دهنده جنگی در آینده نزدیک است گفت: سخنرانی بنیامین نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل حاوی این نکته جدید است که او جنگ را تا تابستان سال آینده و به بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موکول کرده است.
بنیامین نتانیاهو در سخنرانی اخیر خود در مجمع عمومی سازمان ملل با اعلام اینکه از نظر اسرائیل، خط قرمز برنامه هسته ای ایران باید در مرحله غنی سازی اورانیوم تعیین شود خواستار ترسیم خط قرمز شفاف برای فعالیت های هسته ای ایران شد.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد تنها راه مسالمت آمیز برای جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح هسته ای، تعیین خط قرمز شفاف برای توقف برنامه هسته ای این کشور است و غنی سازی اورانیوم، خط قرمز ایران است.
از نظر این استاد بازنشسته دانشگاه MIT آمریکا این سخن نتانیاهو که تهدید به جنگ و فراخوانی نسبت به آن را تا تابستان سال دیگر به تأخیر انداخته، می تواند نکته جدید سخنرانی او در مجمع عمومی سازمان ملل باشد.
نخست وزیر اسرائیل در سخنان خود اضافه کرده بود ایران غنی سازی اورانیوم در سطح پایین را طی کرد و هم اکنون در حال غنی سازی در سطح متوسط است. ایران تا بهار یا تابستان آینده غنی سازی را تکمیل خواهد کرد و تا یک سال دیگر به بمب اتمی دست خواهد یافت. باید تا تابستان آینده برنامه اتمی ایران را متوقف کرد.
نظریه پرداز برجسته آمریکایی در ادامه به خبرآنلاین گفت : درست است که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می تواند یکی از دلایل به تاخیر انداختن این حمله باشد اما در عین حال اسرائیل می کوشد در این فاصله آمریکا را نیز با خود همراه سازد.

با این همه چامسکی می گوید نتانیاهو یک موضوع را مورد بحث قرار نداد و آن اینکه اسرائیل نهایتا تلاش می کند که آمریکا را مجبور به حمله به ایران کند و البته این گزینه محتمل تری است تا اینکه اسرائیل خود به ایران حمله کند.
اظهارت نتانیاهو در حالی بیان می شود که ایران بارها بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود و آمادگی کامل برای همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرده و تاکنون هیچ یک از گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی به صراحت دلیلی قطعی مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته ای ایران ارائه نکرده است.
 

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 247112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی آقا IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
    55 9
    باتوجه به مواضع اخیر دولت آمریکا مشخص هست که در عمر دولت اوباما حمله ای از طرف اسرائیل صورت نمیگیرد چون هبدون حضور آمریکا همراهی نخواهد داشت وبه تنهائی توان نظامی را ندارد واز سوی دیگر قادر نخواهد بود به افکار مردم دنیا جواب بده لذا همه حرفها درحد تهدید هستند وادامه این تهدیدها به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا وایران بستگی خواهد داشت
    • بدون نام IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
      19 19
      سیاست خارجی آمریکا ارتباط چندانی به روسای جمهور آنها ندارد و تقریبا در هر دوره ریاست جمهوری آنها یک جنگ انجام شده است: کارتر: حمله به ایران- ریگان: جنگ نفتکشها و ورود آمریکا به جنگ ایران عراق- بوش اول: جنگ اول آمریکا عراق- کلینتون: جنگ بوسنی- بوش پسر جنگ افغانستان و عراق بنابراین سسایتگذاری کلی آمریکا ایجاد بحران و سپس ورود در آن در نقش ناجی است.
    • بدون نام IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
      5 0
      اوباما که با زبان نرمتر وارد کارزار انتخابات شده است صرفا برای بهبود اقتصاد آمریکا و ترمیم وجهه آن حرفهای صلح آمیز میزد و الان که به مراحل جدی تصمیم گیری رسیده است بسیار پر انرژی تر از بوش ظاهر خواهد شد.
    • علیا IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
      6 3
      من از این میترسم که اگه اوباما در سال آینده بتونه پیروز انتخابات بشه بلایی که سر جان اف کندی اومد به سراغش بیاد. از این صهیونیست ها بعید نیست. وقتی بعد 10 سال تمام مستندات نشون میده 11 سپتامبر با اون همه عواقب وحشتناکی که برای جامعه ی بین الملل داشت طراحی خاص سرویس های اطلاعاتی بوده دیگه ترور شدن اوباما برای این سرویس ها مخاطره آمیز نخواهد بود.
  • بدون نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
    44 25
    ایشالله که جنگ نشه ولی اگه هم شد ایشاالله از جنگ عراق محکم تر جلوشون وای میسیم
    • بدون نام IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
      3 0
      ما چه گناهی کردیم که همیشه باید در کانون تهدید باشیم؟1
  • بدون نام IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
    4 7
    چرا اینترنت اینطوری کار می کنه؟ صفحه ها پرش داره و دریافت پیام خیلی کند است.
  • افشین IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
    27 0
    والله از قبل از دوم خرداد 86 هی دارن میگن موشک ها به سوی ایران تنظیم شده. الان هم که موضوع موکول شده به تابستون آینده. داستان داریم تو این ممکلت خدا وکیلی.
    • علیا IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
      7 0
      خرداد 86؟ والا تا جایی که سن من قد میده همیشه این حرفها بود و مخصوصا بعد از 11 سپتامبر و حمله به افغانستان که شدت خیلی زیادی رفت. اوجش هم سال بعد از حمله به عراق بود. حالا قبل از 11 سپتامبر رو من زیاد چیزییادم نمیاد اما اختمالا اونموقع هم بوده و سن من قد نمیده.
  • بدون نام US ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
    19 1
    جنگ هیچوقت باعث پیشرفت نیست . . .
  • رضا IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
    7 6
    كاملا با اين نظريه پرداز گرامي موافقم اما به نظرمن تابستان نيست بلكه بهار است. ًزنده باد بهار؟؟ً
  • سینا از شیراز IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
    5 2
    اصولا کشور جنایتکاری که خودش مخفیانه بمب اتمی ساخته ، اجازه بازدید بازرسان آژانس از تاسیسات هسته ای دیمونا را نمی دهد ، افشاگر برنامه هسته ای خود را (مردخای وانونو) محاکمه می کند ، در چندسال اخیر به غزه و لبنان حمله کرده ، در کشورهای دیگر مخالفین خود را ترور می کند و .... حق اظهار نظر در خصوص کشورهای صلح طلب را ندارد.
  • بی نام IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    7 0
    انشالله که هیچ وقت جنگی رخ نده