ساخت و راه‌اندازی سیستم کنترل تحریک واحد بخاری در نیروگاه شهیدرجایی

با تلاش متخصصان داخلی برای اولین بار در کشور، سیستم کنترل تحریک ژنراتور واحد بخاری سیکل ترکیبی در نیروگاه شهیدرجایی قزوین ساخته، نصب و راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ فرزاد رحمتی، رئیس گروه الکتریک این شرکت در خصوص این خبر گفت: سیستم تحریک ژنراتور یکی از مهم ترین بخش های فرآیند تولید انرژی الکتریکی بوده و با توجه به قدیمی بودن سیستم کنترل تحریک ژنراتورها، امکان تأمین قطعات یدکی برای آنها وجود نداشت.

وی در ادامه تصریح کرد: در ادامه فعالیت تعمیرات اساسی واحد شماره یک بخار سیکل ترکیبی و به منظور نوسازی سیستم تحریک ژنراتور واحد، تصمیم بر آن شد تا این تجهیز از سوی متخصصان داخلی و در داخل کشور ، ساخته و در این واحد نصب شود.

رحمتی بیان کرد: به منظور نوسازی این سیستم و همچنین تأمین یدکی برای سایر واحدهای بخاری با استفاده از ظرفیت سیستم قدیمی جایگزین شده، پس از تهیه و تنظیم مشخصات فنی دقیق سیستم جدید توسط گروه الکتریک معاونت مهندسی و برنامه ریزی، مناقصه عمومی برگزار و شرکت دانش بنیان خدمات نیروگاهی آهار شرق به عنوان پیمانکار ساخت و نصب انتخاب شد.

رئیس گروه الکتریک معاونت مهندسی و برنامه ریزی در پایان اظهار کرد: با توجه به همزمانی پایان پروژه با تعمیرات اساسی واحد شماره یک بخار سیکل ترکیبی، سیستم در این واحد نصب و پس از انجام موفق تنظیمات و تست های لازم، این واحد به شبکه سراسری متصل و بدون هیچ اشکالی در مدار تولید قرار گرفت.

گفتنی است با طراحی و ساخت این قطعات و تجهیزات که با تکیه بر توانمندی های داخل کشور و با استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان انجام می شود از خرید کالاهای مشابه خارجی و خروج ارز از کشور جلوگیری شده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1921452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =