۰ نفر
۲۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۱

نام فیلم «ضد گلوله» که در سی‌امین جشنواره فیلم فجر اکران شد، سه بار در مرحله ساخت تغییر کرد.

به گزارش  اولین عنوانی که برای این فیلم انتخاب شد، «بزن بریم بهشت» بود اما مصطفی کیایی نویسنده و کارگردان فیلم،این اسم را دوست نداشت. او می گوید: «اول به خاطر وزن «بزن بریمش». دوم به خاطر کلمه «بهشت» چون  این کلمه در عنوان فیلم ها خیلی تکرار شده ، «پنج کیلومتر تا بهشت»، «راه بهشت» و...»
 

کیایی می‌افزاید: «یک روز من و آقای هاشمی سر موضوعی با هم صحبت می‌کردیم. نمی‌دانم آقای هاشمی چه چیزی گفت که اسم «غیرمجاز» به ذهن هر دویمان رسید. به هر حال شخصیت اصلی هر کاری که می‌کند، کار غیر مجازی است. من این اسم را خیلی دوست داشتم، اما چون همیشه آن چیزی که دلمان می‌خواهد، اتفاق نمی‌افتد ارشاد با این اسم مخالفت کرد، خیلی هم کلنجار رفتم، اما ارشاد به این اسم پروانه نمایش نداد.»
 

عوامل فیلم «ضدگلوله» اصرار زیادی به گرفتن مجوز با عنوان «غیرمجاز» داشتند، اما تلاش هایشان بی نتیجه ماند. کیایی در خصوص دلیل مخالفت وزارت ارشاد توضیح می دهد: «گفتنتد این اسم بعد‌ها به مشکل می‌خورد. اماکن ممکن است بیلبوردهای تبلیغاتی را جمع کند، چون می‌گویند فیلم غیر مجاز است. اصولا در مملکت ما کسی که فیلم می‌سازد تصمیم گیرنده نیست. «غیر مجاز» کلمه بدی نیست و انتخابش هوشمندی‌ ما را نشان می‌دهد. آقای هاشمی خیلی موافق این اسم بود و گفت مقاومت کن. بخشی از تبلیغات فیلم هم بر اساس این اسم رفت و حتی برنامه «هفت» هم به این عنوان اشاره کرد. یک گزینه دیگر هم داشتیم به نام «آه گلوله عزیز»، که خیلی تئاتری بود. اما «ضد گلوله» یکدفعه به ذهنم رسید. هنوز هم که هنوز هم هست همه می‌گویند ممکن است این اسم در اکران عمومی به فروش، ضربه بزند. اما حس خودم این است که جواب می‌دهد.»

 

متن کامل گفت‌و‌گو با مصطفی کیایی را اینجا بخوانید.

  

57246

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 204020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    11 2
    اتفاقا به نظر من اسم ضد گلوله بهتر از غیر مجاز هست. البته گفتم که به نظر من.