انتقاد قاضی زاده‌هاشمی از سریال حشاشین/ اگر سیاسیون در فرهنگ حاکم شوند فساد در فرهنگ رخنه می‌کند

قاضی‌زاده هاشمی معتقد است باید از آثار فاخر حمایت کرد؛ خوب نیست که کارهایی مثل سلمان فارسی سالها طول بکشد تا آماده شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در سومین مناظره که با محور مسائل اجتماعی و فرهنگی و با حضور شش کاندیدا برگزار شد، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی به عنوان نامزد شماره پنجم درباره برنامه‌های دولت برای حمایت از فرهنگ گفت: « دولت باید نقش پیشرانی را در عرصه فرهنگی ایفا کند. حوزه فرهنگ باید مورد حمایت دولتها قرار بگیرد.»

او در نقد به سریال «حشاشین» توضیح داد: «امروز فرهنگ ایران مورد هجمه است؛ سریالی مثل حشاشین مصری ها می سازند و تاریخ ما را آنگونه که میخواهند می سازند. این بخاطر خلأ و کم کاری است که اینطرف هست.»

این کاندیدا درباره حمایت از آثار فرهنگی گفت: «باید از آثار فاخر حمایت کرد؛ خوب نیست که کارهایی مثل سلمان فارسی سالها طول بکشد تا آماده شوند. توانسته ایم گفتمان مقاومت را به دانشکاه های امریکا برسانیم؛ آیا فرهنگ و میراث ایرانی را نمی توانیم؟»

فاضی‌زاده هاشمی در ادامه گفت: «باید به مردم و اهالی فرهنگ اعتماد کنیم چرا که اگر سیاسیون در فرهنگ حاکم شوند فساد درفرهنگ رخنه می کند. باید تلاش کنیم که با یک تفاهمی با جامعه فرهنگی امور فرهنگی کشور را جلو ببریم. این جز با اعتماد و سپردن کار به خودشان و خودکنترلی ممکن نیست.»
 

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1923005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =