درست بعد از آنکه ستاره بوکس ایران از کار اخراج شد به جام ستارگان جهان دعوت شد تا زهر این خبر برای اهالی ورزش چند برابر شود

انگار اخراج از کار خیلی هم برای مرتضی سپه‌وند بوکسور المپیکی وزن 69 کیلوی ایران بد نشد. هرچند کار سختی است اما او برای این که به بیکاری‌اش فکر نکند فقط تمرین می‌کرد و تمرین‌ تا برای جام ستارگان جهان آماده شود.

مسابقه‌ای که سال قبل هم دعوت شده بود اما به آن نرسید. او اما می‌خواهد مبارزه روی رینگ باکو را تجربه کند. ناک اوت کردن حریف و بالا رفتن دستش برای پیروزی. ولی بیشتر از هر چیزی تلفن دیروز صابری استاندار لرستان او را خوشحال کرد وقتی به او گفت به کارش برگردد. خود می‌گوید: «کارم از طریق آقای سعیدلو پیگیری شد اما آقای صابری استاندار گفت فردا برو محل کارت. البته شرکت نفت با من تماسی نگرفته. ولی با این وضعیت من باید اول به آنجا زنگ بزنم بعد بروم.»

سپه‌وند می‌داند با این که به او گفته شده از امروز به شرکت برود باید اول تماس بگیرد بعد دوباره در محل کارش آفتابی شود: «من نگهبانم پس قرار است اول با شرکت نفت تماس بگیرم تا شیفت‌هایم را بگیرم بعد بروم.»

اما استاندار لرستان این قول راهم از بوکسور ملی‌‌پوش گرفته که ازاین به بعد برای اردو از فدراسیون مجوز بگیرد ویک کپی از آن را پیش خودش نگهدارد تا مشکلی پیش نیاید. هرچند او مدعی است که قبل از این هم برای حضور در اردو از فدراسیون به شرکت نامه می‌داده است.

او اما به قول خودش دغدغه اصلی‌اش رسمی شدن است: «مطمئنم با تشکیل کمیته چند‌نفره‌ای مشکل من حل می‌شد. اما دغدغه من رسمی شدن است.» بوکسور 69 کیلویی انگیزه‌اش را در مدت بیکاری بیشتر می‌داند: «کاری جز تمرین کردن ندارم. روزانه دو نوبت تمرین می‌کنم تا وضعیت شغلی‌ام را فراموش کنم. بیکار شدن انگیزه‌ام را برای موفقیت در بوکس بیشتر کرده و تمریناتم را سخت دنبال می‌کنم. من وضعیت خوبی در بوکس دارم چرا که هر کجا باشم مربیان خوبی روی من نظارت دارند. در تمرینات تیم ملی کادرفنی مسلطی دارم. زمانی که در شهرستان هم تمرین می‌کنم برادرم (رحیم سپه‌وند) روی تمریناتم نظارت دارد. او سخت‌گیری بیشتری دارد و هم‌اکنون به خاطر نقص کوچکی که در یک حرکت داشتم بوکس را از پایه به من آموزش می‌دهد.»

مرتضی سپه‌وند که برای دومین بار به مسابقه‌های جام ستارگان جهان در آذربایجان دعوت شده می‌گوید: «مسابقه‌های جام ستارگان جهان هر ساله با حضور برترین مدال‌آوران جهان برگزار می‌شود. این رقابت‌ها امسال از 24 آذر به میزبانی باکو در جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود. این برای دومین بار است که من دعوت شده‌ام. سال گذشته این مسابقات در روسیه برگزار شد که متأسفانه نتوانستم شرکت کنم. اگر امسال مورد خاصی پیش نیاید حتماً در این رقابت‌ها شرکت می‌کنم. علی مظاهری بوکسور 91‌ کیلوگرم ایران هم برای این رقابت‌ها دعوت شده که امیدوارم نمایندگان خوبی برای ایران باشیم. این جام جای کسب تجربه نیست. بوکسورها در اینگونه رقابت‌ها باید خود را نشان دهند. موفقیت در باکو دور از دسترس نیست. به طور مثال سال گذشته در جام ستارگان در وزن 69 کیلوگرم بوکسور بلاروس قهرمان شد که همین بوکسور را من در تورنمنت مجارستان با قدرت شکست داده بودم.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 22879

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =